Singapore -Tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av John in The Tower, 05. okt 2015.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med Mandarin Oriental? Prisen er kanskje ikke såå langt unna, men for et hotell. Vi hadde knallbra service der i 30 timer med én overnatting.
     
    Darkcho liker dette
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Tenkte på den og ringte SQ i København. Turen er på ca. 2.5 timer men man er "i transit" hele veien så det er såvidt en får gå ut av bussen. Og det var ikke mulig å "hoppe av" og komme seg tilbake til flyplassen på egenhånd.
    Siden vi lander 06:30 og skal dra 23:55 tar vi heller turen på egenhånd.
     
  3. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Betalte også 19 SGD med taxi nå i påsken fra Changi til Intercontinental Robertson Quay - og antar at det var like raskt og enkelt som Uber... :)
     
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
  5. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har tatt denne selv. Er bare å gi beskjed til guiden å si at man hopper av.
     
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Hm.. Damen i København sa det ikke var mulig fordi en ikke hadde visst pass og teknisk sett ikke var i Singapore men fortsatt i Transitt.
     
  7. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, man går ut av terminalen og viser pass. På utsiden står guiden og venter. Man går i følge til en ventende buss og man er tilbake i Singapore iløpet av 3 timer. Det står spesifisert at man ikke kan avgang innen visse klokkeslett. Ingen problem.
     
  8. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Har sjølv budd ein del på Hotel Jen, Orchard Gateway og syns det har vore bra. Flott basseng på taket og.

    Skal du bu i nærheten av flyplassen og vil ete på Hawker Center, så er jo Changi Village Hotel eit greit valg då det er bra Hawker Center i Changi Village.

    Ellers er eg veldig nøgd med og bruke Grab i Singapore. Sist var eg der i 4-5veker og brukte det dagleg.
     
  9. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    1,362
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil anbefale Shangri-La Singapore.
    Bodde der både i fjor og i år. Men nå er det nyoppusset og prima slik jeg ser det.
    Jeg har egentlig problemer med å komme på noen andre hoteller jeg har vært på som er like bra.
    Det er personlig, hyggelig, god plass, høy kvalitet og helt topp på alle vis.
    Om du reiser med barn er det massevis av egne tilbud for barn, blant annet eget barnebakeri.

    Har du ikke bodd på MBS så må du egentlig oppleve det fordi det er det det er. Men det er en turistmaskin som andre her er inne på. Og du får en følelse av at ingen egentlig bryr seg om deg. Og servicen er ikke i stil med prisen.
    Club rom eller bedre er et must for man må komme inn på Club 55.
     
    phileas and Darkcho like this.
  10. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er det jeg noterte meg ved min MR i fjor høst: Det tok meg ca 50 min fra Changi til hotellet lørdags morgen og kostet SGD 3,50 med MRT. Tok 16 min med taxi til flyplassen søndags morgen og kostet SGD 16. MRT var veldig grei måte å oppleve et nytt sted, men det blir taxi fra flyplassen neste gang.
     
    indahla liker dette
  11. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje du plukker opp noen tips i reisebrevet jeg skrev i høst? https://insideflyer.no/forums/threads/mr-til-singapore-i-biz.8660

    I tillegg til mine egne erfaringer var det også mange fine forslag som kom inn i løpet av planleggingen som du kan sjekke ut og vurdere.
     
    indahla and artanis like this.
  12. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Det er notert for min egen del. Så ut til å være endel meget bra tips som jeg tar med meg videre til planleggingen av turen vår dit i november.

    For et herlig I-lands problem.. Blir værende i Singapore i 16 timer for å få fly A380 og F suite istedenfor vanlig F... :rolleyes:
     
    TigerTravel liker dette
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    :p
     
  14. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Fader! Skulle bestille på salget som skulle avsluttes i dag, men når jeg gikk inn for en time siden var det avsluttet. Gikk visst etter Singapore-tid det da...
     
  15. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Satser selv på at det kommer et til før sommeren slik som i fjor:)
     
  16. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Når kom det i fjor? Skal reise ut i juli...
     
  17. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Slutten av mai så vidt jeg husker:)
     
  18. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Dersom du vil ut på byen den første kvelden er det etter min mening mest liv nær Chinatown og Club Street/Ann Siang Hill (med mange kule barer/spisesteder for expats) som ligger 100m unna. Jeg bodde på veldig stylish Parkroyal on Pickering med "vertikal hage" og basseng for under 2000kr med club level afternoon tea og frokost inkludert, men det finnes også rimelige og coole boutique hotels som Porcelain Hotel Singapore og Hotel Mono for under tusenlappen. Dette området med klassisk bebyggelse er også en fin kontrast til "Las Vegas" på MBS. Chinatown ligger ca 10 min med taxi fra MBS.
     
    TigerTravel liker dette
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    En fordel med Grab i Singapore nå som Uber er borte, er at UberEXEC mappes mot GrabCar Premium. Det betyr at du kan booke en Mercedes E/S-Klasse, BMW 5/7 Serie, Infiniti, A6 og liknende for en bra deal ift. normal GrabCar.

    Betalte 27 SGD fra flyplassen til Downtown core for en S-Klasse.

    GrabRewards status har faktisk noe for seg ved bestilling. Da jeg fikk Platinum merket jeg raskere, prioritert bestilling og bra biler.

    Grab viser ikke ankomsttid (ingen ETA i minutter eller klokkeslett).
    Du kan ikke endre destinasjon eller betalingsmåte etter at turen har startet. Appen viser ikke forventet rute.

    Surge-prising (økt pris grunnet tilbud/etterspørsel) vises med noen piler og endring i farge på kjøretøyvalg, men ingen 1.5X eller liknende, slik at du kan vite hva prisen er i forhold til normalpris.

    Sjåføren ser din destinasjon før de aksepterer turen (ikke hos Uber). Hos Uber ser sjåføren din GPS spot location.

    Grab sjåfører er mer text/chat-happy enn Uber, og det kan oppleves som både bekreftende og slitsomt. Appen viser ikke farge på bilen.

    Ikke mulighet for flere profiler med ulike kredittkort. Du kan tagge turen privat eller jobb. Regelmessig pop-up reklame i appen.

    Hjelp-systemet har ingen chat dialog/historikk som hos Uber, alt går via mail. Grab har matbestilling i samme app (likt Uber Eats).

    Grab har Points Reward-system som gir bonusnivå (Gull/Platinum) og du kan bytte poeng mot produkter og tjenester utenfor Grab.

    Liker bedre Uber som gir deg kampanjekoder for redusert pris på tur.
    (Grab har begynt med dette nå MAI18).

    Grab er godt tilpasset lokale forhold mtp. henteplasser og utganger. Generelt kort ventetid overalt i Singapore og Bangkok.

    Ofte Surge på kvelden.

    Tips; om du ikke er i Singapore og vil sjekke priser/utvalg i byen så fungerer det ikke å søke opp Changi eller lokale adresser i appen (som i Uber). Du må velge pick-up felt (blå sirkel), så kart-ikonet øverst til høyre, zoome ut og dra location pin til Singapore, confim. Velg destinasjon. Ny rute/hentested; flytt pin igjen.

    Google Maps app har Uber og Grab integrert og viser utvalg, priser og location på biler i real-time. Ved rutevalg, velg drosje (mannen som står med koffert og hånden i været).
     
    Last edited: 16. mai 2018
    Upsaker and TigerTravel like this.
  20. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan bookes GrabCar Premium?
     

Del denne siden