Seychellene eller Maldivene? Når burde man reise?

Tråd i 'Reisemål' startet av Klokkesamler, 07. aug 2017.

  1. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Hei, godtfolk.

    Jeg har endelig fått samboeren litt på gli for en aldri så liten tur til et av disse øyparadisene.
    Hun er veldig skeptisk til kjedsomhet. Hun har hørt fra venninner at det er veldig lite å bedrive tiden med på disse øyene. Jeg parerer med at hun uansett kun ligger ved bassenget, og spiser samme maten uansett hvor vi er. Nok om det. Ps: Har dere gode ideer til aktiviteter som vil vippe hun over, kom gjerne med de :)


    Som sagt så vurderer vi Seychellene eller Maldivene. Planen var å få til en tur mellom Juni-augus, men vi er fleksible dersom det er noen gode datoer med rabatterte reiser.

    Er det noen som har besøkt et av stedene, og som ønsker å bistå med litt erfaringer? Hvordan er prisnivået på disse stedene?

    Setter stor pris på gode tips :)
     
  2. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Det er jo fantastiske dykkedestinasjoner evt snorkling. Det beste er gjerne å ta dykkeserttifikatet på forhånd for så å dykke der nede, men alternativt kan dere jo ta dykkersertifikatet på maldivene f.eks. Er nok dyrerer enn å ta det i Norge, men selvsagt også betydelig med behagelig og eksotisk. :)

    Prisnivået på maldivene er dyrt. Jeg ville absolutt anbefale et all inclusive hotell evt undersøkt utvalg og meny nøye før en slik ferie. Ofte er det bare 1-3 restauranter på øyen, og monopol fremmer selvsagt monopolpriser.
     
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    En nice freudian slip i overskriften:D
     
    Bernd liker dette
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,747
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville ikke reist tilbake til Seychellene etter å ha vært der ....
    Jeg har ikke vært på Maldivene, jeg ville foreslått Mauritius..
     
    RoadKing liker dette
  5. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,670
    Bonuspoeng:
    93
    Min samboer og jeg var på Maldivene nå i sommer og vi kan varmt anbefale Maldivene som reisemål. Andre gangen vi har tatt turen dit og det blir nok flere. Prisnivået på Maldivene henger sammen med USD og dermed er det ikke billig om dagen. Skal du til en øy langt unna Male, må du ta sjøfly og da blir det Twin Otter. Dette er en opplevelse i seg selv.

    Maldivene i sommermånedene er monsunsesong, men dette betyr ikke at man MÅ oppleve dårlig vær. Vi var der i 10 netter og hadde bare 2 ettermiddager med noen regnbyger. Men det var fortsatt godt over 30 grader.

    Begge gangene vi har vært på Maldivene har vi kjørt all-inclusive og vi har vært veldig fornøyde med det valget. Denne gangen hadde vi water villa og det var veldig behagelig. Hotellet vi bodde på i sommer hadde aktiviteter type island hopping, dykking, snorkelsafari, delfin safari, sunset/sunrise fishing, deep sea fishing, water sport.
     
    Robert H and Klokkesamler like this.
  6. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    EDITED ;P
     
  7. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Var på Seychellene i sommer og trivdes godt. Det er alltid noe å gjøre uansett hvor man drar, men når været er 25-30 grader så er det egentlig deiligst å bare sløve ved bassenget :)

    Jeg har fryktelig lyst å besøke nabo-øyene Mauritius og Reunion. Og også st Maarten of andre karibiske øyer. Vil tro at Thailand (og naboland) også har veldig mange paradis-aktige steder med vanvittig høy verdi for pengene. Malaysia har verdens rimeligste overwater bungalows om det frister ☺️

    Håper ikke det oppleves for subjektivt, men etter at ble oppmerksom på følgende artikkel, så har jeg boikottet Maldivene:

    https://www.irishtimes.com/news/wor...-islamist-tide-in-maldives-1.1898425?mode=amp
     
    kaijoar liker dette
  8. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Var i Maldivene tre uker i fjor. Bodde på lokale øyer samt en resort. Tydeligvis ikke vanlig å ankomme resort fra annen øy, da resorten ikke tar lokal valuta samt at de har egen tidssone.. Vi misset derfor første frokost.. Resort er noe for seg selv, upscale og de har hele øya og dermed styrer alt. Velger man lokal øy kan man øyhoppe og det er masse rimelige aktiviteter å bedrive. Stor konkurranse mellom gjestehus og man kan være der i flere uker uten å blakke seg. Vi var der i juli, og det var ganske røff sjø. Flere aktiviteter på sjøen ble avlyst, men folka på hotellet ordnet erstatningsturer når været var bedre. Full storm er også en opplevelse. Sjekk f.eks http://guesthouses-in-maldives.net/ De har samme utflukter som resortene har, Picnic Island, snorkeling with mantas osv, til drastisk lavere priser.
    Man drar ikke til lokal øy for noe kulinariske opplevelser dersom man ikke spiser sjømat :p
     
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Maldivene er muslimsk, og dermed ikke lov til å ta med alkohol inn. Kan kun kjøpes på resorter, og ikke feks i Male. Jeg ble lovet to flasker Dom av CEO i MH for noen år siden "delivered to my choice worldwide". Ba dem sende til hytta mi på Hyatt. Men det ble for mye styr. Fikk dem istedet prechilled på suiten på Hyatt Churchill London. Var i grunnen bedre, da jeg reiste via Kiev og hadde med en halv kilo kaviar:D

    Man kan bo og spise billig, spesielt på flyplassøyen og Male itself. Kanskje bruke noen poeng feks på nærliggende Radisson, Holiday Inn og Sheraton full moon om man har budsjett. Ellers vil jeg vil tippe at Seychellene og Mauritius har et bredere spekter hvor man kan leie bil osv. MRU prøves et par uker senere i år. Maldivene er prøvd 4x, og skal definitivt tilbake.
     
  10. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Noen av de lokale øyene har "barboat" hvor man kan drikke, er lov så lenge det ikke er på land. Vi prøvde dog ikke dette, så vet ikke hvordan kvaliteten er.
     
    milehigh liker dette
  11. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    173
    Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Om du kan fly fra ARN til SEZ er september en bra tid ;)

    4-12.sept er prisen 1125 EUR i Biz med ET .
    Edit: legg på 40EUR og du flyr ut ifra OSL
     
    Petter B-C and milehigh like this.

Del denne siden