Desverre vanskelig å nå gode connections i CPH sånn som rutetiden er nå, men kanskje bedre for reiser utenfor Europa
Har en reise for 3 i premium fra Mia-Cph-Trf. Er EBG, men det er bare to seter som er grønne, altså får jeg ikke valgt sete til alle pax. De kan jo ikke selge plass i en kabin som er full?
På reiser med barn vil radene før og etter nødutgang (bakerst på ATR-72) være blokkert. Ordner seg nok med litt omrokkering ved innsjekk.
Det skjer hele tiden. Flyselskapene har god kontroll på historisk no show og kan dermed selge x-antall prosent mer enn full kabin. Selv har jeg fire no shows i år på grunn av irrops, endringer i planer så jeg ikke har fullført reiser, samt en reise jeg rett og slett ikke har benyttet. Hadde også en booking med en gjeng venner hvor alle fem var no show siden Wizz slapp billetter direkte som kostet omtrent like mye som skatter og avgifter på den opprinnelige bookingen. På toppen av det kommer reiser hvor jeg har endret avgang samme dag. Overbooking gjør at man får lavere priser på billettene over tid.
Ja altså jeg liker ikke spesielt godt å sitte langt bak i fly, så for meg kan vi godt bli flyttet fremover selv om det skulle innebære dårligere service. Hva trenger man egentlig på en times flight
Aha .. det har jeg aldri opplevd før, men slår nok ut slik fordi "business" kabinen kun består av noen få rader 16-19.
Kan ikke si at jeg klager på vei hjem fra MIA. 1,5 time på CPH,en liten svipptur med ATR, og så 15 min hjem fra Torp
"Business class" skal jo være bak på ATR72, men når jeg bestilte bonusbillett i Eco nå, fikk jeg velge sete blant alle radene fra 1-19.
Litt usikker hvordan SAS ser for seg Business produktet på denne ruta, man får f.eks ikke bydd på oppgradering fra eco til biz
Jeg fikk «business» på vei tilbake, og kunne da kun velge fra fra rad 16-19, så de har jo en inndeling her. Men bare rart jeg fikk velge mellom rad 1-19 i eco.
SAS dobler på TORP Det er med stor glede vi kan fortelle at SAS utvider på TORP og vil fra april 2026 fly to daglige avganger mellom København og TORP. Dette betyr, bokstavelig talt, en helt ny verden med gode forbindelser om du skal fly videre fra København. https://torp.no/aktuelt/sas-med-to-daglige-til-kobenhavn-fra-torp/ Dette blir jo helt knall! Så får vi håpe ruten fylles godt så de faktisk består
Jeg kan jo egentlig like gjerne fly fra Torp, om det passer seg sånn. Må bare huske på å søke fra TRF i tillegg til OSL.
Samme situasjon her, eneste argument mot å utsette denne flyttingen har vært at det blir for lang reisevei til OSL, men med disse nye flytiden så vil nok mange av mine nåværende flyvinger kunne gjøres på ca. samme tidsbruk fra Torp
Legger merke til at for sommerferien neste år så stemmer ikke rutetidene Torp oppgir og hva SAS selger.. Torp som har feil info, eller kan med forvente seg schedule change hos SAS?