Et lite mini reisebrev følger Snublet over ledige billetter i SK C til SFO med Fly Premium, så 60k poeng t/r i business. Har ikke fløyet SK C før, men har skjønt at det skal være bra og særlig om man er heldig med CC. Turen CPH-SFO var super og godt med påfyll av alt jeg ønsket. Nå har jeg tilbragt 48 timer med gode venner i Walnut Creek og kommet meg tilbake til SFO. Bay Area Rapid Transit (BART) tog/bane tok meg til SFO på ca en time. Derfra tok det ikke mer enn 5-10 minutter å komme seg igjennom fast track security og inn i Polaris Lounge. Den ligger rett til høyre etter security og er forbeholdt reisende i C og F. EBG alene er mao ikke nok. Startet med et glass Pieper-Heidsieck etter 48 timer med mine gode venner som ikke nyter alkohol og foretrekker et vegetarisk kosthold. Etter det helt naturlig å bestille en Polaris burger En helt utmerket burger med godt kjøtt, bacon, masse cheddar, speilegg osv. Til den en IPA av ukjent fabrikat.
Deretter følger en black & white sjokolademousse med en Old Fashioned til. Så får vi se hva annet jeg kan klare å konsumere før gate og SK kaller. Fortsatt 3 timer til boarding
Alltid klart for mer ... Går du ut i baren og tar et glass champagne kommer de med påfyll etterhvert .. og så er det en deilig buffé der ute ...
Nyt oppholdet! Den eneste nedsiden med Polaris på SFO er at magen blir så full at du omtrent ikke klarer å få i deg noe på flyet
Etter litt bobler er det på tide å teste «Quiet suites» en times tid for å samle appetitt osv før turen hjem. Ferdig oppvarmet teppe fra varmeskap er aldri feil.
Resten av kvelden i SK C gikk med til mer mat, Gosset Grande Reserve champagne, Harahorn GT, Mikkeler osv. Konklusjonen er at Polaris lounge er utmerket, naturligvis ikke helt på høyde med hverken FCT eller Royal First i BKK, men en god nr 3. Jeg har mye igjen å teste, men slik ser det ut nå. SAS C er helt ok og opplevelsen bedre enn LH C fra FRA til Houston. Moro med tur
Det slo meg, SK C, utreise MIA, SK C, utreise SFO. For en enorm forskjell det er på bakkeopplevelsen. Selvsagt ikke SAS sin fortjeneste, ettersom de er påheng til United på SFO, men lell.
Fin rapport! Forsøker meg på et lite offtopic spørsmål: Reiser inn til SFO fra LHR i United Polaris business. Skal videre til LAX i business(first) med United. Har jeg tilgang til Polaris-loungen på SFO? Får forskjellig svar fra UA på dette spørsmålet.
Ja, det skal du gjøre. Du har tilgang både på avgang, mellomlanding og ankomst (hvis du skulle vært så heldig å ha alle disse på ruten din)
Ingen Polaris-lounge på LHR dessverre, men da forstår jeg det slik at jeg har tilgang under mellomlandingen på SFO?