Servering på SAS Plus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 28. jan 2016.

  1. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Hei!
    Hva slags servering er det egentlig på SAS Plus på interkontinentale ruter? Dette står det på SAS' side: "Din reise i SAS Plus innledes med at vi serverer en drink og snacks før middag. Til middag serveres forrett, varmrett (du kan velge mellom to alternativer), samt en god dessert med kaffe eller te. Mellom måltidene kan du alltid får juice, vann og snacks. Før landing serveres et lettere kaldt eller varmt måltid eller frokost."

    Er "drinken" alkoholfritt skvip eller kan man få champagne som på business?
    Hva med drikke til maten? Like mye å velge i der på vinfronten som på Business? Eller må man betale for drikken som på GO? Insinueres det at man ikke kan få servert alkohol mellom måltidene? Hva er erfaringene der ute?
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Drinken er en drink. Du velger selv om det skal være sjampis, GT eller annet. Hvordan vinutvalget var i Plus i forhold til Biz husker jeg ikke, men mener valgene i Plus var "rød" eller "hvit".
    Forøvrig var det ikke noe problem å få all slags drikke under hele flighten i Plus uten å betale en krone.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Apropos... Skal reise Go til SFO om en drøy måned, der må man vel nesten kjøpe alt?
     
  4. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer. Flaske vann i setet og en alkoholfri drikke til maten. Maten er selvsagt også inkl.
     
  5. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Men hvis svaret til Travelingalf stemmer, så er det jo bare setet og EB-poeng som skiller Plus og Biz fra hverandre (å ja, litt flere hovedretter å velge blant på Biz :p). Bagasje og lounge ++ er jo også inkludert i Plus. Synes egentlig at Plus framstår som et brukbart alternativ, særlig med de nye kabinene til SAS. Ganske mange lapper som skiller de to klassene.
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg var i alle fall imponert over det nye SAS Plus produktet på langdistanse før jul. Business er det selvfølgelig ikke, men likevel.
     
    braathens safe liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får styrte i meg i gullstua før avgang :)
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er nok ingen som ser om du tar med deg 2-3 vinflasker i ryggsekken ... haha :D
     
    Robert H and RoadKing like this.
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fløy Go ut og Pluss hjem til HKG før jul.
    På Go var det akkurat nok mat og bra til å være turist. En må kjøpe alkohol, men en drikke pakke til 200kr burde være nok for de fleste. Det ligger link til priser på sas.no om internasjonale flyturer. Ellers var det vannflaske og pledd og pute, og mer vann å få. Og sandwichfrokost før landing.

    På pluss var det mulighet for rødvin/vitvin/champagne og drinker med snacks før varm mat, med 2 valg. For meg var det godt med mat. Hovedmåltidet var ikke mye bedre en på Go, men alt tilbehøret var vesentlig bedre i kvalitet og omfang.
    Det ble servert snack/is/sandwich midt i flyturen og varm lunch før landing.
    Det var mulighet for å be om drikke og snacks gjennom hele flyturen.

    Nettilgangen var stabil og greit rask, men kan ikke brukes mens man er over Kina. Må kjøpes i Go, følger med Pluss.
    Det er strøm i alle seter både på Go og Pluss.
     
    Insomnia4u, Kalsnes, RemiWM and 2 others like this.
  10. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    He, he.. jo - jeg observerte en fyr i gulloungen til SAS i København som hadde stappet to-tre vinflasker i sekken, og når han skulle forlate åstedet ble han stoppet av en bisk danske (sjelden vare) som i full offentlighet fornedret stakkaren til 1) å tømme sekken, og 2) stå skolerett til høylytt refs ispedd trusler om politianmeldelse om forseelsen skulle gjenta seg.

    For noen var det storøyd og hakesleppende underholdning, mens andre krympet seg over hvordan SAS på effektivt vis valgte å kvitte seg med en lojal kunde på simpleste gjerrigknark-vis. Jada - fyren gikk så klart litt over streken (etter to-tre GT for mye), men hva så? Er det ikke tillatt å bomme litt innimellom?
     
    Insomnia4u, Islending and miura like this.
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hahaha seriøst.. Hadde ikke sett for meg at noen kunne finne på noe slikt...
     
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig dette blir feil tråd, men hvordan en Premium konseptet til Norwegian i forhold til SAS Pluss på intercontinental. Mitt inntrykk er at det er en marginal forskjell, mulig setene er litt større og at ryggen går litt lengre bakover.
     
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok mer plass på Norwegian Premium enn det er i SAS Plus fra det jeg har sett. Har ikke prøvd den nye utgaven av SAS Plus, men Norwegian Premium er skikkelig romslig
     
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  15. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har kun teke flyginga som går via TOS, men sovidt eg har forstått får på direkteruta OSL-LYR du same måltid som på Europeiske flygingar.
    Når det gjeld alkohol so reknar SAS dette som ei innanlandsrute, og det vert difor berre servert ei eining. Eg forsøkte å argumentera mot dette utan større hell.
    Mi erfaring er omtrent eit år gammal, so folk får retta meg om det har kome forandringar.
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du tenker på servering av børst (sprit), så tenker jeg dette behandles likt som intra skandinavisk (DK, NO, SE), dvs øl og vin, men ikke sprit.
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Strenge regler på drikke fra LYR.
    Jeg fikk ikke en øl ved avreise fordi det var kl 3.30 og det var for tidlig på dagen...
     
  18. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel innenlandsreglene ja. Satt ved siden av en guttegjeng som var skuffet de ikke fikk pils på 06.35 avgang forleden..
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke hjelpe for at jeg har en magefølelse på at SAS utnytter dette.
     
    Eddie47 and Are like this.

Del denne siden