sharm el sheikh

Tråd i 'Reisemål' startet av Anders88, 25. juni 2016.

  1. Anders88

    Anders88 Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    Hei

    tenker på en dykketur til sharm el sheikh i uke 42 eller 43, (kan reise på lørdag/søndag uken før). Sliter litt med å finne gode fly løsninger hit, da det blir veldig lang mellomlanding i Kairo. Noen som har noen gode tips? vil helst fly med star alliance ;)
     
  2. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy med Turkish Airlines dit ifjor. Mellomlanding i Istanbul hvor man finner en av de beste og største business loungene i verden. Ikke noe problem å bruke noen timer der.
     
  3. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har Norges Speiderforbund som jeg er en del av utlyst ungdomselegater i alderen 18 til 25 år til å delta på World organization of Scout Movment konferanse i Sharm El-Sheikh, Egypt i perioden 17. August til 28. August.

    Jeg sendte inn en søknad og tror jeg blir plukket ut til å delta. Så har jeg sett litt på reiseveier og det ser ut til at Turkish Airlines gir best routing og pris (Da har jeg utelukket Pegasus og andre Charter ++(Skal ha bonus på reisen også:cool:))
    Men jeg har aldri vært i Egypt før, så hvordan er Sharm El-Sheikh i august måneden? Regner med at jeg kan la ullgenseren bli hjemme:D
    Jeg får nok litt fritid til å tusle rundt i byen og eventuelt se litt av byen. Regner også med at jeg får bestilt flyet til og fra selv og da tenker jeg å bli litt i Egypt noen dager før og etter for å se. Noen klare anbefalinger av byen og eventuelt område? Spør litt åpent
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det mange år siden jeg var i Sharm, men bortsett fra noen billige flotte resorts, klimaet og dykkemulighetene så var det ett skikkelig høl, og da spesielt «sentrum». Var der nede i to uker og en kveld var mer enn nok i selve byen for vår del i alle fall. Resten av ferien var vi på resorten, ett par dagsturer og dykking.
    Og selv om resorten var flott (Hilton ettellerannet) så var det så mye fulle russere der at det flere ganger var ubehagelig.
     
    drsyk and Avixlo like this.
  5. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Sharm el sheik er fantastisk under vann (dykking), men helt forferdelig over vann. Som @Travellingalf sier, et forferdelig høl.

    Men hvis man er interessert i dykking er det en av de virkelige topp-destinasjonene.
     
  6. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Enig, kom deg ut av byen og under vann!
     
    Lnbre liker dette
  7. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,062
    Likes mottatt:
    1,750
    Bonuspoeng:
    113
    Er Sharm el sheik fremdeles et høl? Noen som vært innom i det siste? Mulig kandidat for juleferie.
     
  8. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Russerne trives ihvertfall.

    Aeroflot annonserte idag at de øker antall ukentlig flighter mellom Moskva og Sharm EI Sheikh og de bruker vel 777 og 330 maskiner og de flyr vel også fra andre byer i Russland.

    Er vel også noen andre russiske selskaper som flyr dit.

    https://www.aeroflot.ru/ru-en/news/62877?_preferredLanguage=en&_preferredLocale=ru
     

Del denne siden