Vi bestilte en bonustur (plus) med våre 2 barn fra Tromsø til Arlanda, med flybytte i Oslo. Vi har også en reise til Paris (bonus én vei, plus begge), via Oslo - denne gangen uten barn. Vi valgte å ikke betale for setereservasjon. Hun er sølv og jeg er for tiden bare medlem. En dag jeg var innom appen, tenkte jeg å sjekke hvilke seter som var tilgjengelig. Nå fikk jeg mulighet til å reservere seter gratis på alle legs. Tenkte det var en kampanje. For et par dager siden var jeg innom appen igjen, og da er min setereservasjon trukket tilbake. Min samboer og mine barn her fortsatt reservasjonen TOS-OSL-ARN og returen. Samme gjelder TOS-OSL-CDG og retur. Samboer var reservasjon, jeg ikke. Hvis jeg skal reservere sete, må jeg betale. Noen som har en formening om hva som har skjedd?
Jeg tør ikke svare på hva som har skjedd, men jeg savner et varsel fra SAS når de opphever setevalg. Spesielt om du flyr i Go og velger seter tett på Plus, må du regne med at setene forsvinner flere ganger, etter hvert som grensen mellom Go og Plus flyttes.
Enig i at man burde få varsel, min erfaring med flytting av go/plus grense eller flytype er for øvrig at om man allerede har valgt et sete blir man automatisk tildelt et nytt sete, som regel neste rad med samme bokstav ledig (f.eks. 10C -> 20C).
Har ringt SAS, men han kunne ikke gi en forklaring. Han ba om kvittering for reservasjonen, men det fikk jeg ikke. Jeg la jo bare inn reservasjonen i appen. Til slutt ba han meg ringe inn og snakke med EB-personell når de åpner (kl. 12).
Det har nok vært en (av mange) IT glipper hos SAS. Du har ikke rett på gratis setereservasjon, så de er jo i sin fulle rett til å rette opp i feilen. Dere får velge seter gratis når innsjekk åpner.
Da rettet de i så fall bare opp feilen til én av fire passasjerer. Hadde alle vært fjernet, hadde vel saken vært en annen.