Frem til nå har Singapore Airlines gitt «generøse» 100MB til passasjerer i first og suites, og 30MB til business og PPS-medlemmer. Fra 1. august er dette økt til ubegrenset i first og suites, mens business har fått 100MB. Ikke dårlig i en tid hvor alt skal kuttes, selv om jeg ikke synes hverken 30 eller 100MB er spesielt mye i business.
Var iallefall på tide at det ble gratis i first class... Men altså hallo, 100 MB i business. Hvor mye koster det å drive denne wifi greia når andre selskaper gjør dette gratis?
Det er vel i Biz at folk faktisk jobber, og i F så drikker de champagne. Så da koster det dem ingenting å øke kvotene.. Ja, 100MB er jo bare tull.
Kom fra Thai hvor vi fikk 20mb hver i First... 100mb er mye bedre. Ubegrenset blir spennende lurer mer på hastigheten.
SQ var vel relativt tidlig ute med å tilby Wifi ombord, så jeg vil anta det på en andel av flåten er et kapasitetsproblem som følge av gammel teknologi heller enn et kostnadsspørsmål.
Min erfaring med «fri» wifi, er at hastigheten blir ofte veldig dårlig da «alle» sitter og diller på nettet. Vi som faktisk skal laste opp bilder og skrive reisebrev får da ikke gjort dette. Ja til begrensninger, og legg på en fair pris.
Fløy til singapore fra Amsterdam igår i business. Kan bekrefte at jeg fikk 100mb. Brukte 80 av de, der mesteparten dessverre gikk til fotobackupopplasting.
What?? Skrive reisebrev og laster opp bilder når man sitter i First.. nei den skal nytes uten wifi og mobiler sier jeg.
Nåja, er det en lang flight, blir det fort kjedelig. Da er det kjekt å slappe litt av på mobilen, og gjerne med noe i glasset.
Etter tre timer, og jeg har fått det jeg klarer av mat og drikke, er jeg klar til å legge med ned, og gjerne sove om det er tiden for det. Nå har jeg alltid reist alene da, så sitter ikke og prater med andre. Da er det kanskje noe annet.
For meg er WIFI'en en stor del av hva som gjør SAS og TK Business så å si på nivå med Singapore, så hadde Singapore gått all inn i forhold til å ha det beste kjappeste nettet med ubegrenset nedlasting så hadde jo Netflix vært noe på flyet, lage mitt eget underholdnings system