At det var så få var jeg ikke klar over. Ser uansett ut som at LH har tenkt å fortsette en stund da de skal ha ny kabin i sine 747-8
Tror de beste setene på objektivt sett 747-8 må være rad 10 og 11 nede. Dette er en minikabin med 12 seter. Men har en muligheten må man sitte oppe mener jeg som mange andre. Satt på rad 81 forrige uke og som andre har nevnt var det ikke mye toalettrafikk. Det er ett toalett foran og ett bak på toppen. Jeg la heller ikke merket til at benplassen var bedre på rad 81 enn på andre seter. Rad 81 og 82 ble for øvrig ledig en eller to dager før online innsjekk åpnet.
Har 10DG, og tenker egentlig at det er veldig bra. Bredere bord enn oppe og deilig med direkte aisle-tilgang. Føler meg egentlig litt forpliktet til å sitte oppe, men alle setene er tatt – har fulgt med hver dag. En dag var 88 ledig, men ble usikker på bråk fra galley og toalett. En dag var 84 ledig, men ble usikker på bråk fra trallene. Jeg har flydd oppe før, men kona har ikke det. Hun bryr seg ikke så mye da… Mulig vi bare holder oss til 10DG…
Kom dere opp i 2. etasje Om en reiser 2 stk. ville jeg valgt dette 10 av 10 ganger. Selv trives jeg veldig godt i 88AC.
De fremste radene oppe er blokkert for oss dødelige EB-kunder frem til rett før avgang. Usikker hvor lenge før de åpnes opp, men det er verdt å sjekke igjen når det er 72 timer til avgang.
Det er store problemer med å tilpasse de nye setene for 747-8, de passer ikke i 2. etasje på flyet, og de veier så mye at man må legge inn 700 kg med ballast bak i flyet. Så kort fortalt er planen å få de nye setene inn i 1. etasje mot slutten av 2024, så forhåpentligvis 2. etasje i 2026 samtidig som de forhåpentligvis også får ny First. https://www.aerotelegraph.com/lufthansas-boeing-747-8-sollen-mit-hybrid-kabine-fliegen
For en flygning EZE-FRA 22 januar 2025 ser setekartet slik ut. Ny konfig skulle tilsi 4 i bredden nede, så fasit er nok at ikke alle 747 får oppgradering innen utgangen av 2024.
Hvor ille er LH i biz egentlig? Selvfølgelig negativ å skulle sitte ved siden av noen. Ser på en poengtur, hvor LH biz kommer opp som eneste alternativ. Verdt det?
LH C er ikke ille i det hele tatt. Det har bare utdaterte seter i forhold til mange andre C produkt. Det er et solid produkt ellers og du har en fin komfortable reise, Men altså ikke dør og kanskje ikke direkte tilgang til setet ditt. LH er vel i gang med å oppgradere / tenk å få med seg det . Før aliansebyttet....
747-8 2.etg er noe for seg selv og bør oppleves om du har muligheten. Ellers har faktisk LH noen 1-2-1-flighter med de 5 787-9-flyene som de tok over fra Hainan, samt 4 A359 fra Phillippines som går på ruter primært til Nord-Amerika. Førstnevnte går på; FRA-EWR, FRA-DTW, FRA-DFW, FRA-YUL, FRA-DEN og FRA- AUS (ref https://onemileatatime.com/news/lufthansa-boeing-787-routes/) Sistnevnte går på MUC-YUL, MUC-YYZ og MUC-YVR (ref https://onemileatatime.com/news/luf...e-airlines/#which_routes_will_these_a350s_fly) Mulig ruteprogrammet for disse flyene er oppdatert. Jeg mener selv jeg så 787-9 på YUL-MUC for en reise nå i januar.
@ccurrahee @Rapolo Tusen takk for veldig bra svar, og beklager litt negativ inngang til spørsmålet. Dette var visst 747-4 en ledig helt bakerst i andre ved trappa. Håper det er greit, men det er sikkert bedre lengre fram, ikke sant?
På 747-4 kan du også sitte i snuten. Oppe er de tre fremste radene holdt av til LH sine statuskunder, men åpnes for alle typ 72 timer før avgang. Mulig det er tilsvarende for setene i snuten nede. Velg setet oppe, så følger du med på hva som skjer når det nærmer seg.
LH er veldig bra. Eneste minuset er at setene er litt smale og ikke så private. Men det er veldig god beinplass og det føles veldig luftig. Mat og service tipp topp. Swiss derimot... trange seter, dårlig mat og helt håpløs service.
For min del - tja! Alene synes jeg de fleste andre har en bedre seteløsning, som par er det helt greit etter min mening. Dog, ikke så ille at jeg hadde latt være å ta turen, hvem vet hvor enkel tilgangen blir til bonusreiser i ST.