Mulig denne posten ikke hører hjemme her, så bare å fjerne i tilfellet. Spørsmålet er som følger: Er det ingen steder der en kan gjøre kostnadsfrie seddelinnskudd når en har hovedbank som er «digital», og en ikke er DNB kunde? Har vært heldig å fått noen kroner til jul, men skulle gjerne hatt dem inn på konto i stedet for i fysisk valør.
Jeg er kunde hos DNB utlukkende kun for å gjøre seddelinskudd en gang i året etter jul og på butikken etter pant er levert. Nordea har også kosntadsfrie innskudd av sedler og kontanter i en rekke minibanker, men de er langt færre enn DNBs. Særlig med tanke på at DNB har bank i butikk. Utover det kjenner jeg dessverre ikke til andre muligheter.
Dersom du har konto i Danske Bank og er i eller i nærheten av Oslo tror jeg du kan gjøre det i den selvbetjente delen av filialen på Aker Brygge.
Det koster 100,- i gebyr hos Posten for innskudd, uansett bankforbindelse og uansett beløp. Det er gebyrfritt for innskudd til konto i DnB.
https://www.dnb.no/om-oss/kontorer/post-i-butikk.html DNB sin avtale med Posten utløper 30.juni 2020. (Sånn ca) https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/samfunn/avtale-med-vipps-bankaxept-om-kontanttjenester
Kult! Revolut er i dag min hovedbank, men jeg håper flere banker som Sbanken, Revolut og andre hiver seg på.
Man kan jo alltids kjøre trikset med å kjøpe noe for kontanter på Elkjøp, returnere det umiddelbart og be om å få penger overført til konto
Jeg tviler på at det er mulig. Hvitevaskingslovene sier noe om at de kun har lov til å refundere til opprinnelig betalingskilde.
Det kan være greit å ha en konto i en "gammeldags" bank for slike tilfeller, gjerne en med mange filialer. Dersom du bare skal ha kontoen med tilhørende nettbank tror jeg det er gratis i de fleste banker. Husk bare å ha med deg pass når du skal opprette kontoen, da det er eneste legitimasjon som godtas nå.
Du kan alliere deg med noen som kan sette pengene inn i sin bank og så bare vippse deg pengene, da slipper du å tegne enda en konto i en annen bank...
Jeg har alltid et par tusen i kontanter, vet aldri når det kan bli behov, eller når noe uforventet oppstår og du trenger litt fysiske penger.
Kan informere om at det var tilstrekkelig å ha konto hos DNB for å foreta innskudd til konto gjennom post i butikk. Trenger altså ikke bankkort tilknyttet kontoen. Helt gebyrfritt. Spørs om denne løsningen består når de legger om til bank i butikk, da de vil kreve verifisering med kort og kode. Takk for alle svar!