Singapore -Tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av John in The Tower, 05. okt 2015.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Skal innom Singapore to dager heimatt frå Sydney. Er Sands verdt det? Og er stoppover-pakka til SQ eit bra tilbod, eller booker du like billig sjølv?
     
  2. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,885
    Bonuspoeng:
    183
    Er helt uerfaren selv, men synes jo The Fullerton Hotel ser ganske staselig ut.
     
  3. sjabby

    sjabby Medlem

    Innlegg:
    159
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg liker meg veldig godt på The Fullerton Bay. Har ikke testet det andre.
     
  4. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
  5. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Vi skal mest sannsynlig mellomlande i Singapore på vei til Australia. Hvor mange timer må man ha for at det skal være noen vits i å dra inn til byen?
     
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Trur ikkje eg har vore inne i byen under 6 timer i mellomlanding, men då sat eg bak i bussen. Det er organiserte bussturer som er heilt ok, trur dei begynner på nokre få timer. Finn dei på Changi-sida
     
  7. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Kan anbefale Oasia Downtown. Hadde rom med tilgang til Club lounge. Eget basseng, flott utsikt og svært god service. Ikke alt er perfekt, men til prisen er det bra. Vi betalte litt i overkant av 1.400,- per natt:)
    42FD7C57-FCF0-49C0-9719-B721B6556501.jpeg AFA17725-4C9D-404E-9DA8-E91A680E9A0E.jpeg 0A3BB85D-FC27-408D-B809-8A62C16C567E.jpeg 2C67A069-6064-482B-8ABE-F08BE494A39F.jpeg
     
  8. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    2 ganger i Singapore, å begge ganger på blant annet Marina Bay Sands. Jeg vil anbefale det :)
     
  9. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    MBS føltes fryktelig travelt når jeg var der i ‘11. Fikk imidlertid en 200kvm suite i 60+ etg så kan ikke klage over oppholdet...

    Sist bodde jeg på ParkRoyal on Pickering etter anbefaling fra en kollega i Singapore.
     
  10. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Det tar ca. en time med t-banen til sentrum, + inn og ut av sikkerhet. Tror ikke jeg ville gjort det på mindre enn fem-seks timer avhengig av stressnivået ditt.
     
  11. krsper

    krsper Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    33
    Vi bodde også på Parkroyal on pickering og var veldig fornøyd med det.

    Sjekk også ut nyåpnende Andaz
     
  12. TerjeBj

    TerjeBj Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg var i Singapore nå i januar og bodde tre netter på JW Marriott Singapore South Beach. Det syns jeg lå veldig bra til. Suntec shoppingsenter rett over veien. Der starter hop on hop off-bussene og det anbefales å ta enten rød eller gule linje. Eller begge :)
    Det var gangavstand til Clark Qauy og Boat Qauy. Bar i 18 etasje med nydelig utsikt over Singapore sin skyline. Du kan booke rom med tilgang til executive lounge. Der får de en fin frokost på morgenen. Mat (buffet) og drinker på ettermiddagen til kl 1930, og drikke helt fram til kl 2130.
     

    Attached Files:

    Last edited: 03. febr 2018
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Stilig bilde! Er det fra loungen på hotellet eller?
     
  14. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Av de mange opplevelser jeg har hatt i Singapore er Sunday Champagne Brunch noe som bør oppleves om man er der på en søndag. Spis så mye du vil gjør at du trenger verken frokost eller middag den dagen - og fri flyt av champagne betyr at humøret er på topp. Har prøvd det samme i Bangkok, Kuala Lumpur og Ho Chi Min City, men det kan ikke sammenlignes. Av de 3-4-5-6 hotellene jeg har testet opp gjennom årene anbefaler jeg Ritz-Carlton.
     

    Attached Files:

  15. TerjeBj

    TerjeBj Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Nei det er ikke fra loungen. Det er fra baren i 18.etasje. Der er det også svømmebasseng, og det coole bordet hvor du sitter med bena i vann. Baren er utendørs, men under tak.
     
    Travellingalf liker dette
  16. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Er det nokon som har testa Singapore Airlines stopover holidays. Skal vera visstnok vera eit godt tilbod(ifølge SQ...)
     
  17. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Mange gode tips her, men mange av dem er fra flere år siden.

    Har noe forandret seg? Skal være i Singapore fra 18. til 22. juli. Hotelltips i prisrange 6-8000 totalt?
     
  18. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg betalte rundt 6500 for fire netter på Hilton Singapore i fjor sommar, og eg likte meg godt på hotellet.
     
    tommy777 liker dette
  19. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Det som ligger i Orchard? Hvordan er business loungen, synes du?
     
  20. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg syns den var grei, mykje folk når spriten stod på disken, men fann likevel alltid ledig bord. God mat, ryddig og reint, øl, vin og brus tilgjengelig heile dagen og grei frokost sjølv om buffeten der var noko mindre enn i restauranten nede. Anbefalar restaurantfrokosten med stort utvalg i snadder. :)

    Men sjekka kvitteringa/hukommelsen no, romprisen var 2250 SGD totalt, så eg betalte kanskje litt meir enn 6500 kr for dei fem (ikkje fire) dagane...

    Edit: og ja, Hilton i Orchard Road.
     

Del denne siden