Dag 6 Universial Studios
Var ved parken til annonsert åpning kl. 0900 - men som jeg hadde lest på nettet før reisen, så åpnet de ofte parken tidligere enn dette, så når vi ankom var mange karuseller allerede i full gang.
Jeg stresset ikke da jeg hadde bestillt fast track med garantert inngang til super mario world og harry potter world, har man ikke gjort dette i forkant kan det nok være lurt å møte opp tidlig for å ha større sjangse til å sikre inngang her.
Billig morro er det dog ikke, tror ingangsprisen var rundt 700 kr pr pers, i tillegg så må du plusse på rundt det samme per hode for fast track.
Vi reiste på en dag som var i billigste kategori, reiser du i en helg øker fort prisene med 50 %
Fornøyelseparker har aldri helt vært min greie, men denne gang fikk jeg ta en for laget.
Mye folk og lange køer hvor enn i parken du var, glad vi hadde fast track, det gjorde at de som hadde lyst fikk kjørt det meste.
Noen karuseller hadde opptill 2 timer ventetid skulle man kjøre sammen.
Selv om vi hadde bare en matpause på 30 minutt rakk vi ikke ta alle berg og dalbanene, noe enkelte synes var litt skuffende.
For egen del var høydepunktet Mario World - det var helt sykt gjennomført.
Kjøpte ett Mario armbånd til Junior, slik at han kunne samle mynter og løse diverse oppgaver, før man til slutt kunne komme inn i slottet og slåss mot Bowser.
Dette rakk vi dessverre ikke før parken stengte, men jeg har iallefall sikret meg en reisepartner til ny Japan tur, for dette var han nødt til å fullføre en gang i fremtiden.
View attachment 115615
View attachment 115621
View attachment 115616
View attachment 115620
View attachment 115617
View attachment 115614
View attachment 115618
View attachment 115619
Vis alt...