Singapore

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Robert H, 09. des 2015.

  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    God aften, gode forumister

    Jeg har vært heldig og fått booket en biz-tur til Singapore med QR i begynnelsen av januar - unnskyldningen er å delta på en konferanse med to Nobelprisvinnere. Jeg gleder meg helt enormt, både til flyreisene og oppholdet, og har nå begynt å se etter passende hoteller. Arbeidsgiver betaler en god del av moroa (ca. 1800 per døgn), men jeg er absolutt villig til å legge til litt ekstra på egen kappe. Så langt virker Shangri-La (http://www.shangri-la.com/singapore/shangrila/) veldig interessant, men vurderer også Orchard (http://www.millenniumhotels.com.sg/orchardhotelsingapore/), som neppe er like bra, men som er et av konferansehotellene og som derfor er lett å få gjennomslag for hos arbeidsgiver.

    To viktige utvalgskriterier:

    1) Tilgang til Club Lounge (med litt å bite i, samt fri flyt av vin på kvelden - pussig nok liker jeg den litt rare følelsen av å være et sted der man helst ikke vil at slike som meg er tilstede - gøy å late som jeg likevel hører til der, og - hey - det er fri bar!).

    2) Bra bassengområde (det er gøy å bade, og deilig å slaffe av i en solstol mens jeg later som jeg tenker eller leser).

    Øvre prisgrense per døgn ca. 3000 - kan likevel strekkes om noe eksepsjonelt kommer opp - lenge siden jeg var i Singapore sist, og usikkert når (om) jeg får sjansen på nytt.

    Takknemlig for forslag og tips :)
     
    Shyneno and Hamburgersmauet like this.
  2. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Shangri-La har 30% på de fleste rom og suiter fram til 25. desember. Se denne lenken. Vil anbefale Valley Wing som er et ekstra eksklusivt "hotell i hotellet". Her flyter champagnen fritt. Les om Valley Wing her. Kan også anbefale Four Seasons. God tur!
     
    Shyneno and Robert H like this.
  3. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Wow - hadde aldri funnet fram til supertilbudet på 30% på Shangri-La uten din hjelp - tusen takk :)
     
    Shyneno, Jørgen and Hamburgersmauet like this.
  4. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Hvordan ble oppholdet på Shangri-La @shyneno ?
     
  5. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Det ble et helt suverent opphold. Jeg booket rom i Valley Wing etter din anbefaling - og det var verdt hver krone (og mer til).

    Meget bra frokost med egen meny for servering av ørti-børti forskjellige eggeretter, og høy kvalitet på buffeten. Stilfull og dempet, men vennlig eleganse på serveringen. Fri flyt av champagne hver dag fra klokken 10 på formiddagen (fikk ikke benyttet meg noe særlig av det pga. offisielle plikter), afternoon tea og servering ved bordene av kanapeer på kvelden (ikke egen buffet). Men eget ostebord med svært gode franske oster.

    Har en haug med bilder, men etter å ha kjempet mot telefonen i hele dag for å få lastet de inn på pc'en, måtte jeg gi tapt for de onde motkreftene - skal forsøke å få hjelp i morgen slik at jeg kan krydre rapporten med noen bilder av fortreffelighetene.

    Jeg bodde forøvrig også en natt på Marina Bay Sands - rett og slett fordi jeg synes bygget er utenomjordisk kult - nesten som å ha blitt teletransponert til en annen eksotisk planet - ta en kikk her http://www.marinabaysands.com/ Jeg bodde i en suite som kostet skjorta - nesten det dobbelte av romprisen for Valley Wing på Shangri-La. Men jøje meg for en utsikt, og kanskje verdens mest spektakulære takbasseng. Veldig mye folk, men det var likevel lett å finne ledige solstoler.

    Jeg ankom MBS rett fra flyplassen første dag omkring kl. 10 på morgenen, og fikk straks tilgang til suiten. Jeg stakk innom loungen (som var reservert for gjester i club room og suiter) for å rekognosere, og ble ved ankomst spurt om romnummer og navn. Men tydeligvis kunne jeg gjerne spise frokost om jeg ønsket det. Da jeg kom tilbake til afternoon tea, og senere til kanapeer med fri bar på kvelden, ble jeg smilende ønsket velkommen med navn både av kontrollkomiteen og av flere av de hyggelige jentene som serverte champis og vin. Ikke så lite imponerende tatt i betraktning av det sikkert var 50+ gjester i loungen - og ikke minst når det hører med til historien at jeg er verdens mest anonyme fyr, som knapt blir gjenkjent selv av sin nærmeste familie...

    Ved frokost dagen etter gjentar det samme seg. Tror jeg vil flytte hit når tiden nærmer seg. Og ta en helaften i Robert De Niro stil - dette var en god generalprøve.

    I dette perspektivet var faktisk første kveld av fire på Shangri-La i Valley Wing en aldri så liten nedtur. Ja - alt var mye mer classy-british-tuxedo-overhuset-old-colonial-style enn på MBS, men... jeg ble fullstendig oversett, og følte meg akkurat så mindreverdig og feilplassert som bare arrogant og likegyldig oppførsel fra andre kan gi deg følelsen av.

    Neste kveld hadde jeg lært. Når manageren gikk sin vanlige hilserunde og omfavnet alle rynketrynene, samtidig som han glatt overså meg og en gjeng kule folk fra Australia (reddet kvelden min med en lang samtale på nesten et minutt) - ga jeg beng i alt og alle, lot som jeg var en litt livstrøtt fyr med alt for mye av alt, og .. straks fikk jeg litt mer oppmerksomhet. La meg være ærlig - det var ikke overstrømmende - men forskjellen fra å bli totalt oversett til iallefall å bli servert, var et stort framskritt.

    Når den sosiale koden var knekt, gikk resten av oppholdet knirkefritt. Øl, champis og vin kom nærmest uoppfordret - og høflige forbauselser ble undertrykt når jeg jeg meldte at jeg ikke ønsket noe mer (certainly, Sir). Oppsummert: Uavgjort mellom Shangri-La og Marina Bay Sands. Sistnevnte mindre snobbete og bedre på anerkjennelse (med laaangt flere gjester), førstnevnte bedre på coolness (hvis man liker det), fri bar hele dagen, og etterhvert et personale som iallefall aksepterte min tilstedeværelse. Kanskje jeg likevel holder en knapp på Shangri-La fordi det var langt færre folk der - og siden jeg egentlig liker å være alene.
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Håper vi får noen bilder snart @Robert H ?
     
  7. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Skal se hva jeg får til, @Travellingalf - telefonen min fra Huawei til 1500 kroner vil ikke samarbeide med pcen fra Lenovo. Og det kan jo ikke skyldes språkproblemer - begge er jo kinesiske super-duper high-end produkter :).. hmm.. må kanskje investere i noe bedre snart, men har jo ikke lyst til å la det gå utover reisebudsjettet.
     
    Travellingalf liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Personlig er jeg egentlig like fornøyd uten bilder, dette fordi jeg leser forumet mye fra telefonen, og Iphone min sliter veldig når det er mange bilder, tråden blir rullet helt tilbake til starten og det er rotete å finne ut hva som er nytt.
     

Del denne siden