Vi landet omtrent på rute på BKK på en helt ukjent gate og det var langt å gå! Ned i kjelleren for å ta et tog og toget var mer stappet enn Flytoget en fredag ettermiddag .. Så var det tog til hoveterminalen .. godt skiltet etterhvert, men enda lenger å gå til vi fant en kontrollpost med body-scanner og det hele. Endelig inne i kjente ganger og inn til Singapore … På boardingkortet som damen i Bergen laget til oss sto det både SAS EBD og SkyTeam Elite Plus så damen i resepsjonen brukte litt tid på å se om det var noe gjenkjennelig. Mannen på hos Thai i CPH sa et M&M nummeret lå på bookingen, men vi slapp uke inn før jeg viste frem Senatoren på telefonen. Ja ja .. nå er vi her hos Singapore og lurer på om vi skal bevege oss til en annen Lounge .. er det en Thai Lounge som er verdt å besøke? Vi har 10 timer til neste fly ..
Vi har nå beveget oss videre til Thai Royal Orchid Prestige Lounge ved Gate D4, loungedragen studerte boardingkortet før hun med streng stemme meddelte at jeg burde være informert om at SAS ikke lenger var med på Stjernelaget og at vi ikke har business på siste flygning!! Da smilte jeg pent til damen og sa et øyeblikk! Ville Thai appen åpne seg? Nei .. sto der og blomstret og smilte .. plutselig åpnet Thai Gullkortet seg og damen smilte også ..Velkommen madam and sir! Der Singapore og Eva loungene er små og intime, så er denne svær!! Heldigvis lite folk så stille og rolig, sitter og ser ut på fly og folk som reker rundt i gangene .. Nå er det snart bare 9 timer igjen ..
Thai sitt A320 har ikke business på lokale ruter, men 3-4 rader Economy Plus. Radene begynner på 31 og i dag var de tre første Plus og vi satt på 35 Thai la bare ut bonusbilletter i økonomi .. Men vi fikk varm mat En helt grei flytur med hyggelige jenter i 1 1/2 time til PEN
George Town er en gammel koloniby etter britene. Gamlebyen står på UNESCOs verdensarvliste, akkurat som Bryggen i Bergen. Vi bor på et hus gamlebyen som er ombygget til hotel Campell House Hotel. Det første vi opplevde i lobbyen var en gjest som spurte hvor vi var fra .. selvsagt visste både han og resepsjonisten at Bergen er verdens vakreste by(!) de hadde begge vært der!! Hotellet har 6 rom i hver etasje og vi har etter sigende fått et av de beste
God morgen.. klokken er nå litt over 12 og vi har fått oss frokost .. Vi har sovet svært godt og våknet etter kl 10 og vi var heldige siden frokosten varer til kl 11, vi var selvsagt de siste . .. Hotellets uteterrasse ligger vegg i vegg med rommet vårt .. Snart på vei ut i byen .. For første gang har jeg lastet ned eSIM Airalo og jeg får håpe jeg får dette til å virke etter planen Varmt og fuktig her i Østen .. 29 grader
Godt å se at de selger billetter til BGO her i tilfelle det kommer en ny pandemi og vi må skynde oss hjem
Klokken er nå 19 her og da begynte høytalerne i minaretene med fredagsbønnene i ulike tonearter … Malaysia er jo et muslimsk land, men særs tolerant når det gjelder alkohol. Baconet er andebacon … mye likt på smaken som fra gris og kamelbacon.. Kamelbacon fikk jeg servert til frokost på en SAS DC8 fra DAR til JED i 1985 … da var det varm omelett og bacon. På en lapp som fulgte med ble det presisert at baconet var fra kamel!
Artig hotell dette, hotell med en Michelin anbefalt restaurant og 12 rom i 2. og 3.etasje. Eieren er italiener og kom innom i restauranten og hilste på sine norske gjester. Det er et skoløst hotell og derfor må vi sette skoene i trappen Siden dette er et gammelt handelshus og huset er fredet er det ikke mulig å innstalere heis. Derfor er det montert en talje i taket i 3. etasje Når vi gjester kommer med kofferter heises de opp med et tau ..