Planlegger en tur med familien til Bali i feb/mars neste år. Blir kona og en kid på 2 og en på 4 år. Jeg har CT slik at to stk kommer til å reise i C. Jeg vil da ha ca 90 000 poeng igjen. Som jeg ikke har spesielle planer for. Kommer sannsynligvis ikke til å få en CT til. Spørsmålet er om det er verdt å bruke bonuspoeng (uten CT) til en av de andre. Jeg ser at det koster 90 000 poeng. Får man da plass i Y+? Jeg vil da måtte bruke penger for å booke 2-åringen i Y+. Ser at det blir ca 10 000 NOK. Plass til begge to i Y kommer på 13 000 NOK-ish. Er Y+ vesentlig bedre? Og tilslutt: Anbefalinger til reisemål på Bali til en familie?
Det virker som om dette kan bli kompleks. Du må ha 2 separate bookinger, og barna kan ikke bookes på egen, de må ha følge med voksen. Så teknisk sett må 1 voksen og ett barn bookes med CT i C og de andre i Economy / Premium Economy. Man tillater ikke/ sjeldent Y/Y+ pax å komme frem i C på "besøk", eller at man bytter seter underveis. Om det er verdt å betale for Premium Economy, kan du lese om her: http://www.traveller.com.au/what-you-get-in-premium-economy-is-it-worth-paying-extra-for-gom0re Bali er Australias svar på Europas Gran Canaria / Mallorca, men det finnes mange barnevennlige flotte resorter. Men de koster deretter også. Ville heller har brukt CT på en reise uten barn og heller kjøpt billetter til kampanje priser i samme klasse, til hele familien.
Me planlegg litt av det samme. Me skal bruke ein CT til Asia og planlegg å bruke den med SQ, også booke to stk med premium eco. Då får me opptjening på to stk, også bytter me billetter slik at alle får eit leg i C kvar veg (eventuelt F om det skulle dukke opp). Den siste CTen er spart til mor og far og litt galskap i F
Ok. Så man får ikke bytte seter underveis? Hvordan tenker du det med å bytte billetter? Endre navn før avreise? Koster vel litt også?
Entrer flyet likt også fordeler med boardingpassa då. Går fint å gå bak frå Biz, men kjem ikkje fram frå P(rem eco). Også splitter me ein voksen og eit born.
Garuda-parken er et opplagt turvalg på Bali Ser på Tripadvisor at den får ujevn score pga det er konstant vedlikehold. Men figurene er vanvittige og jeg tror barna får seg en sterk opplevelse her. (Se menneskene i bildene for størrelsesforhold). Mener det er @Are som sier at Bali er en av få plasser i verden man kan få ALVORLIG luksus for en rimelig penge. Ville satt av en del penger til luksuriøse resort-hoteller for å få absolutt maksimalt på denne turen. Verdt å betale kredittkortgjeld noen måneder ekstra bare for å få mest mulig i samme slengen. Ellers kan man bare søke på "best pagoda in Bali" så finner man mange fine templer man kan dra til. Jeg husker ikke de jeg besøkte, men mye fint. Ellers er ikke Bali så utrolig spektakulært. Sanda på bystranda var faktisk så varm at jeg fikk vannblemmer på føttene, og absolutt overalt må du jage vekk selgere. Det er litt overveldende å være vestlig her. Resort-luksus er tingen tror jeg (jeg bodde på et rimelig hotell, sentralt, men ville heller gått for resort i etterpåklokskapens navn). Jeg tør påstå at "alle øysamfunn rundt ekvator er like" med vill tropisk natur og fantastiske kritthvite strender. Ser også at folk anbefaler naboøya Lombok om man vil dykke, men det er kanskje ikke så aktuelt med småtasser på slep. Jeg har en kompis som jobber med turisme og har sjåfører som du kan stole på. Send meg en PM om det er aktuelt å kontakte ham.