Seks timer på United Polaris - Dulles IAD

Tråd i 'Reisebrev' startet av LNAND, 03. april 2022.

  1. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Endelig fikk jeg anledning til å teste ut Polaris loungen til United.

    Ankom Dulles litt forsinket fra Nashville. Hadde opprinnelig SAS Plus billett på IAD-CPH, men fikk gledelig melding i morges at budet på oppgradering til biz gikk gjennom, og da var det bare å glede seg til nok en tur i SAS Business med A330.

    Ankom loungen litt før tolv, som var tilnærmet helt tom. Kun et par mennesker rundt i loungen, og 2-3 i restauranten.
    IMG_0093.jpg

    Hadde allerede kjent på sult noen timer etter at jeg måtte opp 03:45 for å delta på møter i Afrika/Europa, og rakk ikke annen frokost før avgang enn en rask trekantsandwich. Så det bar rett til The Dining Room for å stilne sulten.
    IMG_0094.JPEG

    Menyen var mer enn bra nok for min smak, og valget falt ned på Polaris burgeren til hovedrett, og Pear Cobbler til dessert. Siden det bærer rett på jobb i morgen, så ble det alkoholfritt. Kjedelig, men jeg trenger en god natts søvn.

    Bordene er solide, med ordentlig bestikk.
    IMG_0095.JPEG
    IMG_0096.JPEG IMG_0097.JPEG IMG_0098.JPEG IMG_0099.JPEG IMG_0100.JPEG IMG_0101.JPEG IMG_0102.JPEG

    Burgeren var god, men pære cobbleren var amazing. Etter å ha fylt opp med litt energi, ble det en kaffe "with a view".
    IMG_0105.JPEG

    Ikke det verste stedet å jobbe fra, men bestemte meg etterhvert for å få tatt en dusj i god tid før ettermiddagsrushet startet. Det er 6-7 dusjer, som alle er godt utstyr. De har også hvilerom. I skranken kan du også få tannbørste, deodorant, hårføner osv. om man trenger det.
    IMG_0108.JPEG
    IMG_0106.JPEG IMG_0107.JPEG IMG_0109.JPEG

    Nå åpner buffeten, så da får jeg ta en titt der og før jeg går mot gate B40 og SAS maskinen som akkurat nå står på remote, og har fått besøk av SK925 sin A321 som parkerte rett siden av.
    IMG-0112.jpg
    IMG-0115.jpg
    Oppdatering følger.
     

    Attached Files:

    KRS, Earl, EndreD and 20 others like this.
  2. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Litt flere bilder fra buffeten, og lunch with a view. Buffeten var noe begrenset, men absolutt helt ok. Så ut som det var plass til veldig mye mer, men er jo fint om de matcher tilbud med etterspørsel, om det er lite folk. Fremdeles ganske rolig her, et par timer før de europeiske flygingene begynner å starte opp.
    IMG_0116.JPEG IMG_0117.JPEG IMG_0118.JPEG IMG_0119.JPEG IMG_0120.JPEG
     
    Earl, Kristian, AndersWE and 19 others like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan er det å forflytte seg fra denne loungen til der SAS går fra?
     
  4. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    United Polaris ligger i Terminal C, og den var lett å finne. Fra Terminal C var det bare å hoppe på Airtrain som går fra kjelleren (rulletrapp ned), og ta den til Terminal B.

    Det tok kanskje i underkant av 20 minutter med rask gange fra Polaris til B40. Om det er mye folk kan det nok ta litt mer tid. Men ingen pass-/sikkerhetskontroll eller andre hindringer enn evt kø på airtrain og folk i rulletrapper.

    Fra gate B40 gikk turen med Dulles sine famøse people movers og ut til remote stand, med SAS A321 parkert ved siden av.
    766D8DF7-C44D-490E-8AAF-996E2932490F.jpeg
     
    Ombo, Jensemann, Earl and 14 others like this.

Del denne siden