Synes det er et veldig bra tilbud, totalt sett. Poengene er nå en ting, men for mitt vedkommende er fleksibiliteten i en Plus-billett ofte verd pengene, bare den. Jeg kjøper av og til reiser lang tid i forveien, ettersom jeg har mulighet til det; ettersom jeg ofte drar til arrangementer som er fastsatt et års tid i forveien. Det gir naturligvis gode muligheter til å benytte tilbud, når de dukker opp. Men det innebærer også en betydelig høyere risiko for at man må endre planene. Vanlige flex-billetter er dyre, så når en Plus-billett ofte ikke koster all verden ekstra, så er de gunstige. Måtte denne uka kansellere en billett til Berlin på grunn av en syk hund. Billetten hadde kostet 1800,- (plus begge veier), og var innkjøpt for evigheter siden. Penga tilbake, enkelt og greit. Så er det jo øl og ansjonsmuffins. Pluss alt det andre som er greit å ta med seg. Samme greia for hoteller; alltid ha avbestillingsmuligheter, og sjekke prisene underveis. Veldig ofte er det "last minute"-tilbud som gjør at det er flott å kunne endre, samtidig som man har sikkerheten for at man faktisk har et sted å bo. Men man skal jo like å holde på sånn. Og det gjør vi jo.
Jeg er ikke helt overbevist av denne hyllesten til fleksibiliteten i Plus. De gangene jeg har endt opp med å måtte endre en Plus-billett, har jeg som oftest måtte betale like mye som det koster å kjøpe en Go-billett fordi ny Plus-billett utstedes i høyere prisklasse, som man jo må betale prisdifferansen for. Går sikkert greit dersom det er ledige billetter "innen samme prisnivå", som vilkårene sier, men det har jeg aldri opplevd at det har vært, og det er nesten så jeg i dårlige øyeblikk kan mistenke SAS for å spekulere i det. Da hjelper det jo lite å slippe unna de 500 gebyrkronene for endring av Go-billett. Så kan man riktignok kansellere en Plus-billett sånn helt uten videre, men de gangene det er nødvendig for meg å kansellere en billett, så vil jeg som oftest ha en legemelding eller omstendigheter som gir refusjon via forsikringen, selv om dette likevel er mindre fleksibelt som sådan. Men det er i seg selv ingen egentlig grunn til at jeg gidder å betale mer for Plus. Siste avveining er poeng, men ettersom jeg oppnår status på segmenter og ikke poeng, så er ikke dette fullt så interessant. Men opptil 3 x poenguttelling i Plus kan jo være verdt det på longhaul.
Fikk nettopp epost fra SAS med emne "Hold utkikk i e-posten på mandag...", hvor det står i meldingen " Forhåndstips til deg som er Diamantmedlem Sjekk innboksen din på mandag den 8. juni – da får du et ekstra godt poengtilbud på bonusreiser! Som takk for at du er en av våre mest lojale kunder, får du anledning til å velge 24 timer før andre. " Spennende
Hei, det lar seg kombinere, men ikke samtidig. Du må gjerne bruke poeng for eksempel for barna, og her og fru på CT. Men du drar ikke dobbel nytte av tilbudet, dersom du ikke er heldig. Jeg hadde en tur neste uke hvor jeg hadde betalt 75K poeng for to barn+ et stort barn(voksen) og ca. 1200 i avgifter, som jeg måtte avbestille pga. heksa som styrer fridagene på skolen.
Og noen av oss får aldri noen mail fra SAS om å sjekke noe som helst, uansett om vi er EBD eller EBG.
Jeg får heller aldri (som nevnt mange ganger tidligere) mail fra SAS foruten om kvitteringer etc. Sjekket nå om jeg kanskje har krysset av for "ikke kontakt meg" noe sted på nettsiden, men jeg kunne ikke finne noe. Det jeg derimot fant var et påmeldingskjema til SAS nyhetsbrev. Dere som får mailer fra SAS med challanges o.l. er dere påmeldt SAS nyhetsbrev?
Jeg er i alle fall det, men diverse challenges har jeg aldri fått likevel. Men det kan jo være tilfeldig. Uansett, så fikk jeg i alle fall den e-posten fra SAS i dag om å sjekke innboksen på tirsdag.
Ser ut som det blir tilbud i Go. Logget akkurat inn og gjorde et par søk. Asia: 56.000 poeng t/r USA: 48.000 poeng t/r Utreise: 03 nov 2015 - 16 mar 2016 Fortsatt ikke mulig å booke bonusreiser til Hong Kong.
Fantastisk... Jeg som har vært våken i hele natt i påvente av alle IC-destinasjoner til 50% rabatt i Business. Tror jeg går og legger meg igjen!