Seattle

Tråd i 'Reisemål' startet av bern747, 19. mai 2015.

  1. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Fant ingen egen tråd for Seattle, så tok meg den frihet og starte en.

    Nå nærmer seg julaften, ja iallefall for meg, når Lufthansa First skal få vise seg fra sin (forhåpentligvis) beste side til uka:D

    Turen går (etter en liten sightseeing oppover vest-kysten) til Seattle.

    Jeg har 4 hele dager til rådighet i byen. Boeingfabrikken og Museum of flight er selvskrevet for min del. På Museum of flight ser jeg de tilbyr en "Boeing Field Runway tour" som jeg tenkte kombinere med museet.

    Har lest litt rundt, hverken Boeing eller Musuem of flight virker som de letteste steder å komme seg til med offentlig transport, så tenker leie bil et par dager.

    Tips til andre opplevelser i og omkring byen, og eventuelle synspunkter på Boeing/Museum of flight taes i mot med takk!:)
     
    Last edited: 19. mai 2015
    Cecilie liker dette
  2. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Pardon me asking, jeg er fremdeles novise - men; det er mye snakk om Lufthansa First, og jeg har registrert at det er det grommeste man kan sette sine bein i. Som et noenlunde økonomisk menneske, så har jeg levd i den villfarelse at førsteklasse var forbeholdt topp-politikere, fagforeningspamper og enkelte høyt oppe i det internasjonale bistandshierarkiet, men det kan altså synes som helt vanlige nordmenn, av den typen som reiser i olabukser og joggesko, men som lider av - bonusfeber - også tar turen, av og til. Just for the fun of it.

    Om noen kunne forbarme seg, og gi meg en liten forklaring på hvordan dette er mulig? Er det poeng-grossistene som svir av noen hundre tusen poeng på en tur med Lufthansa, eller er det ett eller annet knep, her? For de innvidde, de med pussige håndtrykk og passord?

    Takknemlig for en redegjørelse, jeg vil nemlig også prøve First....
     
    Henning and bern747 like this.
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    OOOOOH, Seattle. Min første Mileage Run-destinasjon. Med Lufthansa i Business, men læll. Det var tider, det.

    Jeg vet ikke helt hva annet av tips jeg kan gi deg enn at Seattle er en fantastisk by med en herlig atmosfære. Føles mer europeisk enn amerikansk, på noen vis.
    Kanskje en tur med ferga over Puget Sound. Er vel noen relativt sagnomsuste ølbryggerier i området der har jeg hørt rykter om.
     
    bern747 liker dette
  4. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Du er jo forsåvidt inne på noe her:D

    Har man mulighet og lyst til og skjemme seg selv bort så synes jeg man skal gjøre det.

    Derfor suser jeg avgårde.

    747-8 på utreisen, og den soon-to-be-gone stol/seng kombinasjoen i 2.etg på 747-400 hjem.
     
    Travellingalf, Cecilie and Brunello like this.
  5. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113

    Museum of Flight er enkel. Buss fra sentrum stopper utenfor døra. Everett krever bil, selv om det finnes turer fra Seattle. Når du først er der bør du også besøke flysamlingen til Paul Allen og restaurasjonssenteret til Museum Of Flight, som også ligger der oppe. Comet'en som restaureres der er visst nesten ferdig.
     
    AndersB liker dette
  6. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Takker. Går litt fort i svingene...

    Paul Allen notert!
     
  7. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Er bonusbilletter det går i, billigste du må ut med er 120K EB poeng til Afrika eller midtøsten. Jeg har sjekket litt og Midtøsten har mye ledig, DOH og MCT har ofte mange ledige seter, men husk at du kan kun bestille 14 dager før avreise :) Ellers så er det 150K til nordamerika og 190K til Asia, men hvis målet kun er å fly LH F så er Afrika eller Midtøsten billigst, og man får gode 6-7 timer i luften pluss litt i FCT :)

    Man kan jo også kjøpe miles for å fly F, før var divended miles gullkalven, men nå er de dagene over, Avianca LM har fremdeles noen gode tilbud på kjøp av miles, men det er blitt vesentlig dyrere enn det var for noen år siden.
     
    Brunello liker dette
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Lifemiles har ikke LH F lenger... Dessverre.
    En måte å fly på er jo å betale ;). Koster jo en hel haug, men ved "tilbud" så får man LH F til Chicago for under 30k. Misforstå meg rett, det er ikke billig, men det å skaffe seg bonuspoeng er jo heller ikke gratis ;)
     
    bern747 liker dette
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Som du skriver, for de fleste av oss "vanlige dødelige" så er LH F og lignende kremopplevelser noe vi bare har drømt om og aldri trodde man skulle få oppleve. Og slik var det også for meg inntil tidlig i fjor høst. Da skjedde nemlig to ting nesten samtidig; jeg oppdaget Bonusfeber og jeg fikk SAS Amex Platinum. Denne kombinasjonen (ja, og en god slump EB-poeng selvfølgelig) er nå, under ett år etter, på god vei til å oppfylle denne tidligere uoppnåelige drømmen. Og det i selskap med madamen, inkludert og greier! :)

    Så mitt tips er; skaff deg (SAS) Amex Platinum om du ikke allerede har det, bruk det til alt du kan, betal fakturaene til forfall og plutselig har du en Companion Ticket i postkassa som du i kombinasjon med x antall EB-poeng kan bruke til bl.a. LH F.
     
    bern747 and Fnate like this.

Del denne siden