Etter mitt første møte med F tidligere i år, ble det straks satt igang et prosjekt for å sende familiemedlemmer på tur også. Nærmere bestemt mor og følge, som ga meg 3 alternative reisemål til å begynne med: -Bali i Sep/Okt -New Zealand i Sep - Des -Utreise til Singapore for Cruise den 15/02 - Hjemreise fra Hongkong etter den 24/02 Med 225.000 poeng og CT begynte jeg så smått å lete denne uken, men søkemotorene var ikke helt min venn nå, ettersom tilgjengelighet fra både TG og SQ så ut til å være nede på flere sider. Da ble det å ringe inn Bali var vrient i denne omgang, så det utgikk. New Zealand med SQ C var det kun 1 ledig utreise i perioden, og ingen hjemreise mulig i C. Så det hele endte med at vi klarte å matche en tur relativt bra med cruiset (RCCL). 13/02 OSL - FRA LH C FRA - ICN OZ F ICN - SIN SQ C 27/02 HKG - ICN OZ ECO ICN - FRA OZ F FRA - OSL LH ECO Forsåvidt en ok booking, men ønsker fortrinnsvis å bytte legs med eco til biz. Da denne CT har utløp før 14 dager før reisen, vil en LH-endring dessverre bli vanskelig. Har noen spørsmål mtp at ingen av de reisende har status: 1. Antar SAS biz loungetilgang på OSL er ok 2. Hva er beste loungealternativ på FRA med OZ F videre, og vil man ha tilgang på hjemreisen med inbound F og outbound ECO? 3. Er det noen mulighet for lounge på HKG når man kun har ECO derfra men F videre fra ICN?
1. Det er nok helt ok. 2. Tror de fleste foretrekker Air Canada sin Maple Leaf lounge. 3. Uten status så er svaret på det nei. Kan jo selvsagt kjøpe seg tilgang til en lounge. Det samme gjelder i Frankfurt, ingen lounge på vei tilbake til OSL i Eco hvis ingen av passasjerene har status.
Takker så mye for svar, et lite oppfølgingsspørsmål til 2/3: Når de har OZ F inn til FRA, vil ikke det gi innpass til noe lounge i star alliance? F.eks LH Senator? https://flyasiana.com/C/DE/EN/travel/airport/lounge?searchYn=Y&airportCd=FRA
Nei. Loungetilgang styres av utgående billett. Noen flyselskaper vil kunne gi noe ekstra (for eksempel vil Lufthansa gi sine egne F-pasasjerer tilgang til F-lounge) men Star Alliance gir ikke noe her. I ditt scenario så bør du prøve å bytte til Lufthansa hvis de åpner seter 14 dager før... Du bør også sjekke om det ikke åpnes seter i Business på FRA-OSL. Der kan du også sjekke avganger med SAS.
Takk for svar. Får desverre ikke benyttet legendariske 14-dageren her, grunnet utreise er ca 1 mnd etter utløp av CT. Det som er kjedelig er at Lufthansa har tilgjengelighet i C for 2 på denne flygningen, men ettersom første flygningen på hjemreisen ikke er Lufthansa, blokkerer det for bestilling ifølge Tallinn. Fikk beskjed om å kontakte Redeem hos Lufthansa for å overstyre dette og endre til C, for deretter å ringe Tallinn. Lufthansa har nå lagt til retur i C, men må vente til det dukker opp i bookingen før jeg ringer inn til Tallinn. Har troa
Hva er "Lufthansa Redeem", vi har samme problemstilling i påsken neste år. Og, hvis de endrer til C, hvorfor må du snakke med Tallinn på nytt?
Takk, dette var super nyttig! Er selv i samme situasjon på ICN-FRA-OSL uten at Tallinn nevnte at man kunne høre med Lufthansa om dette. Hvordan kontaktet du Redeem og har du evt. kontaktinfo? Var dem greie på å overstyre blokkeringen helt uten om og men? Regner med at man må ut med nye 150 p.p. i endringsgebyr hos Tallinn for å endre til C der?
@Bergan01 og @RoadKing Regner med at dere er på OZ541 flighten som lander kl 14:50 i FRA?! Fikk dere til å booke kl 16:00 avgang på FRA-OSL? Eller måtte, som meg, akseptere 21:40 avgang pga mellomlandingen måtte minimum være på 1t 15 min. Det blir lange 7 timer i FRA
Vi har OZ541 påsken 2020. Lander i Frankfurt 16:30. Fly hjem 21:10 med LH. 4 timer og 40 min på Frankfurt.
Vi har OZ541 (i desember), men fikk ikke lov til å booke 16:00 fordi det manglet 5 min i Frankfurt. Vi hadde i utgangspunktet også flighten 21:40, men fikk endret til 17:10 til Dusseldorf og videre derfra 19:00. Da er vi i Oslo 20:50. Det ble en flight ekstra, men likevel synes vi det er verdt det ettersom vi er hjemme 2 timer tidligere.
Definitivt bedre enn å måtte vente 7 timer i FRA og ikke komme hjem før midt på natta! Selv er vi oppe i 4 legs allerede, vet ikke hvor strenge Tallinn er på evt. 1 ekstra leg. Skal absolutt ta telefon dit og høre
Slett ikke dumt alternativ. Jeg ble så beruset i bestillingen, at jeg ikke kom på at vi kunne lagt inn en liten europarundtur. Nuvel, vi får se hva framtiden bringer
Vet ikke hvor mye dere har med dere, men vi reiser carry on. Da tenker jeg at hvis vi skulle se en slik mulighet, så skal jeg jammen traske bort til gaten og bare spørre der.
Det er påske, så det er sikkert mye som innstilles, og da blir det nok variasjoner for å få bemanningskabalen til å gå opp.
@coconuts og @RoadKing Her har det vært litt aktivitet ja! 1. Det ble 21.40 for oss også, ettersom vi manglet noen skarve minutter på godkjent transfertid. 2. Lufthansa blokkerer ut biz seter når første leg av reisen er i eco, det bekreftet redeem-avdelingen, de bekreftet også at de ikke kunne gjøre noe med dette. Jeg vurderer å booke om til biz på første leg og en dag i Seoul. Da skal det i teorien være mulig å booke biz med lufthansa på siste strekket. 3. Fint innspill med Dusseldorf-alternativet, tar det som en nødløsning.
Hmmm... Vi har kun biz og F før LH FRA-OSL, men likevel ikke vært mulig for Tallinn å booke oss på biz (til tross for tilgjengelighet om man bestilte den som separat reise). Returen vår er som følger: MLE-SIN SQ C SIN-ICN SQC 19 timer i Seol ICN-FRA OZ F FRA-OSL LH økonomi
Vi har også bare eco på OSL - FRA, FRA - OSL. Men vi lever godt med det. Det er snakk om et par timer hver vei, og på LH får man jo mat og drikke iallefall i motsetning til hos enkelte andre såkalte flag carriers (skal ikke nevne navn )