Vi var på Gatemattur i går kveld, oppsummering kommer … I dag skal vi spise middag på toppen av i det som en gang (da det ble bygget) var Asias høyeste bygning Komtar tårnet 231,7 m https://en.m.wikipedia.org/wiki/Komtar Derfor fikk vi tilsendt meny for å velge hovedrett .. Vi valgte ikke nummer 2
@Stuttfeiten @Sunnfjordingen laksen er sikkert ikke fra Florø, men jag hadde ikke tenkt å snakke med den
Lørdag var vi på til med Julie, en innfødt kineser som viste oss Street food steder i byen. Hun snakket engelsk med umiskjennelig kinesisk tilsnitt, hun hadde bodd i Toronto i 10 år. Noen gange skjønte vil litt mens andre ganger skjønte vi ingenting. Mat fikk vi på ulike steder og for litt forsiktige nordmenn syntes vi at vi var svært så dristige. Stedene var jo selvsagt ulike, men hos samtlige kan vi vel si at Mattilsynet hadde stengt de fleste på stedet. Noen vasket opp i rennende vann i fortauskanten, noen rørte i maten med fingrene .. Det som var det reneste var nok det som ble stekt i varm olje .. Var maten god? Ja det meste var det, men jeg har bare vage anelser om hva jeg spiste fordi forklaringene på innholdet gikk fort. Mye enklere å forstå hva det er i Foodcourtene i kjellerne på kjøpesentrene i Bangkok .. Litt ymse bilder
I går spiste vi middag på toppen av Komtar bygget i 68. etasje .. dvs 41 etasjer over høyeste etasje i Posthuset (tidligere Postgirobygget). Det var en stor opplevelse å sitte der oppe høyt over byen og se ned på alt .. rett frem sees containerterminalen som ligger på fastlandet Under oss her er den UNESCO fredede gamlebyen i George Town Vi hadde kjøpt en pakke gjennom ViaTrumf og Viatour og jeg er helt sikker på at den var svært overpriset i forhold til hva vi fikk. Men vi fikk en 5 retters middag, transport til og fra og tur på taket og Observation deck i 65.etasje. Middagen var god, men de hadde bare to dyre viner. En rød, en australsk pinot noir fra 2017 … den var oksidert og ble sendt ut igjen. Da var det slutt på rødvin .. Fikk en hvit australsk til samme prisen, pinot gringo, da var det slutt på hvitvin .. Hvitvinen var god I følge resepsjonen på hotellet vårt var konseptet på toppen av Komtar en stor fiasko. Det var laget i stand som en happening event med fin restaurant og en flott utereastaurant med bar og musikk ala Top Roof bars i Bangkok .., Alt ligger til rette for det, men gjestene er uteblitt. Ute er det flott utsikt 360 grader og en Sky Walk .. I 65. Etasje er det muligheter for å henge utenfor bygget 249m over bakken
Det er ikke noe feil med Club Loungen på Shangri-La Penang Resa Penang .. mett og herlig salongberuset ..
En kan si mye bra om Club Lounge på hotellet og alt er egentlig helt flott, men.. Vi sitter der i en deilig Lounge og spiser flotte småretter i nye varianter hver dag .. Kelnerne fyller sprudlevin egentlig lenge før det er tomt, kommer løpende med GT når det er tomt. Mett blir vi og herlig salongberuset og vel så det .. Fordelen er at vi blir mett og full og det er «gratis» Ulempen er at vi ikke får testet de andre restaurantene på stedet .., Det er et hardt liv ..
Livet er lett her i Østen .. Det har regnet litt i dag og da blir det liv i vennene våre ., som f.eks han her som lurer på om han skal bade .. ( kjønnsbestemmelsen er litt vanskelig så kanskje det er en hen??)
Morosamt, og ny lærdom for underteikna. Kamelbacon faktisk Tenker på kamel som ganske seigt, utan at eg har smakt det. Men så var eg så vidt kommi til verda i 85. Men ei heller sett kamel på menyen nokon plass i nyare tid.
Husker ikke hvordan det smakte, men det gikk vel ned som all annen flymat. Fikk forøvrig melkeglass med Gammel Dansk som forret til frokosten, som Purser sa: «Du har vært så lenge i Afrika nå at du trenger å renske magen!» Flyet gikk fra DAR i 07 tiden ..
Sikker på at det bare var svømming? Poolgutta som ryddet opp etter at en iguan hadde brukt bassenget vårt som WC i sommer mente bestemt at i alle fall denne type øgler hadde en forkjærlighet for å gjøre sitt fornødne i vann