Sete-oversikt på SAS langruter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av travellers4fun, 31. juli 2015.

  1. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Hei alle kyndige reisende,

    Jeg har et spørsmål om seteplan på SAS sine 340-300. Jeg beklager om dette er dekket i en annen tråd, jeg har ikke funnet det.

    Stemmer SeatGuru sine planer? Vi har nettopp blitt EBG og kan nå gratis forhåndsreservere seter. Men oversikten inne i PNRen hos SAS stemmer ikke overens med oversikten på SeatGuru. Hos SAS ser rad 30 ut til å være fremste rad på Go, men ikke på SeatGuru, der starter Go på 23. Hos SAS ser 40 ABGH ut til å være nødutgangs-seter, men slik ser det ikke ut hos SeatGuru der ser utgangen til å være ved 31 ABGH.

    Er der noen her som har kunnskap om dette så er jeg veldig takknemlig.
     
  2. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Jada, det er pga ny/gammel kabin.

    Får du en 340 med oppgradert kabin begynner Go på rad 30. Er det en maskin med gammel kabin er rad 23 første i Go. .
     
  3. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Ok, takk for kjapt svar!
    På både SAS og ExpertFlyer ser 40 ABGH ut til å være nødutgang, vet du hvordan dette forholder seg til de gamle/nye innredningene?
     
  4. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Rad 40 er nødutgang på 340 med ny kabin. Gammel kabin er nødutgang på rad 31.
     
    travellers4fun liker dette
  5. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Mange takk igjen.
    Hva ville du foretrekke; rad 40/nødutgang, eller er der ekstra benplass også fremst, på rad 30?
     
  6. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Nå har ikke jeg prøvd nye kabinen til SAS så for den kan jeg ikke uttale meg. Det er totalt sett bedre plass ved nødutgangen enn det er ved bulkhead. En ting som er verdt og merke seg for setene ved nødutgangene er nærheten til toalettene. Her er det tidvis ganske crowded. Personlig hadde jeg valgt bulkhead på rad 30.
     
    Norfindir and travellers4fun like this.
  7. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Booket "Now or Never"-tilbud til Hong Kong i slutten av september, og under bestillingen var seteplanen A330 med ny kabin. Når jeg kikker på bestillingen nå ser jeg at det er byttet til A340 på både tur og retur. Veldig skuffende hvis det blir gammel kabin :(

    Men får heller ikke setekartet til å stemme med A340 på Seatguru osv, for økonomi begynner på rad 20. Håper ikke det er fryktede LAN-maskinen? Eller har en av A340'ene A330-config? Mener å lest det et sted... Noen som vet?
     
  8. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Stemmer det, Astrid Viking, OY-KBM, har A330-konfig. Hun er nummer to av A340'ene som skal bygges om til høsten.
     
  9. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Det var jo en bummer. Jeg som akkurat la inn Optiontown.. :( De har jo tidligere reklamert med at A330E skal gå på denne ruten fra starten (alternere med A340 i begynnelsen). Nå ser det ut som hele september er satt opp med bare A340. Er A330E forsinket mon tro?
     
  10. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Flytype kan endre seg flere ganger frem mot avreise. Har bestilt tur til Hong Kong selv og det ville vært en strek i regningen med gammel kabin. Bare å krysse fingrene for ny kabin og at OT går inn.
     
  11. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Om det er noe forsinkelse er det andre som vet mer og/eller følger nøyere med. Som nevnt rett over kan flybytte skje helt fram til avgang, nesten sånn at du ikke kan være sikker før flyet er i lufta. ;)
     
  12. nicolai-oslo

    nicolai-oslo Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hvis man har bestilt tur til Hong Kong og man valgte dato da det var den nye A330 som fløy ruten som annonsert og nå er det gammel A340 vil man kunne endre dato da?

    Hos DY så ble det mye støy når det var annonsert med 787 og fikk en HiFly maskin.

    Det blir jo litt det samme. Sas annonsert med nytt fly og nytt interiør og så ender man opp med den gamle slitne. Natt fight til Hong Kong er ikke så ille for da sover man, men dag flyving fra Hong Kong til Arlanda i gammel Go blir ikke gøy.
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tviler sterkt på om du får endret dato. For meg er det veldig enkelt; blir det en maskin med gammel innredning og/eller jeg ikke får gjennom OT-oppgradering til Plus eller Business så kansellerer jeg. Ok, jeg får kun refundert avgiftene, men med en billettpris på ca 3000,- så overlever jeg nok det.
     
    Larata liker dette
  14. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Neida, ta deg turen over ørkenen, så tar me noen øl i HK og spise en goe biff å tar oss ei hora å to som plaster på såret ;)
     
  15. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Fiffig å kompensere for et første-verdens problem med et tredje-verdens ... :)


    Snacky
     
  16. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    En grunn for jeg digger denne siden, alltid en kommentar for alt =)
     
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, I-landsproblemer er problemer det også ;) Uansett så har jeg ikke planlagt tur til Hong Kong før i januar, så satser på at det har ordnet seg med ny kabin/nytt fly til da i alle fall.
     

Del denne siden