Singapore Airlines, dine og andres erfaringer med SIA

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Ruby, 12. nov 2013.

  1. Kennedy

    Kennedy Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Aaai, det var dumt. Får glede meg til første flytur med selskapet i det minste :)

    Takk for svar.
     
  2. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Kjipt når det skjer, hadde vært fine grunnpoeng å få med seg. Kan hende jeg tar feil, eller EB-siden ikke er oppdatert eller korrekt. Time will show. :)
     
    Kennedy liker dette
  3. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har reist en del på business med SQ opp gjennom årene og må si at jeg føler de har tapt seg litt i det siste. Det varierer nok fra flight til flight og fra flytype til flytype. Et generelt trekk er at kabinene på A380 og 777-ER begynner å bli slitne og at underholdningssystemet ikke er helt up to date. Nå har jeg prøvd den nye kabinen deres på 777-ER og det var et stort steg fremover, og de skal vel også introdusere en helt ny kabin i A380 om ikke så lenge. De siste flightene har servicen også vært under forventningene - og da spesielt på A380 hvor hele øverste etasje er business class. Jeg tror rett og slett de ikke klarer å få til logistikken når de skal rekke over så mange. Middag serveres en og en, og da tar det så lang tid å få levert alt at når vinvognen kommer så er maten (nesten) kald. De kan ikke bare leve på søte "Singapore girls" - de må også levere på service. Neste tur til Asia og/eller Australia blir nok med EK og ikke SQ for min del...
     
  4. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Siden du ikke får noe for disse bookingklassene på EB (sjekket også Aegean og Turkish, men 0 der også..), bør du iallfall lage en Krisflyer-konto og godskrive de der. Henholdsvis 10 og 50% miles på V og N. Det er da i det minste NOE..
    Her inne kan vi bare ikke sitte å se på at miles/poeng går til spille! ;)
     
    Jørgen, watchaddicted and Are like this.
  5. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Fant en godpris med SQ til SYD i Business via AMS og SIN. Blir mitt første møte med SQ. Ser jeg kan kjøre book-the-cook. Noen anbefalinger? Eller kanskje viktigst; noe man bør styre unna?

    For øvrig helt ypperlige flytider med ankomst på sen ettermiddag i SYD og forholdsvis korte layovers underveis.

    Andre tips for den ultimate opplevelse mottas med takk.
     
  6. Kjellis

    Kjellis Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hva vil "godpris" si?
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det lurer jeg også på. Spesielt siden jeg selv skal reise i Biz til Sydney i begynnelsen av januar, men da med Qatar og Cathay.
     
  8. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    25.000 NOK med utreise fra BGO, så ikke noe feilpris akkurat, men likevel godt under det som er vanlig fra den kanten. Fant også lavere priser i forrige uke, men disse var nå borte. Bookes i D-klasse hos SQ.
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det var ikke ille nei. Jeg betalte ca 20 000,- med Qatar og Cathay og den samme ruten ligger nå ute for ca 25 000,- på Momondo. Når er det du skal reise? Og hvor mye EB-poeng får du for den reisen?
     
  10. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    D gir 200% opptjening, dette gir pluss/minus 40000 eb
     
  11. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Reiseperiode i februar/mars. Klarte ikke komme unna KL til/fra AMS, så mister noen EB-poeng der (routing via CPH dro prisen opp i 30.000++), men etter mine kalkulasjoner får jeg likevel noen og 40.000 poeng.
     
    RoadKing and Travellingalf like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Nesten et gullkort alene.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor fikk du booket dette?
    Som en øvelse har jeg forsøkt å finne noe slikt men det var ikke så greit.
    Finner fare-basis på D-klasse KRS-SYD og lovlig rute, finner også segment for segment med ledig D-klasse men klarer f.... ikke å få ITA til å søke det opp.
    Ikke at jeg skal til SYD ennå, men ser for meg å dra om 3-4 år med familien. Hadde vært kult å dra inn 4x40000 poeng på familiekontoen og gullkort til hele rekka :D
     
  14. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Var ikke helt enkelt. Forsøkte flere forskjellige kanaler før jeg fant prisen via et søk på kayak, som henviste meg til ebookers for bestilling.

    Til sammenligning skulle de har ganske nøyaktig 10.000 NOK for CPH-SIN-SYD-routing i Economy, som fortsatt ville vært en bra deal med over 20.000 poeng, men 15-tilleggslapper for to døgn i SQ Business og EBD-status i boks fremstod som en grei investering.
     
    Are, Islending and Travellingalf like this.
  15. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har ikke jeg prøvd å fly økonomi med Singapore på langdistanse, mens viss den overgår nye SAS Plus (langdistanse) så er i alle fall jeg imponert!
     
    Kristian liker dette
  17. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som kjenner til oppgraderingsmulighetene med cash hos SQ? Er det mulig? Eventuelt hva prisen pleier å ligge på?

    Tenker forhåndsvis ved innsjekk/gate.


    Får også svært få setevalg opp på alle legs jeg har med SQ. Er det noen som vet om de blokkerer seter til egne medlemmer før avgang? DUS-SIA 30. Juli får jeg opp 3 tilgjengelige seter og det er nødutgang som man må betale for å reservere. Returen 8. August til MUC, er det 12 tilgjengelige seter.
     
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Fare difference. Trolig bedre deal å kjøpe ny Business billett.

    SQ har tilbud på oppgradering til Premium Economy på noen ruter.
     
    mathiasfe liker dette
  19. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjør man nå. 10% EuroBonus på V og N.
    https://insideflyer.no/forbedret-eurobonus-opptjening-hos-singapore-airlines/
     
    Baldrick liker dette
  20. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy SIN-CPH i en relativt dyr fullfare Y-billett og de skulle ha 18(!) laken for oppgradering til Biz på Changi like før avreise.
     

Del denne siden