Setevalg Lufthansa 747-8 i biz

Tråd i 'Miles & More' startet av 1884derby, 04. aug 2023.

1. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,139
    Bonuspoeng:
    113
  2. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Tror de beste setene på objektivt sett 747-8 må være rad 10 og 11 nede. Dette er en minikabin med 12 seter. Men har en muligheten må man sitte oppe mener jeg som mange andre. Satt på rad 81 forrige uke og som andre har nevnt var det ikke mye toalettrafikk. Det er ett toalett foran og ett bak på toppen. Jeg la heller ikke merket til at benplassen var bedre på rad 81 enn på andre seter.

Rad 81 og 82 ble for øvrig ledig en eller to dager før online innsjekk åpnet.

GlennDi and Spielhaug like this.
  3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har booket rad 11 med infant, så kjipt for de som velger denne for fred og ro ;)

holmen liker dette
  4. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet når de nye setene på 747-8 kommer? Finnes det info noen steder?

5. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Har 10DG, og tenker egentlig at det er veldig bra. Bredere bord enn oppe og deilig med direkte aisle-tilgang.

Føler meg egentlig litt forpliktet til å sitte oppe, men alle setene er tatt – har fulgt med hver dag. En dag var 88 ledig, men ble usikker på bråk fra galley og toalett. En dag var 84 ledig, men ble usikker på bråk fra trallene.

Jeg har flydd oppe før, men kona har ikke det. Hun bryr seg ikke så mye da… Mulig vi bare holder oss til 10DG…

Last edited: 22. des 2023
  6. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93

Kom dere opp i 2. etasje :) Om en reiser 2 stk. ville jeg valgt dette 10 av 10 ganger.
    Selv trives jeg veldig godt i 88AC.

7. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,855
    Bonuspoeng:
    113
    De fremste radene oppe er blokkert for oss dødelige EB-kunder frem til rett før avgang. Usikker hvor lenge før de åpnes opp, men det er verdt å sjekke igjen når det er 72 timer til avgang.

8. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,468
    Bonuspoeng:
    183
    Det er store problemer med å tilpasse de nye setene for 747-8, de passer ikke i 2. etasje på flyet, og de veier så mye at man må legge inn 700 kg med ballast bak i flyet.

Så kort fortalt er planen å få de nye setene inn i 1. etasje mot slutten av 2024, så forhåpentligvis 2. etasje i 2026 samtidig som de forhåpentligvis også får ny First.

https://www.aerotelegraph.com/lufthansas-boeing-747-8-sollen-mit-hybrid-kabine-fliegen

9. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,506
    Bonuspoeng:
    183
    IMG_2689.jpeg

For en flygning EZE-FRA 22 januar 2025 ser setekartet slik ut. Ny konfig skulle tilsi 4 i bredden nede, så fasit er nok at ikke alle 747 får oppgradering innen utgangen av 2024.

10. nonstop

nonstop Medlem

Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor ille er LH i biz egentlig? Selvfølgelig negativ å skulle sitte ved siden av noen. Ser på en poengtur, hvor LH biz kommer opp som eneste alternativ. Verdt det?

11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293

LH C er ikke ille i det hele tatt. Det har bare utdaterte seter i forhold til mange andre C produkt. Det er et solid produkt ellers og du har en fin komfortable reise, Men altså ikke dør og kanskje ikke direkte tilgang til setet ditt.

LH er vel i gang med å oppgradere / tenk å få med seg det ;). Før aliansebyttet....

nonstop liker dette
  12. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,855
    Bonuspoeng:
    113
    747-8 2.etg er noe for seg selv og bør oppleves om du har muligheten.
    Ellers har faktisk LH noen 1-2-1-flighter med de 5 787-9-flyene som de tok over fra Hainan, samt 4 A359 fra Phillippines som går på ruter primært til Nord-Amerika.

Førstnevnte går på; FRA-EWR, FRA-DTW, FRA-DFW, FRA-YUL, FRA-DEN og FRA- AUS (ref https://onemileatatime.com/news/lufthansa-boeing-787-routes/)

Sistnevnte går på MUC-YUL, MUC-YYZ og MUC-YVR (ref https://onemileatatime.com/news/luf...e-airlines/#which_routes_will_these_a350s_fly)

Mulig ruteprogrammet for disse flyene er oppdatert. Jeg mener selv jeg så 787-9 på YUL-MUC for en reise nå i januar.

nonstop and Maggie like this.
  13. nonstop

nonstop Medlem

Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    @ccurrahee @Rapolo

Tusen takk for veldig bra svar, og beklager litt negativ inngang til spørsmålet.

Dette var visst 747-4 en ledig helt bakerst i andre ved trappa. Håper det er greit, men det er sikkert bedre lengre fram, ikke sant?

14. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,855
    Bonuspoeng:
    113
    På 747-4 kan du også sitte i snuten. Oppe er de tre fremste radene holdt av til LH sine statuskunder, men åpnes for alle typ 72 timer før avgang. Mulig det er tilsvarende for setene i snuten nede.
    Velg setet oppe, så følger du med på hva som skjer når det nærmer seg.

nonstop liker dette
  15. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,219
    Bonuspoeng:
    183
    Alltid noe spesielt med andre etage, uansett tenker jeg

nonstop liker dette
  16. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,597
    Bonuspoeng:
    183
    Aleine på 747-400 hos LH er det sete
    4D som gjelder.

nonstop and OyvindN like this.
  17. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,219
    Bonuspoeng:
    183
    I midten nede?

nonstop liker dette
  18. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,597
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, eneste setet som er aleine

nonstop liker dette
  19. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    LH er veldig bra. Eneste minuset er at setene er litt smale og ikke så private. Men det er veldig god beinplass og det føles veldig luftig. Mat og service tipp topp. Swiss derimot... trange seter, dårlig mat og helt håpløs service.

nonstop liker dette
  20. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,654
    Bonuspoeng:
    93
    For min del - tja!

Alene synes jeg de fleste andre har en bedre seteløsning, som par er det helt greit etter min mening. Dog, ikke så ille at jeg hadde latt være å ta turen, hvem vet hvor enkel tilgangen blir til bonusreiser i ST.

nonstop liker dette

Del denne siden