Jeg gjorde nettopp en endring av seter på utreisen min til HKG, hvor jeg flyttet meg og øverstkommanderende fra 23G+H til 20G+H i Sas Plus. Jeg ser i etterkant at ExpertFlyer mener at setet mitt ikke er valgt, men blokkert: På nettsidene til SAS står det tydelig at jeg har fått tildelt setet: Burde dette bekymre meg? Eller er dette bare en raritet i ExpertFlyer? Merker jeg ikke er gira på å få beskjed om at jeg må sitte et annet sted
Appen er rett. Altså vet jeg ikke om du tjener mye av flytting. Du kan få litt bedre plass, spesielt hvis dere er høyere enn snittet, men du får mindre skjermer for IFE og en ubehagelig lys skjerm rett forran deg som står på hele tiden. Ganske irriterende på en nattflyging ærlig talt.
Ikke de skjermene som kvalifiseres som infoskjermer for hele flyet. Ved et par flyginger har jeg sett noe snille CC gjøre noe med det, men det er ikke vanlig prosedyre å skru de av, tvert imot. Og de går på 100% hele tiden når de er på, ikkenoe dimming
Jaja, vi får tåle litt ekstra sol i ansiktet på turen om det gir mer beinplass. Også kan jeg jo håpe på mail fra Plusgrade i løpet av natta om oppgradering et par rader fremover
Hvis du ikke har med deg spedbarn, er det alltid en risiko for at du blir flyttet hvis en med spedbarn blir plassert i 20H. Naboen din vil kanskje ikke bli flyttet. SAS varsler heller ikke flytting om det skjer.
Dette var det bra du tipset om! Etter at plusgrade-oppgraderinene ble gjort i natt (ingenting til meg ), så var jeg flyttet fra 20H til 23H. Det var imidlertid ingen som hadde valgt 20H, og jeg kunne flytte tilbake til setet... Så de hadde bare splittet oss for moro ser det ut som. Flyttet oss da resolutt tilbake til rad 23 for å hindre at jeg må sjekke SAS-appen hvert 5 minutt frem til avreise.
Anbefaler awardwallet på det sterkeste. Du blir I alle fall varslet om det skjer seteendring. Men jeg vil ikke flytte tilbake til 20H av den grunn.
Greit med varsel ja, ble nettopp flyttet IGJEN! Vi har da altså hatt: 20G+H Originalt 20H + 23H Flyttet av systemet 23G+H Min neste bestilling 21D + 23H Flyttet av systemet igjen SAS support kunne ikke gjøre noe annet enn å be oss møte opp tidlig til sjekkinn, og håpe at de andre passasjerene ikke hadde sjekket inn, slik at de kunne flytte oss. Virker som SAS mener vi ikke skal få sitte sammen...
Nei, det er 3 ledige seter på sas.no: Classic var et veldig godt tips, men på classic er det bare 1 sete tilgjengelig: Det spennende er at Classic.sas.no og kundeservice hevder jeg har sete 20H og 23H, mens nye sas.no og appen hevder jeg har 23H og 21D... Da er jeg usikker på hvem som har rett.
Jeg har fått inntrykk av at 20A, D, F og H i utgangspunkt er blokkert da de er bassinet-seter, men jeg kan jo ta feil. Nå har jeg ingen flere gode råd å gi, så jeg håper dere har hell på deres side når dere møter opp på flyplassen.
Tusen takk for all hjelp i alle fall, InsideFlyer-gjengen stiller alltid opp! Vi får nok bare møte opp tidlig og se hva som skjer.
Noob spørsmål, Premium & Paid setene som man ser hos Experflyer er ledige seter som vanlig pax må betale for å velge? Dvs, egentlig ledige seter? Hos noen airlines så ser jeg opptatte seter, blokkerte seter og ca 80% premium & paid.
Du lurer på om du kan bruke det som en pekepinn på hvor mange billetter som faktisk er solgt? Ja, det kan du, men det er ikke helt rett fram. For du må vite hvilke revenue klasser som hører til i hvilke booking klasser (expertflyer hjelper der), så må du legge sammen disse. Selv da vil du ikke vite sikkert, fordi om en klasse rapporterer 9, f.eks: M9, så kan det bety både at det er 9 ledige, eller minst 9 ledige (det kan f.eks være 22).
Nja, det jeg lurer på er f.eks om hele kabinen står med premium/paid, vil det si at ingen av disse setene er valgt av noen, dvs at de i øyeblikket er ledige seter? De som kjøper billetter uten å betale sete vises vel ikke i det hele tatt? Jeg snakker kun om seat map bildet.