Godtfolk! I september har vi en flight fra Osl til Muc som er satt opp med en 737-600. Vi har valgt rad 2 som er første rad på høyre side i dette flyet. Har tidligere erfart at det mangler et vindu på på denne raden i disse maskinene. Er det mulig å finne ut om det gjelder denne spesifikke flighten (SK4759). @Ida kanksje du vet? Du har jo en viss erfaring med å fly 737 i SAS sitt nettverk
På noen maskiner må man vri hodet 90 grader hvis man ikke vil se inn i en vegg. Passer dårlig da jeg nok er over gjennomsnittlig glad i å se ut vinduet
Sitter vel normal rett fram og ser inn i en vegg på første rad, og må jo vri hodet 90 grader for å se ut vindu
Kan ikke huske at dette er et problem i SK sine 736-maskiner. Dog er det slik at -700 maskinene som kom fra opprinnelige SAS (ergo: de med typebetegnelse -783) med reg LN-RNO, LN-RRN, LN-RRM, LN-RPJ, LN-RPK og LN-RNN har ikke vindu ved sete 1F. Jeg har ved gjentatte anledninger fløyet 736-maskinene der rad 2 er første rad, og her skal det være vindu. Testet senest 2 F til TRD i april på en slik maskin.
Takker for meget god oppsummering!! Skal ikke se bort fra at jeg har forvekslet 700 og 600-maskinene når jeg har vært ute og flydd
Skulle bare mangle Mens vi er inne på dette med vinduer, så er det grei utsikt på -800 maskinene til SK. Den beste spottingen gjennom vinduet synes jeg er i sete 1F på 321-maskinene. Anbefales!