Seychellene

Tråd i 'Reisemål' startet av mathiasfe, 26. sept 2016.

Tags:
  1. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Fant ingen tråd om Seychellene, så da får man starte en ny tråd.

    Har booket en bonusbillett, hvor jeg ankommer SEZ 31. Desember og har retur fra Doha 10. Januar.

    Tenker å ha 5-6 dager på Seychellene før jeg drar videre, enten til Dubai først eller rett til Doha, og trenger tips til både hva man skal ta seg til og hvor man skal bo.

    Det jeg helt klart har lyst til å gjøre er å leie et Stand Up Paddleboard en dag, vannscooter en annen dag og bil en tredje dag. Tips til hvor dette kan gjøres og priser? Har lest at Beau Vallon Beach kan være plassen for SUP og vannscooter.

    Hva angår bolig, så er budsjettet egentlig så lavt som mulig, men gjerne en natt på et litt finere resort, om prisen ikke er alt for stiv. Kan det være store forskjeller på været i forhold til hvor man bor?

    Tenkte i utgangspunktet å holde meg på Mahé, men er åpen for det meste (med andre ord Praslin) hvis tilgjengeligheten til SUP og vannscooter er der, men ettersom at det blir et relativt kort opphold, så vil jeg helst ikke reise så veldig mye.

    Ellers er jeg åpen for alt av tips dere måtte ha!
     
    geddi, Baldrick and Satyv like this.
  2. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Skal følge denne tråden nøye, har også veldig lyst å dra dit. :)
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,147
    Likes mottatt:
    869,601
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg lander med Kenya Airways fra Nairobi den 12. november .... og skal være på Seychellene i vel en uke ... det gleder jeg meg til, vi skal bo på Valmer Resort og vi skal ikke ha en aktivitetsferie på Seychellene.
     
    RoadKing liker dette
  4. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,786
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal til Seychellene for første gang nå i høstferien.

    Skal bo på Hilton på Mahe og Silhouette.

    Konsensus virker - basert på det jeg har lest og hørt - å være at Mahe er det minst spennende/unike med Seychellene, og at La Digue og Praslin bør besøkes (evt. andre øyer om man har råd).
    Da jeg har booket hotell som ikke kan endres/kanselleres endte vi opp med en dagstur til Praslin/La Digue fra Mahe (fly til Praslin og båt til La Digue).

    Har bestilt leiebil på både Mahe og Praslin; som også anbefales.

    Skal prøve og huske å komme tilbake til denne tråden etter turen.
     
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Bumper denne. Har du noen lure tips @KRS ?
     
  6. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,786
    Bonuspoeng:
    93
    mathiasfe liker dette

Del denne siden