En annen ting jeg har observert er at jeg aldri får callback utenfor kundeservice sine vanlige åpningstider når det kun er åpent for EBG+. Selv om det kan være ganske lang ventetid allikevel.
Jeg har fått callback fra CT-telefonen nesten hver gang de siste par mnd. Men det har også skjedd at jeg ikke har fått det tilbudet. Tror teorien om de skrur av ved stor belastning kan ha noe for seg. Senest i dag sto jeg først 2-3 minutter i kø, og så kom tilbudet om tilbakeringing. Svarte ja, og etter noen få minutter ringte de tilbake. Dette skjedde to ganger.
Jeg ringte kl 07 i dag morges. Kom igjennom med én gang, men en sur svenske klaget på at tlf.min brøt. Når jeg nevnte at dette hadde skjedd hver gang jeg har ringt dem denne uken fra både fastlinje og mobil nektet hun på at det var problemer. Fin start på dagen. Fant selvsagt ingen flighter heller.
Prøvde nå med EBD og engelsk, la på etter noen minutter. Ingen info om antall i kø og ingen callback på kveldstid. Sendte avbestilling bonusreise til mail, så får vi se.
Don't keep your fingers crossed. Diamantmailen er kun behjelpelig med dagens flytider. Oslo - Bergen. En vei. På en god dag.
Er det mulig å endre en påbegynt bonusreise? Skulle gjerne ha flyttet returen men det står på sas.no at det ikke er mulig å endre siden reisen er påbegynt. Det er ledige bonusbilletter og kan jo aldri stole helt på hva som står på sas.no
Nei, det er ikke mulig. Endringsfristen for bonusreiser er 24 timer før utreisen starter. Flyklagenemda mener derimot at vilkårene er uklare: https://flysmart24.no/2021/11/07/klaget-over-uklare-regler-fikk-bonuspoengene-tilbake/
Erfaringsmessig vet ikke agentene mer enn det som er annonsert gjennom offentlige kanaler og status akkurat nå er at Boston ikke er en del av det reduserte ruteprogrammet til USA. SAS selger billetter på ruten fra 27. mars 2022 og ut sommerprogrammet, så kan tyde på at de har en ambisjon om å komme tilbake.
Kanskje en A340 med mellomlanding i WFR? https://hifly.aero/media-center/hi-fly-lands-first-ever-airbus-a340-in-antarctica/
Litt Off Topic her nå, men jeg fant dette "litt utdaterte" presseskrivet fra 2019. https://media.uk.norwegian.com/pres...-with-norwegian-from-under-400-pounds-2923497 Artig konsept. Vet ikke om det noen gang var mulig å gjennomføre denne turen?
Vi har en bonus-reise OSL-MIA, som nå ble endret til OSL-ARN-MIA. Ringte vanlig kundeservice i går fordi jeg da ønsket å flytte turen til 2 dager senere (men fortsatt via ARN), da det passer bedre med planene. Som en bonus så ville jeg også heller dra dagen før OSL-ARN og overnatte på ARN, fordi 1) 40 minutter connection i ARN er litt i korteste laget 2) Jeg hater å stå opp tidlig for å rekke 07:40-flyet 3) Det går sannsynligvis med ekstra tid siden destinasjon er USA 4) Da kan vi møte svigers som allerede er booket om med overnatting i ARN. Møtte en "tyvärr"-person.. "Det går inte for det er ingen ledige bonusseter på det flyet" "Det var heller ingen ledige bonusseter på det flyet dere booket meg om til, men dere klarte jo å få til DET, så hadde det vært mulig å gjøre det samme, bare to dager senere?" "Tyvärr..." Frustrert prøvde jeg igjen i dag, men tastet 5 for engelsk. "Okay, Let me put you on hold while I get authorization" .. "There, I've changed your tickets as you requested" Ja, så der kan det altså gjøres. Engesktalende Alexander fikset altså saken! Enten har de utvidede fullmakter utenfor Sverige, eller så er det viljen det står på. Helt greit at det må "godkjennes" fra supervisor siden det var bonusbillett. De beklaget også at jeg måtte vente, men jeg kunne ikke rose de nok for at de faktisk klarte å fikse det jeg ønsket meg! Det som for øyeblikket gir meg grå hår er den tydelig forskjellige håndteringen som igjen innebærer at man må forsøke agentrulletten. Kanskje SAS har gjort seg selv en bjørnetjeneste ved at noen kundebehandlere strekker seg mye lenger enn resten, men som kunde så setter jeg utrolig pris på at de er litt smidige når de alikevel booker oss om. For å ta et eksempel fra Lufthansa: Jeg hadde booket inn svigersønnen FRA-MUC-MIA, fordi FRA-MIA var uforholdsmessig dyrt. Det tikket inn en endring og den nye flyturen ble FRA-ZRH-MUC-MIA. Ringte og snakket med Lufthansa som lattermildt kunne si seg enig i at det var litt rar ruting å fly ut av tyskland og så inn igjen og så ut igjen, og tilbyd seg å endre det til FRA-MIA direkte, selv om den kostet mer, bare fordi god kundeservice. DET er kundeservice man husker. I det siste med alle ombookinger og endringer og lite tilgjengelighet på bonusseter så er det eneste man husker fra SAS kundeservice "tyvärr". Synd å si det, men min opplevde subjektive mening er at SAS kundeservice har tatt en kraftig sving nedover i forhold til pre-covid. Det sitter sikkert noen og regner på at kundeservice-bemanning er en ren utgift som man kan kutte ned, mens det er NÅ man burde prøve å ta ekstra godt vare på kundene, og verdien av det er ikke så lett omsettelig i kroner og øre. Det blir litt som utsagnet "Hva skal vi med en IT-avdeling? Alt virker jo!" Eller det enda dummere "Hvorfor skal vi ta så mange vaksiner? De sykdommene finnes jo nesten ikke i Norge".. Beklager, ferdig med rant. Gleder oss til å forhåpentligvis fly med SAS på langdistanse igjen på nyåret! Og det i en A350! (men kommer til å savne den ekstra romslige business-toalettet på forrige airbus)
Helt enig med deg. Og det er vel tydelig i forumet at jeg er ikke SAS fanboy om dagen, selv om jeg flyr mye med dem og for lengst er diamant til midt i 2024. Men akkurat her må jeg nesten si at bolaget ikke er så mye verre enn mange andre bedrifter. Agent-rulett ordet har jo kommet fra et sted, og det er slett ikke bare hos SAS det lønner seg å ringe en gang til hvis du får et tullete svar første gangen. Senest i dag skjedde det meg feks hos Bilia. Første kundebehandler skjønte ingenting om forhåndsbetalt servicepakke, mens nestemann etter jeg ringte opp igjen på nytt ordnet alt.
Har prøvd det samme (sfo-bgo) 3 ganger uten hell… . Edit: forsøk nr 4 (på kveldstid/engelsk) gikk heller ikke. Fant ikke seter det var mulig å booke/åpne.