Hei, er ganske ny på dette så søker hjelp her. Leste den artikkelen om Singapore Airlines kjempetilbud i Dagbladet Status I dag er at jeg bor i Melbourne, skal fly Melbourne - Oslo ca 3. juni og Oslo - Melbourne ca 10. juli + Melbourne - Oslo en gang i November. Jeg har allerede 10 000 poeng hos SAS Eurobonus. Min mor og far har 17900 Skywards Miles og 15400 Tier Miles HVER hos Emirates som de kan overføre til meg. Hvordan kommer jeg best ut av denne situasjonen? All ære til dere som forstår dere på dette og vet å utnytte systemet!
Jeg vil også bo i Melbourne! Uttelling på Singapore kommer an på klasse, men 2 ganger miles i eurobonuspoeng i business er virkelig ikke ille når man kan få disse til god pris (20000 kr). MEN, vet ikke om det er bedre "uttelling" for poengene med kris flyer kanskje? Emirates vet jeg alt for lite om dessverre.
Tenker umiddelbart at her kjører du SAS og Eurobonus, men det kan godt hende det er noen andre her med bedre kompetanse som mener noe annet Hvis det er mulig med lang tid mellom tur og retur så er det ikke noe å tenke på! Da booker du business og så blir det god stemning! Ellers, Melbourne ja, har du noen heite tips til den byen. Ting du som har lokalkunnskap mener man bør få med seg? Turisttingene finner man jo selv, men de skjulte skattene er det verre med
Ja, tenker Eurobonus blir det beste egentlig, men tenkte kanskje noen hadde noen skjulte triks. Angående skjulte skatter så kommer det litt ann på hva man er interessert. Er litt begrenset med skjulte skatter i en storby. Er mye god mat og drikke her om man er interessert i det. Går en gammel trikk som kjører en tur på 3 timer som er en restaurant, men litt dyrt og mest for eldre imo. Lei bil og kjør Great Ocean Road, bør minst bruke 3-4 dager. Mange fine småbyer å stoppe i og overnatte på den ruta. Flere vingårder som er verdt en stopp. Går en båt fra Melbourne som bruker en natt over til Tasmania om man er interessert i natur og fjellturer. Ble litt langt dette, men om du har tenkt deg hit så send en pm så kan jeg svare og hjelpe til med det jeg kan.
Kan selvfølgelig skrive mer, men si gjerne hva dere er interessert i. Queen Victoria Night Market er en veldig fin happening som skjer onsdager 17-22. Det er et stort marked hvor mange kan kjøpe alt fra mat til kjøkkenutstyr. Er en spesiell stemning der på kvelden, men er også mange markeder på dagtid. MCG er en stor idrettsarena som ofte har idrettsarrangement. Eureka Tower er den høyeste bygningen sør for Ekvator, kjøp gjerne dag- og kveldspass for en fantastisk utsikt. Om man er veldig interessert i pingviner så kan man dra til Philip Island der det er et veldig stort opplegg rundt pingvinene som kommer hjem på kveldstid, ellers kan man se noen få gratis i St. Kilda vs hundrevis på Philip Island. Billettene på Philip Island er veldig dyre og litt begrenset med underholdning, men det er min mening. Anbefaler å droppe tretopptur som ligger et lite stykke fra Great Ocean Road, var mest å gå på veldig høyt over bakken å se på trær uten at noe spesielt skjedde. Om man skulle dra hit så vil jeg tro at 2 uker er nok og at man da heller kan dra et annet sted i Australia når man først er her nede. Anbefaler å bo i Port Melbourne, kort vei inn til sentrum og nærme stranda. Husk at årstidene er motsatt enn hva de er hjemme, rundt juletider var det som regel 35 - 40 grader så om man tåler varme dårlig bør man dra tidligere eller senere. Min første sommer her nå og vi har fortsatt 25 - 30 grader hver dag nå, men skal sies at sommeren kom sent i år. Ozonlaget er også veldig tynt her så solen "steker hardere" enn hjemme. Anbefaler å bestille alt selv da dette er rimeligere og ofte bedre vilkår. Prisene er veldig likt som hjemme og nå om dagen er også kursen ganske dårlig.
Hei @Esphan92 ! Melbourne er en kjempeflott by! Stikk innom min venn Irene på Lava in Balaclava på Carlisle St og nyt den beste lunchen i byn! Ang din tur til Oslo; Hva ønsker du å få ut av flyreisen? - status i et FF program? - å reise på business/økonomi? - mest for penga? - å bruke poeng du allerede har?
Ballarat ligger en god time utanfor Melbourne. Sovereign Hill med "levende" museum, gullgraving, gullmuseum mm. Museum of Australian Democracy at Eureka