Liten oppfølger på posten min lenger opp her. Snakket med SAS i dag, og fikk flyttet meg og kona til flyet kl 17. Det er første flyet som går etter at vi lander kl 1320. (Eller, det går et kl 1345, men det får vi ikke booke. Og de mener det er fullt også.) Resten av familien (på annen PNR) fikk ikke flytte til kl 17, de må fly kl 1815. Det var ikke flere billetter i riktig bookkngklasse. Det er ledige billetter til salgs på SAS i Plus, som er klassen de reiser i fra MIA, og setekartet viser massevis av ledige seter. Dette er ganske ræva fra SAS sin side. All den tid vi begynte med direkte OSL-MIA-OSL. Nå får vi gleden av å tilbringe timesvis på CPH.
Er det forresten noen som vet om det går ann å sjekke bagasjen hele veien frem selv med en overnatting i CPH ? (dvs. at man ikke henter ut bagasjen i CPH men at den overnatter der og sendes videre med flightene dagen etterpå ? )
Supert......må kanskje venne seg til det nå som det SAS kansellerer alle mulige connecting flights på morgenen.
Samme gjelder for ARN. Har OSL-ARN-MIA Business Bonus i slutten av februar. OSL - ARN har blitt kansellert 2 ganger nå. Første gangen ringte jeg inn for å endre. Endte da opp med bestillingsklasse X og mistet dermed lounge og fast track på OSL. Her om dagen kom kanselleringen av den flighten også. Så nå blir det 4,5 time på ARN Hjertet hopper hver gang "Important information about your SAS booking..." dukker opp på telefonen.
Det hadde jo vært morsomt å stille på flyplassen der og se hva de sier når de innser at du ikke kommer med det flyet som går kl 10 fordi du lander i CPH kl 11.
Er det noen som har erfaring med om man faktisk får dekket hotell ved rerouting et par måneder i forveien? Jeg får en natt på Kastrup hver vei og til sammen koster disse nesten like mye som flybilletten (i SAS Plus). Da tviler jeg litt på at jeg får det dekket, men hvis jeg får det dekket foretrekker jeg det fremfor å booke om til Norwegian og Air France som er alternativet mitt…