SAS Voucher á 5500,- selges for 5000,-

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lMartin, 31. des 2021.

  1. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Har en SAS-voucher som det ikke ser ut som jeg får brukt på en stund enda. Den har en verdi på 5500,- og er gyldig til 30.12.2022.

    Selges for kr. 5000,-
     
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Bare for ordens skyld så er dette en voucher for en kansellert reise. Med andre ord har jeg betalt 5500 kroner for denne voucheren. 10% rabatt på en hvilken som helst flyreise er egentlig ganske fair, men jeg er selvsagt åpen for bud.

    Jeg er imidlertid ikke åpen for bud på 55% av pålydende, da bruker jeg den heller selv.
     
    trygveat liker dette
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Jeezz.

    Måtte den ryddes?
     
    Edvard, Henrik, lMartin and 1 other person like this.
  4. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Ser sånn ut. Tror det var like greit. Etter å ha lagt ned noen tusen timer med frivillig innsats i redaksjon og community synes jeg det er litt ugreit å bli beskyldt for å svindle mine medforumister, men ser at jeg kunne laget en litt mer utfyllende førstepost.
     
    tobeornot999 liker dette
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Innlegget til Wiolenze var godt innenfor sunn diskusjon på forumet, det var også påfølgende svar fra andre.

    Du tar deg til rette lmartin og sletter innlegg til egen fordel. Meget uheldig aktivitet av noen med moderatortilgang.
     
    Shyneno, Henrik and NoLimit like this.
  6. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Ja så klart den måtte ryddes.
    Når noen legger ut noe til salgs og alle innlegg dreier seg om andres meninger om prisen på det som skal selges blir det for dumt.
    En vare er aldri verdt mer enn hva noen vil betale for den, men da gir man et bud og tar det derifra.
    Spekulasjoner om hvordan og hvorfor er veldig unødvendig
     
    tobeornot999 liker dette
  7. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Svært unødvendig kommentar. Og en stygg beskyldning mot Martin.

    Jeg har moderert innlegget uten Martin sin viten.

    Som skrevet i posten over er spekulasjoner om hvorfor, meninger om pris osv unødvendig.
     
    vegardg and tobeornot999 like this.
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Tore burde bruke tiden sin på annen type moderasjon.
     
    Henrik and NoLimit like this.
  9. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Det er vel opp til meg hva jeg bruker tiden min til, men jeg tar mer enn gjerne tips.
    Takhøyden her inne skal så absolutt være høy, det er jeg opptatt av, men når noen skal selge noe til en lavere pris enn opprinnelig er jo det selgers valg om hva den vil ha. Diskusjoner og gjetting om hvem, hva og hvorfor passer ikke inn i en salgsannonse.

    Jeg modererer ganske så mange tråder her inne hver uke og forsøker å være rettferdig, men jeg, som de fleste andre kan bomme innimellom, og det å gjøre alle til lags er dessverre rimelig umulig
     
  10. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    En diskusjon rundt pris er helt i orden. Beskyldninger som ikke har rot i virkeligheten om at jeg prøver å skru mine medforumister for småpenger, synes jeg i alle fall jeg er i min fulle rett til å svare på.

    Jeg moderer ikke forumet. Jeg har siden jeg ble medlem slettet ett eneste innlegg og det var mitt eget.
     
    Last edited: 02. jan 2022
    tobeornot999 liker dette
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er vel svaret ditt slettet av noen.
     
  12. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Nei, ingen av Martin sine svar er slettet
     
  13. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    At noen av de første innleggene ble opplevd som krasse er fair, men er det virkelig nødvendig å slette innlegg som også diskuterer prisingen? Det har meg bekjent sjeldent blitt slettet innlegg som handler om priser på salg av poeng i den store tråden hvor det blir negativt påpekt høye priser, så hvorfor er denne tråden annerledes?

    Sekundært, sletting av innlegg er i utgangspunktet greit når ting sporer helt av. Det som imidlertid er dårlig stil er å slette i stillhet. Hver gang det utføres moderasjon mener jeg det bør komme et innlegg fra moderator som forteller om hva som ble gjort (tråder slått sammen, innlegg slettet, etc.), så det i det minste er åpenhet om hva som utføres, og hvilke grenser som praktiseres.

    Moderasjon i stillhet er en uting.
     
  14. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg tar all kritikk konstruktivt, men min menig var at denne tråden ikke ble konstruktiv slik den utartet seg. Det er i alle sin rett å være uenige, men avgjørelsen tok jeg selv.

    Jeg ser ingen stor hensikt i å informere om tiltak som blir gjort, men ser at det helt sikkert er noe som bør vurderes nøyere når moderasjon gjøres.
    Takk for konstruktivt innlegg med gode forslag.
     
    Flyingdutchman and Henrik like this.
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager. Jeg trodde du hadde slettet innleggene selv eller ordnet så moderator gjorde det.
     
    Flyingdutchman and lMartin like this.

Del denne siden