Singapore -Tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av John in The Tower, 05. okt 2015.

  1. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Vet det finnes endel reisebrev fra Singapore på forumet men utover disse, kan noen anbefale et hotell i Singapore.
    Fortrinnsvis tilknyttet SPG eller CC
    Bra location og gode treningsfasiliteter/pool.
     
  2. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    CC har ingen hoteller i Singapore, skal dit selv om 3 dager, bor på INTERCONTINENTAL SINGAPORE
     
    John in The Tower liker dette
  3. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Har aldri prøvd et Four Seasons eller St.Regis. Er det noe å trakte etter?
     
  4. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg holder en knapp på Shangri-La, alternativt Holiday Inn på Orchard
     
    RoadKing and John in The Tower like this.
  6. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    For SPG; definitivt St. Regis. Utrolig standard på rom, restauranter og service. Beliggenheten er også helt ok. Bassengområdet er meget avslappende og har aldri opplevd følelsen av at det er mye folk på hotellet selv med nær fullt belegg.

    Unngå Sheraton. Eldre rom, ukurant beliggenhet mtp. å spasere bort til Orchard Road. Har vært uheldig med servicen begge gangene jeg har bodd der. Betaler lett litt mer for å bo på St. Regis.

    W Sentosa kan også varmt anbefales hvis du ikke har behov for å dra inn til byen flere ganger pr. dag. En Uber Exec-tur fra W inn til sentrum tar 15min og koster rundt 150kr. Herlig bassengområde, stilige rom, meget god kvalitet på restauranter.

    Marina Bay Sands kan anbefales for en eller to netter for å oppleve bassenget. Rommene er OK, men servicen bærer preg av at det er et gigantisk hotell med tilhørende køer for inn- og utsjekk.

    Sofitel So Singapore er også et helt fantastisk hotell. Relativt få rom, men utrolig gjennomført design og interiør på rom og resten av hotellet. Noe begrenset kapasitet på rooftop-poolen. Eksepsjonell service på hele hotellet. Mitt go-to hotell dersom jeg ønsker å bo sentralt.

    The Singapore Resort & Spa Sentosa (rebrandes Sofitel Sentosa i disse dager) er min favoritt på Sentsoa. Strålende service, herlig bortgjemt plassering med store grøntområder, flere gode restauranter, to meget gode bassengområder, nyoppussede rom, gåavstand til golf, tennis og strand.

    The Fullerton Hotel. Upåklagelig service og utmerket beliggenhet, men noe eldre rom og man bør unngå courtyardrom. Liten kapasitet ved bassenget, men man har heldigvis adgang til å bruke bassengområdet på The Fullerton Bay Hotel. Sistnevnte hotell er priset noe høyere, men det er uten tvil verdt å spytte i den ekstra 1000-lappen og velge det framfor den eldre storebroren. Svært lite å utsette på The Fullerton Bay Hotel. Etter å ha opplevd Marina Bay Sands-bassenget et par ganger vil jeg kanskje påstå at bassengområdet med Lantern Bar på taket er omtrent like spektakulært som MBS.

    Hilton Singapore. God beliggenhet på Orchard Road, rom bærerer preg av alder og du må på regne en del trafikkstøy, også på Executive Levels. Ville unngått å valgt dette.
     
    Axxsv, SilverBird, geddi and 5 others like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Enig, Shangri-La er et must!
     
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Eh, ja?
     
  9. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for et utrolig grundig svar! Holder en knapp på St.Regis foreløpig.
     
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hold også en knapp eller to på Holiday Inn. Det ordner "biffen"
    Send meg gjerne en pm om kontakt data til lounge-damen som har blitt Front-office manager ila 4 besøk. Genial plassering, og får du 8. etasje Double Executive med Lounge er du helt frelst etter 1 dag eller 2. Sentralt plassert, og deilig lounge som holder god-kok hver kveld på grunn av American crew....
     
    Robert H and John in The Tower like this.
  11. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har booket The South Beach (http://thesouthbeach.com.sg/) for en tur i slutten av måneden. Helt nytt hotel som ser kult ut og har åpningstilbud (bo 3 betal for 2 netter).

    Noen som har prøvd det enda ?

    Ser ut til å ha kurant beliggenhet med 15-20 min gange til både Orchard Road og Marina Bay.

    Kunne vært interessert i noen tips om noen gode resturanter man må få med seg .....anyone ?
     
