Spørsmålet er hva man sammenligner med. Sammenligner du med SAS Biz er LH Biz ikke så bra. Sammenligner du med BA Biz så er det ikke så gærent. Etter min mening er hardwaren i SAS Biz noe av det beste i klassen. Det som trekker ned hos LH er at de trøkker flere seter inn. LH Biz har blitt en Eco premium plus plus. Når man svir av flere titalls tusen, så skal det ikke være slik at man må tråkke over naboen og ikke har vindussete for å komme ut (2-3-2 config). Det er dessuten mitt inntrykk at økningen av seter i LH Biz ikke har tilført ekstra crew, og dermed også dårligere service nivå. Men bevares, med som så mye annet her i verden, erfaringer og preferanser er individuelle.
Rad 84 er bulkhead seter og har større rom til bena som gjør det mer komfortabelt når man skal sove. Har reservert disse til familien til sommeren.
LH har ett utradert businessprodukt, det er vel kun Emirates som er like dårlige nå til dags av de det er naturlige å sammenligne seg med. Ser bort fra de 787/350 med nyere LOPA, de har jeg ikke prøvd. Jeg velger annet enn LH på langdistanse om det ikke er mulighet for oppgradering til F på 747-8 eller 380, innenfor rimelighetens grenser
Det er vel kun ved servering, det er jo ikke så lenge og da skal man jo uansett spise. Foretrekker å ha bedre beinplass når man skal sove.
748i eller a350 når jeg skal reise alene? Har kun prøvd 748i i lh biz før. Funket ok... Tenker jeg prøver å ta et sete i midten så jeg er sikret å kunne gå uten å krabbe over noen, eller at noen krabber over meg. Er setene i 748i bredere? Kabinen i a350 sikkert bedre lydisolert? Bedre luft? Vil bli min første tur i a350
Hvor og når skal du reise? Lufthansa har allerede et par forskjellige kabiner og får en til med Allegris.
Vurderte nettopp det samme selv. Gikk for 2de etasje 748 (foreløpig sete 88A) fordi jeg ikke har prøvd det før, samt for å ha en rute som kanskje kan oppgraderes til F. Men synes ellers A350 på mange måter virker mer komfortabel. Merk at 4stk A350 har 1-2-1 konfig, brukes på MUC-India/Nord-Amerika. Og som @Upsaker nevner kommer ny A350 Allegris kabin snart, først MUC-YVR og så over sommeren til YYZ, YUL og ORD.
Går ikke den kabinen bare til Canada? En venn av meg fløy den fra Vancouver senest for to uker siden.
Skjønner, og vet... har flydd 748, 346 og 380 i F. Kun 748 i biz. Og som nevnt aldri a359... 2. etg utgår nok når jeg reiser alene siden jeg ikke orker å skreve over noen eller ha noen skrevende over meg.
Kan jo alltids bytte ved innsjekk hvis det ser ut til at kabinen er halvfull og det er rader med ledig sete ved siden av
Baserte meg på artikkelen jeg siterte, og ref. flightradar er det for tiden daglige avganger til YYZ og BLR, og ganske ofte til YVR, YUL og DEN.