Er det samme service-tilbud ved check in på Changi med SQ F på terminal 2 og 3? Eller er det en "skikkelig F-check in" med porter service og sofaer, og den andre en enklere variant...? (https://www.singaporeair.com/en_UK/us/flying-withus/before-the-flight/lounges/firstclass-checkin/) Edit: Flyr fra terminal 3 til PEK, så satser på det blir bra!
Flyr SQ eco-class med CPH-SIN, og videre til USM med Silk Air. 1: Ser i bookingen at det kun serveres 2 måltider (lunsj og frokost) på flyet. Noen som har erfaring med om dette er nok mat for et normalt menneske. Bør man ha med noe ekstra eller er det mulig å få noe mellommåltid/snacks underveis på flyvningen? 2: Flyr videre fra terminal 2 tre timer senere. Hvilken lounge vil dere anbefale i SIN? (Har kun tilgang med lounge key/mastercard airport experience)
Hei! Her har eg skrive litt om min tur med Singapore Airlines i økonomiklasse – direktelink til posten om mat og sørvis på strekninga København–Singapore: https://insideflyer.no/forums/threa...il-new-zealand-via-singapore.4994/#post-78077
Herregud... Altså... Suites, selv i gammel config i A380, mellom Beijing og Singapore var en helt fantastisk og unik opplevelse! Fortsatt gåsehud! Lufthansa henger langt etter i luften, og redder seg med å gi rockestjerne-følelsen på bakken i Frankfurt... Reisebrev kommer etterhvert!
SQ har byttet champagne i business til Laurent-Perrier. De vil inntil varelageret er tomt fortsatt ha noen flighter med Charles Heidsieck. https://mainlymiles.com/2019/11/04/...-laurent-perrier-champagne-in-business-class/ Da vi fløy SQ C SIN-LHR i juli ble jeg overrasket over at de hadde Laurent-Perrier champagne i T3 Silverkris business lounge, nå skjønner jeg hvorfor.
SQ F PEK-SIN 01NOV: - 2009 Dom Perignon - 2007 Taittinger Comptes blanc de blancs SQ C SIN-LHR 05NOV - Laurent Perrier La Cuvee brut
Dette er dårlig nytt for en som hadde gledet seg til 4 timer med Krug. Det deles erfaringer om at Taittinger ofte er lastet istedenfor Krug til tross for at alle tre står i menyen.
Jeg fløy ruten 2. november. De sa at Krug ikke greide å levere nok champagne til SQ. Derfor måtte de få inn en ny. Angivelig fortsatt noen ruter med Krug i tillegg...
Krug sto ikke på menyen på PEK-SIN ihvertfall. Det hadde ikke flyvertinna fått med seg så hun spurte om vi ville ha DP el Krug, men kom tilbake og beklaget at de nå hadde DP og Comptes.
Det var vel etter at SQ åpnet for at vi kunne booke F-ruter på EB-poeng at Krug fikk problemer med leveransen tenker jeg
Og etter en viss tur til Hong Kong så blir det vel problemer med leveranser av DP fremover også tenker jeg.
Jeg har booket SQ C LHR–SIN med ny A380-config. Jeg leser at midtsetene på rad 11, 91 og 96 har best beinplass, men de er blokkert. Er det noen som vet når de åpnes? Er det bassinet på alle de tre radene?
Er det nokon her som har testa F på SQ890? Vurderer å ta ein ekstra pit stop i HKG for å få testa ein F-tur i desember.
Vi er to stykk som skal reise fra LHR med SQ A380 i gammel Biz. Det er reisefølget sin første tur i biz. Har per i dag reservert midtseter på rad 15 i den fremste kabinen, men ser at den mye omdiskuterte rad 96 også er ledig. Her er det bedre plass til beina, men ingen av oss måler over 180 cm, så jeg tenker at standard-sete går bra... Det jeg frykter mest på rad 96 er bråk/lys fra galley, og mer støy fra motorene. Noen som har tanker om dette?
Jeg hadde reservert rad 96, men da vi boardet anbefalte purseren at vi byttet sete lengre fram i kabinen (5 pers i hele bakerste biz-kabin ja, det nok litt bedre plass til beina, mitt inntrykk er at det bare er bredere fotstøtte. Lys fra galley er ikke noe issue, men jeg er glad for vi bytta, for det var mye bråk selv med noise cancelling headset, pluss mye rassing og tassing av folk som skulle på toalettet bak