    John in The Tower liker dette
  12. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Maria Bay Sands ville jeg ikke tatt i en gang. Snakk om Disneyland...

    Sofitel So var derimot helt fantastisk med utmerket service og ypperlig sentral beliggenhet. Konge å ha en Ok hawker stand rett utenfor inngangen når man er litt småsulten etter en tur på byen ;-)
     
    John in The Tower liker dette
  13. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jeg litt uenig i @SASDC8 - dersom du først skal være i Singapores gold-digel,er MBS det kanskje beste stedet. Hotellet scårer på min interne skala fra 1-6 - en god 5-er.
    Men ønsker du iskalde, woven-silk sheets og den slags, er nok The Raffles et bedre alternativ.

    Mitt motto i Singapore, tilpass overnatting for dine planer, bytt hotell hyppig og velg gode hoteller. Jeg kan typisk være 2-3 dager i Orchard road område, dra 3 dager til Sentosa og derette til airport hotel hvor jeg har status. Men smaken er som baken, stor.
     
  14. LineE

    LineE Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Mat i Singapore er generelt fantastisk! Du må absolutt gå på et hawker center og prøve masse ulik mat. Ligger en ved Orchard Road som jeg har glemt hva heter - ikke gå dit, der er det bare turister. Prøv heller feks Lau Pa Sat (el.) i businessområdet (ligger like ved norske ambassaden om du kommer i trøbbel)

    Ellers er Pepper Crab og øltårn i Boat Quay en deilig del av Singaporeopplevelsen, og vil du helt "ut på landet" så er min absolutte favorittrestaurant den lille meksikanske El Patio i Holland Village. Frossen marguaritas i mugge, god stemning og strålende mat :)
     
  15. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Det ble St Regis.
    Drøye to uker til avreise...
     
  16. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Godt valg! Forøvrig eneste hotellet i Singapore med et par Bentley Contenintals til disposisjon dersom du ønsker å ankomme i stil ;)
     
    John in The Tower liker dette
  17. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har bodd på Marina bay sands?? Evt, hvordan var det?? Langt ifra Orchard Road / shoppingata??
     
  18. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp - var der i januar. Gigantisk, og svært folksomt i bassengområdet, men likevel ikke vanskelig å finne en solstol.

    Booket en suite (Orchid) ettersom Club Room tilsynelatende var utsolgt (bare tull, selvfølgelig, men jeg fikk panikk :) ). Virkelig en stor opplevelse. Suiten var ko-ko flott, og viste seg å være en gjennomgående leilighet med megautsikt på begge sider av hotellet, noe som nesten fikk meg til å føle meg litt alene.

    Ved første besøk i loungen (frokost) måtte jeg naturligvis vise nøkkelkortet og fortelle hvem jeg var, hvorpå jeg fikk en rask omvisning. Som alt her var loungen svært stor, og på kvelden var det kanskje så mange som 50+ tilstede. Når jeg kom tilbake til afternoon tea ble jeg ønsket velkommen som Mr RobertH, selv om innsjekkpersonalet bestod av nye fjes! What? På kveldstid gjentok det samme seg: Nice too see you, Mr. Robert.

    Etter å ha bedt om litt champis, fortsatte flommen nærmest kontinuerlig, og oppfølgingen var personlig og veldig hyggelig.

    Har du mulighet: Sjekk inn på Club Room eller bedre - du kommer aldri til å angre!

    Kanskje 10-15 minutter med taxi fra Orchard Road, uten at du blir ruinert (såpass billig at jeg ikke husker prisen, men kanskje omkring 50 kroner).

    Jeg ble tipset av @Hamburgersmauet om Shangri-La og high-end delen Valley WIng (eget hotell i hotellet) med blant annet fri bar og champis-servering fra morgen til kveld, hvilket er midt i Orchard Road området. Helt gull, det også!

    God tur! Gi gjerne en rapport :)
     
    Last edited: 12. april 2016
    LineE, agrims and Travellingalf like this.
  19. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Bestilte i går, rett etter at jeg posta her inne. Det ble et premier room, som vistnok skal være noe kvm større enn Deluxe. Bestilte 3 netter :)
    Ja, kansje jeh skal prøve meg på min første reiserapport, vi får.se :) @Robert H
     
  20. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Noen med erfaring fra Conrad? Det ser noe slitent ut på bilder, men det passer bra prismessig for en med Hilton Gold og som har blitt lei Hilton på Orchard.
     

Del denne siden