Selge EB poeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Brann007, 17. des 2017.

1. Brann007

Brann007 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Har 53000 EB poeng jeg ønsker å selge.
    Hva er en fornuftig pris?

2. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,041
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan evt kjøpe de for 5500:)

3. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Svaret er at det koster ca 5øre per poeng for å overføre. Trumf koster 7,2øre(hvis alternativet er å ta det ut i penger) per poeng. Så det beste er å bruke de selv om det lar seg gjøre.

4. Brann007

Brann007 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Blir ikke brukt selv, så håper å få de solgt.

5. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Som Fredrik skriver så kan man kjøpe EB-poeng for Trumfkroner. Jeg kan når som helst få kjøpt Trumfkroner fra venner og familie (og mange andre også ved å legge ut en post på f. eks. Facebook) til en kurs på 1,1 hviket vil si at jeg kan kjøpe meg 53.000 EB-poeng for 3.815 Trumfkroner, noe jeg må betale 4.120 vanlige kroner for.

Samtidig vil det påløpe en kostand for kjøper her på 2.650 kroner, så alt over 1.470 kroner vil være et rent tap.

Sorry, men sånn er det dessverre. Og det forutsetter at alt er ekstrapoeng, grunnpoeng er vel ikke mulig å overføre.

Fredrik81 liker dette
  6. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da er en realistisk pris 1470kr, som jvsandem@ skriver. Alternativt så kan du bruke disse på en longhaul oppgradering go til biz. Eventuelt 5 innenlands reiser(pluss avgifter), som er greie måter å bruke disse på(her kan du også kjøpe reise for andre). Om du f.eks mangler 5000 grunpoeng for å få gullkort så kunne du kjøpt grunpoeng med disse. 10basic=1grun poeng som går mot status.

7. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Ny behøver de vel sagtens ikke at blive overført. Kan jo bruges til at booke en rejse i andet navn eller en opgradering. Ingen grund til at bruge penge på at overføre til disse ting. SAS plejer også at kunne trække point fra to kontoer hvis man skal bruge flere point.

Flyskrex liker dette
  8. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113

Nettopp. Så den enkleste måten for trådstarter å selge er kanskje å inngå en deal med noen som ønsker enn oppgradering på langruter.

Feks: Legg inn poengbud på oppgraderingen min fra Go -> Biz - hvis den går gjennom så betaler den som reiser feks 3000,- ? Det er jo en god deal for begge parter.

DanH, Kaffen, Xflipper and 3 others like this.
  9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Det er også mulig å konvertere 500 trumfkroner inn på kontoen hans slik at han får de 7000 poengene som skal til får å nå 60.000 poeng. Det vil være nok får han til å booke deg en enveis Biz til USA eller Asia for 3500 Kroner. Det vil gjøre han 3196 Kroner rikere + gi deg en Biz for 4000 kroner :)

Last edited: 18. des 2017
  10. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Med "kun" 55k point er det ikke sikker der er indtjent point nok eller at han har kortet i det hele taget.

11. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Nå må nok mitt innlegg leses som et eksempel - personlig er jeg ingen måte interessert i kjøpe poeng eller oppgradering fra andre - sliter nok med å bruke opp egne poeng :)

12. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    Absolutt virkelig ikke for å anklage noen for noe, men hvordan verifiserer dere identiteten til den det handles med når man kjøper billetter via andres bonuskonto? Jeg leverte nylig en bedragerianmeldelse etter at noen hadde kjøpt en flybillett til en tredjepart med mine poeng. For billetter til steder som krever passinfo kan jeg tenke meg at man fort sitter man fort igjen med skjegget i postkassen og en helerianmeldelse fra politiet dersom man ikke passer på at den man handler med faktisk er den vedkommende hevder å være. (Og med det fra tråden dradd pent off-topic)

Eddie47 liker dette
  13. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    De kvinnelige forummedlemmene slipper jo å bekymre seg for dette problemet :)

14. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Tror dette faktisk er ett viktig poeng. Vi bør tenke oss om før vi hiver oss over noe vi tror en er god deal. Takk for advarselen :oops:

15. Brann007

Brann007 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Har fortsatt 53k poeng om noen vil kjøpe de.

Attached Files:

16. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Og jeg regner med du er klar over at disse ikke utløper ved første fullmåne..?

17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Det må jo være lov å prøve å selge EB poeng selv om de ikke går ut.

Ikke alle flyr mest mulig, ikke alle flyr *A.

Har TS tenkt på hvordan en transaksjons skal gjennomføres? Har du noen forslag til pris og overføringsmetode?

18. Brann007

Brann007 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3

Det er riktig, ser ikke for meg de kommer til å bli brukt.
    Er åpen for forslag, trodde seriøst ikke det var så dyrt å overføre.

19. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Så da flyr du ikke innenlands eller kjenner noen som gjør det.
    Du kommer eller noen du kjenner kommer ikke til å fly med SAS i longhaul før poengen går ut.

SAJblue liker dette
  20. Brann007

Brann007 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Det var tungt for deg at jeg vil selge disse poengene?

Flyskrex and leeds1979 like this.

Del denne siden