Vi skal fly hjem fra Ho Chi Minh i mars. Har idag SGN-SIN-CPH-OSL med SQ/SQ/SK (alt i C). Det er nå ledig SGN-NRT-CPH-OSL med ANA/SK/SK (alt i C). Hadde en veldig god opplevelse med ANA HND-FRA i F for en måned siden. Drar tre timer senere fra SGN og lander 10 timer senere på OSL med ANA/SK/SK. Beholde eller bytte?
ANA C>SQ C SQ C >SK C ANA x1 SQ x2 Står da igjen på maten og drikken du foretrekker+lounge access, har du sjekket innmaten på kabinett på ANA C? Ville kanskje beholdt opprinnelig booking.
Min mening er at jeg ikke ville ha byttet. Du kan ikke få til feks SGN-TPE (EVA) TPE-NRT (EVA) NRT-CPH (SK) CPH-OSL (SK)? Eller SGN-SIN (SQ) SIN-NRT (SQ) NRT-CPH (SK) CPH-OSL (SK)? Da får du litt lengre reise i forskjellige biz classer
Er det ny eller gammel config hos ANA? Den nye skal jo være rimelig bra også i C? EDIT: Ser nå at det ikke er legget fra Japan til Europa som er med ANA. Da hadde jeg beholdt opprinnelig booking.
Ville beholdt den originale bookingen. Å fly SK på long haul for poeng uten FlyPremium gidder ikke jeg. Det er for mange spennende produkter der ute til å gjøre det.
Kona setter nok foten ned for 4 flighter hjem.. =( Men SGN-TPE-EUROPA-OSL hadde vært fint. Satt opp med 787-8 (NH832 14/3). Vet ikke hvordan jeg kan sjekke om den er ny eller gammel..
Tips der er å ta en lang layover. Da har samboeren min alltid syntes det har vært OK Land kl 14.00 i NRT, fly hjem dagen etter Kanon det!
Usikker. Har lest om det et eller annet sted, men husker ikke hvor. Fant det nå: ANA C Ser ut til at det bare er på 777 enn så lenge.
ANA har både 2-2-2 og 1-2-1 i business på 787-8, ville sjekka hvilken det er snakk om (2-2-2 er vanligst på intraasiatiske ruter). Har flydd 2-2-2 og det var ikke noe spektakulært over det, for å si det slik. Ville også fulgt med på om BR åpner noe fra TPE til VIE/CDG/AMS/LHR, slik som flere andre nevner.
Hadde beholdt opprinnelig booking. Å fly den lengste distansen med SQ foran SK er en no-brainer for min del. Tipper ANA flyr en 788 med 2-2-2 config mellom SGN og Tokyo.