SAS tilbake til "BI"

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Larata, 05. mai 2015.

  1. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg gikk på skolen, og med snart 25 års erfaring innen salg og marked, lurer jeg på hva SAS driver med? Jeg lærte, og har erfart at cred opparbeides gjennom å overgå kundens forventninger og ikke bare møte den. Når forventningene møtes, bryr vi oss ikke ;) Når SAS hele tiden skaper forventninger på alle plan, generer de kun misnøye. Jeg har tatt meg bryderiet med å sjekke hva SAS/Eurobonus bruker av CRM-systemer, hvilke moduler og derigjennom hva de vet om "oss". De har mulighten til å vite så mye om hvert enkelt medlem at utenforstående hadde blitt mørkeredde! Vårt problem er at SAS ikke bruker denne informasjonen til å forbedre seg selv....Fordi dette er jobben min til daglig, vet jeg at SAS har mulighten til følgende, uten å gjøre noe som helst med det: linke alt jeg gjør her, instagram, FW av mail, hva jeg ser på nettet hos dem, bestillinger, hva jeg mener, ideer, tripadvisor innlegg osv til meg som person, og analysere meg i hue og ræva! SAS kunne pleaset meg beyond min fatteevne, jeg hadde latt meg lure og alle hadde vært happy, uten at det hadde kostet en $!

    Ser samtidig som jeg leser dette, at SAS leter etter CRM-ansvarlig, så det er vel en patetisk annerkjennelse av egen udugelighet! Det som er mest funny med dette innlegget er at SAS, med minimal kunnskap om egne systemer, kunne linket anfallet mitt her til meg som person, sjekket alle bildene mine på Instagram og sett hvor jeg har vært i løpet av et år og tilpasset markedsføringen sin deretter! Gjør de det? Nope, jeg får tilbud om "billig tur til København" !!!! De VET at jeg gir beng i København.....se på Instagram! Jeg stiller dessuten spørsmålstegn ved SAS/Eurobonus sin håndtering av prinsippet om "armlengdes avstad" i deres systemer med tanke på alle selskapene som er medlem i Eurobonus....

    Hva skal du med market intelligence hvis du ikke bruker det til å bli bedre.......:mad:

    En liten anekdote: Min beste annerkjennelse av hvor mange € jeg legger igjen hos SAS pr år fikk jeg av en pursher i sivil på vei hjem fra jobb.......

    PS! Vi vet alle at kr 990,- er fryktelig mye mindre enn kr1000.- :D , så gi oss noe å jage!

    Frustrert EBP!

    Oppdatert med kommentar fra Eivind Roald i Budstikka:

    image.jpg


    Svaret er vel, for mange av oss: Vi flyr med SAS fordi vi må.....
     
    Last edited: 05. mai 2015
    Edvard, rkvalvaa, TOS and 10 others like this.
  2. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    'Intelligence' er et ord med dobbel betydning. SAS har ennå ikke oppdaget dette.
     
    rkvalvaa liker dette
  3. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig de bare satser på at konkurrentene skal bli enda dårligere.... Men det skjer ikke. Om Norwegian får orden på kundeservicen, og Ryanair, ja hva skal ryanair egentlig bli bedre på? Jeg flyr sjelden med Ryanair, men fikk bråbehov for en tur til Vilnius og SAS er da ikke noe alternativ. Norwegian var også dyr i den perioden, mens Ryanair fløy for 298,- eller hva det nå var, og rutetiden var gunstig. I tillegg til at Rygge er et steinkast unna.

    Men det som vekket min oppmerksomhet, var Ryanairs nye "Business-produkt". Det var dyrere, javel, men allikevel godt under Norwegians Low Fare og SAS GO (som jeg tror var fire ganger så dyrt, og gikk via Sverige). Produktet så slett ikke verst ut, med god beinplass, prioritert innsjekk, 20 kilo innsjekket bagasje og fast track (på en del flyplasser). Akkurat det jeg behøver. Mat er uansett ikke så interresant på slike korte turer, og lounge - vel, er det venting, så kan man kjøpe seg det.

    M.a.o. en voldsom oppgradering av produktet, for den som vil betale noen hundrelapper mer.

    Snart kommer de vel med gullkort, også...
     
    tommy777 and Larata like this.
  4. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Der virker desverre som SAS tror at "alt" har en verdi hos dem, og ikke tenker på at vi som storforbrukere klarer å gi f**** i fuzz på enkelturer hvis det ikke påvirker oss i vesentlig grad! Jeg klarer utmerket å fly apeklasse til EWR hvis prisen er lav nok og jeg vet på forhånd at servicen suger...historien om forventninger osv...Det jeg IKKE aksepterer er et hypet produkt som ikke over-performer!

    EDIT: De har vel bare misforstått relativitetsteorien..."mindre dårlig" enn de andre...
     
    Last edited: 05. mai 2015
    wilhelm, rkvalvaa, TOS and 4 others like this.

Del denne siden