Jeg sitter her å venter på flyet som er (foreløpig) en time forsinket pga tekniske problemer. Dette førte til at jeg ble booket om til direktefly med Widerøe istedet for å reise via Oslo på neste strekning som var planen og som jeg nå ikke rekker. Jeg fikk oppgradert 2 de flystrekningen jeg skulle ha med sas som skulle gå via Oslo med plusgrade, men nå når jeg ble booket om til direkteflyet, vil jeg nå få refundert ene oppgraderingen siden det blir kun et leg istedet for 2? Jeg fikk Cc billett til direkteflyet og ikke plus saver som det er med SAS om det har noe å si. Tenkte jeg skulle spørre her før jeg eventuelt sender en mail til SAS i morgen
Da trenger jeg ikke å lure noe mer på det siden jeg ikke kom meg avgårde og har fått nye fly i morgen med opprinnelig rute, men oppgraderingen til plus som jeg fikk via plusgrade ser ut til å være fjernet i den siste oppdateringen som kom i app'en etter jeg dro fra flyplassen. Det synes jeg er dårlig gjort.
Ikke mye hjelp med det i utkant Norge. Her er det Widerøe som tar seg av det (da SAS ikke har folk her) og der ble det sagt ta kontakt med SAS når jeg kommer til Oslo. Om jeg har flaks så får jeg det ordnet i gaten rett før boarding til Oslo (om det er fremdeles ledig plass i plus) hvis ikke så må jeg sende inn skjema for å få det refundert. På chat/tlf så var eneste svar å gå via customer care for refusjon. Jeg bør vel slutte å følge med på bonuspoengene mine så hadde jeg ikke brydd meg så mye om det ikke går i orden hehe
Kjedelig. Men ja, det er mitt inntrykk og, at Plusgrade er suverent, når alt går på skinner, mens man har tatt litt halvhjertet på håndteringen når noe går galt. Jeg tror (håper) SAS vil integrere denne funksjonaliteten selv når nye SAS web site kommer. Da blir det nok både mer tilgjengelighet og bedre løsninger for å håndtere situasjoner som ikke følger boka. Men du får jo igjen pengene dine. Kjipt med poengene dog. Likevel, kjør på og sutre, kanskje det drypper noen kompensasjon. Joda, det tenkte jeg også der jeg satt på flyet fra Stockholm etter at jeg måtte gi opp min HKG tur pga feil pass. Varte helt til jobben plutselig sendte meg på en tur, da kom besettelsen igjen. Så var det å regne timer (dager) og finne ut hvordan jeg kunne lande de siste poengene for å nå målet. Man blir iallefall ikke kvitt denne "sykdommen" av å frekventere dette forumet
Ja, er litt hektet på det etter at det ble bonuspoeng innenlands igjen. Nå har jeg hatt EBG i 3,5år og kunne tenke meg å beholde det en stund til. Oppdatering om reisen, så fikk jeg oppgradert billetten tilbake til pluss i gaten før boarding. Overrasket hva de kan få til når de sier det er fullt fly og med tanke på at flyet tidligere på dagen ble innstilt og de hadde endel passasjerer for mye til flyet jeg skulle med. Jeg sa også at det ikke gjorde noe om det ikke gikk, at jeg da bare fikk søke om refusjon. Det samme ordnet seg i Oslo når jeg fikk pratet med SAS før siste flyet. Nå er det bare å vente og se om jeg får poengene fra Plus Saver i henhold til Plusgrade eller ikke pga billettstyret