Service på SAS Plus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av elpedro666, 31. mars 2019.

  1. elpedro666

    elpedro666 Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Fløy SAS plus OSL-MIA og MIA-ARN denne uka. Det er en stund siden jeg har flydd interkontinentalt med SAS nå, og må si at jeg ble ganske skuffa. Det var ingen snacks å få på SAS plus (slik jeg pleier å få innen Norge og Europa), men jeg fikk tilbud om å kjøpe chips. Veldig sløv og lite oppmerksom service. Ingen kom da jeg trykket på "call"-knappen. Ville jeg ha mer å drikke, måtte jeg gå bakerst i flyet og love at jeg satt på SAS plus. Er dette en ny policy fra SAS?
     
    NoLimit liker dette
  2. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    SAS pluss går nedover både longhaul og i Europa.

    Kjenner noen som fløy OSL-ALC i SAS pluss, og der var det maks tre enheter alkohol, men det var ikke noe problem å kjøpe mer enn de tre enhetene. Han jeg kjenner måtte betale for hver øl ut over de tre inkluderte.

    Da faller argumentet med maks tre enheter inkludert i pluss pga fare for fyll etc. Dette er kun for å tjene penger...
     
    Last edited: 31. mars 2019
    furlong and Wiolenze like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,187
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er da en skikkelig forbedring!

    Tenk på før, da dyttet vi i oss usunn chips og annet skrot.
    Nå kan vi meske oss med «Godt blandet»

    Før kunne vi sitte helt i ro og få disse stakkars damene/mannene til å løpe etter boblevann og GT og vin og boblevann og vin og GT og ...og vi kunne sitte der med stramme reisesokker for å hindre hovne bein ...
    Nå kan vi mosjonere bak i bussen og hente flasker og glass(plast) og vin og ...

    Noen ganger er det umulig å stå imot utviklingen ..
     
    Smurfboy, EndreD, holmen and 2 others like this.
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har kuttet så mye i Europa så for min del blir det f. eks LH Biz når jeg skal til AGP. Sist kostet det faktisk mindre enn SAS Go. Bedre mat, drikke, service, Lounge, FT, glemte jeg noe mer?
     
    Wiolenze liker dette
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Det servicenivået høres jo bare riktig ut, når jeg måtte betale for en sjokoladeball i Business. Jeg slapp riktignok å gå bak å kjøpe den, men noe fordel må man jo ha når man flyr Plus...
     
  6. elpedro666

    elpedro666 Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Mange fine, sarkastiske svar på SAS bekostning her, men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke dette. Er det riktig at servicenivået er så dårlig?
     
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,187
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.. SAS gjør det de kan for å ødelegge sine produkter
     
    furlong liker dette
  8. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    Ja dessverre har det blitt slik.
    De har fjernet mesteparten av godene i plus, i tillegg til at mange crew fortsatt er sure etter at de ble en mindre i kabinen, så de mener seg overarbeidet og det går dessverre utover servicen ombord.

    Jeg har opplevd det slik du beskriver, men også rake motsetningen. De var aldeles strålende og pusha drikke og snacks over en lav sko. Måtte betale for potetgull, men fikk sjokkis og godt & blandet så mye jeg orka.

    Så det er dessverre veldig hit or miss...
     
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde samme opplevelse sist tur OSL-MIA-OSL, man kunne gå bak og få drikke og litt snacks hvis man sier at man sitter på plus. Ikke sååå ulikt biz, da kunne vi også gå "bak" og hente oss, men i biz var det litt bedre utvalg og ingen kontrollspørsmål. Og toalettet på biz var jo himmelsk i forhold til hva vi fikk på plus..

    Det er faktisk et stort ankepunkt. Skulle gjerne hatt en oppgradert do-opplevelse i plus.
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Min profetiske spådom er at toalettopplevelsen med plass og vindu forsvinner med introduksjonen av nye langdistanse maskiner hos SAS:oops: men la oss håpe det bare er meg som er negativ.
     
    jgroneng, Eddie47 and NoLimit like this.
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det er veldig tilfeldig. Jeg har verdens beste flyvninger med enkelte selskaper og neste gang jeg flyr samme selskap og klasse kan det være et helvette. Sånn bruker det vel å være ofte.

    Folk som jobber ombord har gode og dårlige dager de også
     
    Lillegutt liker dette
  12. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Om det stemmer at det er ny regel med max 3 enheter i Plus gir jo Diamant litt mer verdi.
     
  13. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    Ikke på langdistanse.
    Og det er kun på noen av Europarutene. LPA, ALC, GZP, Hellas osv.

    Diamantfordelen med gratis drikke i go er jo bedre. Og da kan man forhåndsbestille seg mat også.
     
  14. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Setter meg ikke på Go for å få bedre fordel av Diamantfordelen. ALC er jo en typisk rute hvor det ikke holder med 3 enheter
     
    jgroneng liker dette
  15. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Den der 3 enheter regelen er kun på "syden-ruter", ingen problem med 6 enheter fra LHR.
     
  16. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg flyr en del til LPA og der holder ikke tre der heller. I plus får man ikke diamantfordelen med drikke, så da blir det go heretter.
    Kuben er uspiselig uansett, så betaler heller litt ekstra for å forhåndsbestille noe spiselig og kan godt betale for chipsen til ølen og.
    Go er ofte såpass mye billigere at selv ved å betale for maten og chipsen blir totalprisen lavere. Og man får så mange enheter drikke man vil til seg selv og reisefølge
     
  17. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Reiste ARN-LAX i Plus og følte at alt var bra. Eneste jeg stusset på var at jeg fikk ikke sjokolade som snacks. Kun chips, nøtter og Malaco posen var inkl.
    Jeg tok samme rute 2 måneder siden og da kunne jeg stappe så mye Anton Berg sjokolade i kjeften jeg orket.
    Jaja...kanskje like så greit da buksene har blitt stramme....og enda strammere nå på denne visitten :p Damn those juicy burgers :D
     
  18. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har flydd jevnlig til USA i både Plus og Go de tre siste årene. Og det er frustrerende hvor ulikt serviceprogrammet gjennomføres fra tur til tur. Spesielt på Plus. Som noen skriver kan man oppleve å bli overøst med snacks på en tur for så på returen å få beskjed om at det kun er en pose nøtter som er inkludert som snacks. Jeg blir forvirret og usikker som kunde på hva jeg faktisk kan forvente. Synes spesielt LH leverer et mye mer konsistent og kvalitativt bedre produkt på sine flyvninger. Og har crew som virker å like jobben sin.
     
    Kristian and Aussie74 like this.
  19. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Om det stemmer så er det jo helt fjernt. Må jo være nok en ting som ikke er gjennomtenkt om de har innført betaling for drikke i Plus
     
  20. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    Nemlig, for i plus er jo «alt» inkludert og da ingen ekstra diamantfordeler. De støtter seg da på de nye reglene om kun tre enheter.
    Men diamantfordelen i go er det ingen restriksjoner på. Kan godt hende cc prøver seg med å si det, men det står ingen steder at det er restriksjoner på diamnantfordelen i go.
     

Del denne siden