Servicegebyr for telefonbestilling?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Are, 16. mai 2016.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har booket en rekke billetter over telefon tidligere etter å ha funnet de på ITA osv.
    Plutselig var alt litt dyrere enn normalt i dag, kikker på kvitteringa og ser at det er lagt på kr 300,- per billett i gebyr.
    Dette har jeg aldri betalt før, så jeg spør vedkommende agent som selger disse billettene. Joda, det er visst slik det skal være, til og med Pandion skal betale kr 300,- for å booke billetter selv om de ikke kan bookes online. Det er kun bonusbilletter som er untatt..

    Er det andre med samme opplevelse?
     
  2. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det er slik deg skal være. Hender de dropper gebyret for å være greie fra tid til annen.

    Et tips hvis reisen er i Plus/Business er å booke en reise som ligner sånn nogenlunde og så ringe inn og endre den gratis rett etterpå.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Bra tips. Skal se om jeg ikke får gjort dette fremover så langt det lar seg gjøre.
    1200kr i servicegebyr er stivt for en litren telefonsamtale synes jeg..

    Jeg har i all hovedsak snakket med de engelsk-talende agentene når jeg booker, godt mulig de ikke er så strenge.

    I denne saken ringte jeg nettopp disse og spurte, han jeg snakket med sa de tar gebyr for reiser som kan bookes på nett, men ikke andre.
    Jeg fikk han så til å booke denne reisen på nytt og slette den gamle bookingen.
    Høyere bookingklasse, men lavere pris enn å endre den ene flighten jeg trengte å endre.

    Så håper jeg bare at jeg får refundert billettpris + servicegebyret..

    Dæven for en jobb det er å sy sammen sommerferie med flere stopp og opphold i forskjellige besteforeldrebyer :D Men nå er det gjort.. Plus hele veien, hurra for far og hans bonusgalskap :)
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kansellerte billetten og fikk ikke servicegebyret refundert.
    Klaget og pekte på 24 timer full refusjon. Fikk beskjed om at det kunne ta noe tid. Klaget igjen beskjed om at det kan ta opptil 7 dager ..
    Så ble jeg skarp og poengterte at jeg mangler noe av beløpet. Da fikk jeg endelig svar at resten blir refundert, og noen poeng på kjøpet. Ca 4500 som rundet min saldo til x00000 :)
     

Del denne siden