Nå har jeg sjekket appen min og har funnet u ta at jeg per i dag har 16 segmenter (så EBS er sikret). Kvalifiseringsperiode er til 31. mai neste år. Nå har jeg også sjekket mine kommende bookinger med SAS og - tar man ut en bonustur til TOS - så er det en del segmenter som kommer i tillegg: 12/16 - OSL - MOL (1) 01/17 - MOL - OSL (1) 04/17 - MOL - OSL - CPH - DUS - ARN - OSL - MOL (6) 05/17 - MOL - OSL - CPH - (FAE) - CPH - OSL MOL (4) Her står det på ruten CPH - FAE at Carrier er SAS... Trodde det er Atlantic Airways som tar den. Vil det i så fall telle som segment? Uansett blir det 12 ekstra segmenter (kanskje 14) og da er jeg plutselig på 38/40 - jeg har aldri vært så nær et gullkort... Enten det mangler 7 segmenter eller 5 (som hadde vært veldig kult). Bare for å ha gullkortet en gang. Til HAM eller TXL blir det 5 segmenter til en veldig fornunftig pris. Eller besøke familien i DUS (da sparer jeg i tillegg overnatting. Eller en sr innenfor Norge? Er jeg helt sprø eller er det noe jeg virkelig bør vurdere (blir vel eneste gang, neste opptjeningsperioden er det ikke planlagt noe som gir meg mer en EBS).
Det er bare å kjøre på. Biz checkinn, Lounger, 25% ekstra poen osv er rett rundt hjørnet. Helt normalt med en MR eller to for å seile inn gullet.
Jeg ville gjort det som hadde vært nødvendig for å få Gull. I hvertfall når du er så nærme. Du får 25% ekstra bonuspoeng, gratis mat på loungene, du får 10% ekstra rabatt på bounsreiser, også ligger du mer fremme i køen når det gjelder oppgraderinger på langflyginger. Du får også utvidet poenggyldighet i følge mappen jeg fikk ved selvkortet, har selv tenkt å sikre Gull før neste sommer
Køyr på! Eg veit i alle fall at eg ville ha gjort det. (Eg gjorde det for så vidt i november for å kome over sperrelinja. ) Og ikkje for å slå kaldt vatn i blodet på deg, men 16 + 14 er vel 30 og ikkje 40? But have no fear! Du må berre planlegge eit par ekstra familiebesøk, så er du der. Det blir vinn-vinn; du får gull og dei får gledelig ekstrabesøk!
Er det lov å banne i forumet??? Hvordan kom jeg på 40??? Må være fredagssykdommen... man prøver å se alt veldig positivt... Hadde begynt å drømme... *buhuhuhuhuhu*
Det er heilt normalt at hjerna tek snarvegar, den er kobla og programmert til det. Angående banning så oppmuntrar ein til ein fin tone på forumet, men om situasjonen tilseier det så vil eg tru at moderatorane vel å oversjå enkeltutbrudd av mild karakter Og det er lenge til mai, håpar det dukkar opp reisesjansar for deg så du dreg i land kortet!
Skal ikke banne Har dessverre ikke jobb som gjør at i kan reise ofte... Og hadde jeg bodd nær Oslo hadde jeg kunnet brukt mange gode tilbud, men med en ekstra tur til OSL blir det ofte alt for dyrt. DUS til 249,- blir da rask en 1000-lapp...
Så lenge du gjør det på tysk, så kommer du nok glatt unna med det. Bortsett fra det lille @Stuttfeiten plukket opp av tysk fra Kapitän Claus på flight deck hjem fra ICN, så står det dårlig til med tyskkunnskapene til moderatorkorpset...oder?
Hvordan er flyplassen i Vilnius for en turnaround? Ser at det koster 935 kroner, eller 234 kroner segmentet der fra Kristiansand.