SAS tilbudstråd 2015

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Cecilie, 20. jan 2015.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,877
    Bonuspoeng:
    293
    Tja... Dyrt var det, og forskjellen foran og bak gardina var ærlig talt ikke så stor at det forsvarte prisforskjellen. Syns nå jeg da.
    Hadde OT sist helg OSL - EVE - OSL. Komfortmessig er det jo det samme. Så det som kommer til pluss var fasttrack (mistet EBG i april) i Oslo, skjønt det gikk like raskt i vanlig sjekk. Loungen, 3 glass pils og ditto snadder ville vel alene svart kostnaden hadde jeg kjøpt tilsvarende på restaurantene. Ombord ble det en liten vin, muffins og cashew nøtter.

Det er klart at det jeg nøt i loungen og på flyet alene forsvarer de euroene, men samtidig vet jeg at hadde det ikke vært gratis så hadde jeg ikke tatt det. Derfor, i bunn og grunn var det poengene som var drivkraften.

Jeg syns OT er såpass attraktivt at jeg nok kommer til å fortsette med det, men undres på om prisen kommer til å gå opp etterhvert, slik det er nå, så er det en god deal.

2. nemi

nemi Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Hei! Har et spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Jeg fikk SAS Eurobonus challenge på mail, og sa da at jeg ville reise 4 t/r for 7000 bonuspoeng. Jeg reiser ikke sånn veldig ofte, men litt ekstra på denne tiden av året og tenker at disse poengene kan være greie å få med seg. Tidsperioden var fra 23.apr-30.jun.
    For et par uker siden var jeg i London og reiste da TRD-OSL-LHR-CPH-TRD. Vil dette være 1 t/r eller 2 t/r?
    Jeg drar med SAS til Milano om et par uker, og da er det BGO-OSL-MPX-OSL-BGO. Antar svaret på den første også vil gjelde for den andre?

Takk for hjelpen på forhånd :)

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det har alltid vært regnet 1 segment = 1/2 tur-retur.
    Eksempelvis vil da din Londontur regnes som 2 tur/retur.

Det vil være naturlig å tro at det samme gjelder denne gangen men jeg gir ingen garanti :)

nemi liker dette
  4. nemi

nemi Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Flott, takk for raskt svar! Jeg skal nok greie å hanke de inn uansett, men greit å få det unnagjort.

Fnate liker dette
  5. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ringte inn til SAS Eurobonus og ba dem om å snakke med Eurobonus sitt eget support team. Og etter type 10 minutter kom han tilbake på tlf og sa at nå hadde han snakka med dem som hadde laget kampanjen. Og dem hadde både forklart til han OG vist han regelverket for kampanjen hvor han selv hadde sett svart på hvitt at 1 t/r er 2 segmenter. Så min bestilte tur ville telle som 2 t/r siden den hadde 4 segmenter.

Så disse turene skal telle som 4 t/r :)

6. nemi

nemi Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Så bra! Da skal jo dette holde i massevis, siden jeg har noen flere turer planlagt i juni. Men kjipt for meg at jeg ikke tenkte på dette da jeg tok challengen. 30.000 poeng hadde ikke vært å forakte;)

7. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Hold deg aktiv her inne så vil du hele tiden få opp kampanjer som kommer med en gang. Og diskusjoner og regelverk som omhandler disse :)
    Hadde det ikke vært for dette forumet hadde aldri jeg fått den info jeg trengte for å skjønne at jeg burde ringe inn og få tak i noen som virkelig kunne regelverket :)

8. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Selv hadde jeg aldri tatt noe jeg fikk muntlig fra SAS (eller noen andre for den saks skyld) for god fisk, nøkkelen er å ha det skritflig når SAS ombestemmer seg (eller egentlig ikke hadde bestemt seg).

Bare et generelt tips, jeg aner ikke noe om denne kampanjen.

nemi liker dette
  9. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg prøvde chatten etterpå og dem sa det motsatte. Ringte inn på nytt, og fikk det bekrefta en gang til av en annen person på eurobonus. Prøvde chatten enda en gang og bad dem om å snakke med Eurobonus supert. Dem sa fremdeles det motsatte på chatten. Så til slutt slo meg til ro med at det uansett er sånn, siden det har vært sånn tidligere år i følge alle her på chatten. Bestemte meg for å gå for EBD for å være sikker på EBG fordeler i 2 år. Så booka meg noen MR i perioden og er i hvertfall SAFE med mine 7 turer og 22 legs innafor perioden. HAHA

10. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    SAS chatten er dessverre svært dårlig. I all hovedsak får du mye bedre info her inne :D

Jeg spurte om denne kampanjen i fjor og fikk et svært nedlatende svar om at det åpenbart var et dumt spørsmål og at det er en selvfølgelig at krs-osl-kkn-osl-krs er EN tur/retur og ikke to.

11. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Har samme erfaring selv. Bedre info her inne.

Fikk samme nedlatende respons jeg også. Så jeg tok igjen med samme mynt. Fortalte at SAS Eurobonus support hadde sjekka reglene og at det var sånn som jeg sa. Så om dem kunne undersøke det for å dobbeltsjekke så jeg fikk det bekrefta en gang til. Vart borte i 1 min, sa at det var blitt sjekka med en kollega og at uansett legs var det 1 t/r.

Så gadd ikke å høre på det jeg sa en gang. Da jeg "gav" opp å få det skriftelig vis chatten

12. nemi

nemi Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Det skal jeg gjøre:) Skal fly en del i Sør-Amerika fra høsten av, så har også signet opp på Flying Blue. Er ikke så mange Eurobonusselskaper i Sør-Amerika dessverre, men til sammen har Flying Blue og Eurobonus en del alternativer både mellom land i Sør-Amerika og SA-Europa/USA.

Islending liker dette
  13. Martin F

Martin F Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Tror det var her et sted jeg leste, om noen som hadde snakket med SAS (husker ikke hvem), som igjen bekreftet at 1 segment telte som 1/2 tur/retur, fordi systemet rett og slett kun klarte å telle segmenter, og ikke "tur/retur-bookinger". Så når SAS lokker med 30.000 poeng for 5 tur/retur, så mener de egentlig 30.000 poeng for 10 flyvninger, bare at de har formulert det litt annerledes.

Mener jeg...

14. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg snakket med chatten for en stund siden når kampanjen var i gang og da fikk jeg beskjed om at 4 segmenter teller som 2 stk tur/retur. Mener og huske at jeg har chat loggen lagret på mail så hvis noen skulle få problemer rundt dette i ettertid så gi meg en PM så deler jeg gjerne loggen :)

15. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Slike goodies, kommer tydeligvis ikke til de som reiser mye?
    Jeg har aldri fått en slik ein target kampanje.

Travellingalf liker dette
  16. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk den, men måtte jo diske opp med ganske mange flighter for å få noe særlig ekstrapoeng..

17. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk den i fjor som EBG og måtte hoste opp 24 flights for full uttelling.
    I år har jeg ikke fått noen kampanjer, hverken bonus challange eller bingo-saken.
    Jeg kunne godt tenkte meg å fylle opp kontoen med flere poeng siden opptjeningen er halvvert på mine vanlige flighter og CT er på vei..

18. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,663
    Bonuspoeng:
    113
  19. stalek

stalek Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    300 kr dyrere enn Go, fortsatt billigere å kjøpe tre øl bak plastskiltet.

Hypern and Scandipendler like this.
  20. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Tenk på poenga da - hehe men fremstår som noe meningsløst da Optiontown ofte går igjennom

Del denne siden