Om du har en Flex-billett hos Norwegian kan kundeservice kansellere din innsjekk så lenge det er innenfor tidsfristen før avgang og du har en grunn.
Hva tidsfristen er hos DY vet jeg ikke, men én time før avgang er naturlig å tro at går greit. Ved T-45 minutter er
endringer på Flex fortsatt mulig online og innsjekk åpen.
Kundeservice tok i ditt tilfelle en kjapp løsning, siden kansellering/no-show/refusjon av Flex + kjøp av ny billett (med nytt setevalg) ga deg samme resultat som å åpne billetten for endring.
Men la oss si du er en reisende eller gruppe som ikke har mulighet til å kjøpe ny flybillett på sparket, da er det bare å insistere på å bli utsjekket (offloaded).
Dette har ingenting med billettype å gjøre og er helt standard prosedyre. Godt mulig at DY klarer å snike inn servicetillegget, men check-out får du.
Se for deg Bente som har sjekket inn på nett 20 timer før avgang med en LowFare-billett og må endre dato (og betale 500 NOK + prisdifferanse). Norwegian har ingen grunn til å være motvillige.
Det blir mer jobb for deg og flyselskapet om du har innsjekket bagasje, men flyet drar ikke med kofferten din – uten deg. Fare Rules bestemmer om billetten kan endres/kanselleres og hvilke endringer er mulig.
Du har mer erfaring med Norwegian enn meg, så jeg prøver bare dele info for andre lesere om hvordan ting normalt fungerer i flügeverden.
Vis alt...