Shanghai

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av blystan, 06. sept 2015.

  1. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hallo folkens!

    Bumper denne litt jeg, siden jeg skal til Shanghai på FlyPremium tur 3 oktober..

    Har et par spørsmål:

    1. Hvor er et bra sted å få seg et Hotpot måltid?
    2. Circus i Shanghai har jeg hørt skal være rimelig rått, ser det er mange tilbydere, noen som vet hvem som regnes som de beste?
    3. Noen erfaringer med Mariott City Centre? Booket Exec, kansellerbar, så om noen har bedre tips til 2200 per natt,(7-9okt) så tar jeg imot tips :)
    4. Noen som har erfaring med Tog fra Shanghai til Beijing? Har lest dette er mye bedre enn Fly..

    C
     
  2. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke noen direkte svar på spørsmålene dine, men en kommentar til 4. Du må huske at Kina har sin nasjonaldag 1 oktober og at de feirer Golden Week i 7 dager. Reiser selv til Shanghai 27.09 - 05.10 og har forhørt meg litt rundt. Det anbefales å holde seg langt unna offentlig transport i Golden Week, da det meste av kinesere benytter uken til å reise.
     
    Chrisbgg liker dette
  3. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, det funker fint å ta tog mellom Shanghai og Beijing, gjorde det tidligere i år. Det er drøssevis med avganger hver dag, de aller aller fleste med lyntog. Mener bokstavkoden på togene du skal ta starter med G, og jo færre siffer bak, jo færre stopp har toget underveis. Jeg bestilte turen via denne nettsiden: https://www.china-diy-travel.com/en hvor de var svært hjelpsomme og effektive. Merk at de tar litt gebyrer for jobben, og at betalingen går i dollar. Men siden det ikke går å bestille direkte fra det kinesiske togselskapet for oss uten kinessike bankkort er det en grei løsning. Tror det finnes en del andre apper også, men de har jeg ikke prøvd.

    Det er tre klasser ombord, 2. klasse, 1. klasse og businnesklasse. Merk at businessklasser er en høyere/bedre klasse enn 1. klasse. Vi reiste på 1. klasse, det funket fint og det var fire seter i bredden (2+2). Business hadde lie flat med 3 seter i bredden (1+2).
     
    Chrisbgg and phileas like this.
  4. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Mang gode hotpot å velge mellom. Sjekk først ut denne:
    http://www.cityweekend.com.cn/shanghai/article/full-list-michelin-starred-restaurants-shanghai-2018
    Ble akkurat gjort kåringer forleden dag.
    Hotpot: Husk at du må spise med 3-8 andre om du skal få bra utvalg på mat og beste opplevelser. Min favoritt er "HeiDiLao".
    Circus: Dra til "Circus World". Du kan kjøpe billetter der, men ofte er det utsolgt om du ikke har forhåndskjøpt.
    Mariott er bra.
    Tog: Billettsalget åpner 10 dager før. Og for å få de beste / mest attraktive avgangene må du stå i billettluka når billettsalget åpner om morgenen. Nå som det er helligdager er det vanskelig å få tak i billetter. Du kan forsøke "huochepiao.com" og skrive shanghai 上海 og Beijing 北京 og se om du finner billetter. Som utlending kan du ikke kjøpe online med mindre du har Alipay eller WeChatPay med tilhørende registrerte kontoer i Kina (dessverre). Så da er løsningen at noen kjøper for deg.

    Første uken i oktober er OK om man skal bo et sted. Men skal man reise er det pyton... Lykke til :) Beste ønsker fra Shanghai.
     
    Chrisbgg and Stuttfeiten like this.

Del denne siden