SAS vurderer å innføre biz innen Europa

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Storbaba, 12. juni 2024.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,879
    Likes mottatt:
    7,941
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen har fasitsvar på dette, men mitt klare inntrykk er at SAS generelt ikke ønsker å ha en premium avdeling i flyet. Dermed behandler de alle like dårlig.

    Det gjelder også på long haul, har vært mange runder med SAS t/r USA i business. Det virker som det er populært for cabin crew å jobbe på akkurat disse rutene, og at de mest senior, sure, gamle, ikke service-minded får fortrinnsrett i køen for å jobbe der - antagelig nettopp pga ansiennitet.
     
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,399
    Likes mottatt:
    3,655
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også hatt noen kjipe opplevelser longhaul med crew som er lite interessert, men så dukket det opp noen solstråler innimellom da…
     
    kiev and tobeornot999 like this.
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,879
    Likes mottatt:
    7,941
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt! Det skrev jeg jo 5-6 poster oppover i tråden. Og topp jobb av noen av dem!

    Men det skal ikke behøve å være like sannsynlig som å vinne i Lotto at man få bra service når man betaler 20k+ for en t/r til USA i business class med SAS.
     
    magnusant, Frode789, RescueMe and 3 others like this.
  4. turaga008

    turaga008 Fremdeles nytt medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Senest i går og uken før fløy jeg tur-retur fra London til Oslo med BA business/Club Europe og fikk ypperlig service begge gangene. Kabinpersonalet kom flere ganger og lurte på om jeg ønsket påfyll av champagne eller annen drikke, smilte og var profesjonelle og oppmerksom på alle business-reisende gjennom hele turen, og kom med gode alternativer og løsninger da jeg nevnte en mat-allergi jeg har. Maten var god og flott presentert med skikkelig servise. I går vanket det blant annet ribbe :)

    Helt supert om SAS får til noe lignende, så kan det faktisk bli litt verdi i SAS Plus som nå nesten ikke har noen hensikt om man alt er gull eller høyere.

    Det blod-egalitære Skandinaviske preget synes jeg faktisk SAS kan legge litt fra seg.
     

Del denne siden