Hei, Lander i Singapore 17.00 og neste fly videre går 09.00 neste morgen. Ville dere gått for 'airport hotell' eller inne i byen? Mye styr og komme seg til og fra flyplass? Takk
Hadde tilsvarende pre Covid, valgte Crown Plaza på flyplassen. Rekker både kvelds og morgenbad, og det var OK lounge.
+1 på Crowne Plaza på flyplassen, Jewel Changi er jo nesten ein attraksjon i seg sjølv. Som på bilda. Eventuelt kan du ta ein tur ned til byen på kvelden, lite trafikk etter 19. Anna alternativ er ein tur til Changi Village Hawker Center, viss ein vil ha litt lokal mat oppleving. Changi Village er kort taxi tur fra flyplassen. Ein kan eventuelt bu her også viss flyplass hotell er dyrt.
Det er enkelt og billig å komme seg inn til byen med Grab, men jeg hadde ikke giddet for så kort tid med mindre du aldri har vært i Singapore og heller ikke tenker du kommer til å reise dit igjen.
Grab eller bane inn fra flyplassen. Begge alternativ er enkle og raske. Spør hvem du er som reisende. Med familie hadde jeg nok brukt fasilitetene på Changi. Som singel reisende har jeg noen barer i bakhodet som jeg ville bodd nært og tatt meg en tur ut. Men du rekker jo ikke «mer» en litt mat eller en gåtur også noe kveldshygge. Så du bør planlegge hva og hvor du vil med tanke på reisevei : bo sted og budsjett.
Kommer an på hvor du kommer fra, og hvor sliten du evt. er, samt hvor du skal neste dag. Om det er ferietur, og du er typen som "kjører på" ville jeg dratt til byen. Rekker mye på en kveld i Singapore, og det går raskt å komme seg til og fra flyplassen med Grab.
Som sagt over. Enkelt å komme seg til byen, og du rekker noen timer. Absolutt verdt et besøk hvis du aldri har vært der.