Sixt Bonusprogram / status

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 01. okt 2014.

1. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Er det bare jeg som reagerer på at Sixt er utrolig kjipe med oppgraderinger?

SASDC8, Joachim and PettR like this.
  2. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Her i Bodø så har Sixt årnings på kategoriene...:rolleyes:

Attached Files:

PettR and tommy777 like this.
  3. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    113
    Har en kollega som leier med Sixt i Europa og han sier at hvis man ikke leier nok etter å ha fått gratis Diamond så ryker Upgrades etter 12 måneder. Dette kan jo sikkert stemme tenker jeg ettersom de kaster Diamond etter folk med andre status og kredittkort.

Edit: Fant denne her: The possibility of receiving an upgrade is only valid for up to 12 months from the issue date of the card. This advantage remains valid when you rent more than 10 times per 12 months with Sixt.

http://www.sixt.com/rental-services/sixt-cards/sixt-platinum-card/

4. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har leid 5 ganger av Sixt siden Jeg fikk Diamond i mai. I Italia ser de ikke statusen min siden de er franchise, det samme i Belgia. Ingen oppgraderinger å skryte av og nedgradert en gang. I Tyskland endte jeg opp med en Mini cabrio når jeg bestilte en Smart.

Så langt er det ikke en status jeg gidder å jage etter

5. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg scorer ganske brukbart på oppgraderinger hos Sixt både i Norge og utenlands, i Malaga fikk jeg en AMG-utstyrt E-klasse når jeg hadde booket "3-serie eller tilsvarende". I Norge tror jeg at jeg har misset på oppgradering kun 1 gang, noe som uansett ikke var noe problem.

6. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Sixt i Trondheim bryr seg iallefall ikke om garantert bil til Diamond, prøvde å leie en bil for noen helger siden og de sa at de ikke hadde noen tilgjengelige biler. Jeg sa at siden jeg har Diamond kort så skal jeg få bil uansett, dette visste de ikke, og bare sa at de ikke hadde noe tilgjengelig. Jeg gadd ikke å krangle og ringte til Avis istedet der jeg og har medlemskap.

7. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    For meg er det Stavanger som har en tendens til å rote det til, de har greid to ganger på rad å rote bort reservasjoner min (er Platinum)! Og kun en av gangene ordnet det seg med en bil...
    Trondheim har jeg god erfaring med, alltid bil, ting på stell og hittil oppgradert hver gang (selv om en av de gangene var samme biltype, men med automat) i 2014.

8. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Har også Platinum som er matchet fra EBD, og bare prøvd det en gang, og jeg var alt annet enn imponert.
    Hertz No1 Gold funker bedre for meg enn Sixt har jeg konkludert med.

Men hva skal egentlig til for å få Diamond? Finner ikke noe om dette hos Sixt i det hele tatt.

9. PettR

PettR パイロット

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Er også platinum, og har ikke blitt oppgradert siste 3 gangene. Men vi prøver på nytt i morgen! Skal rapportere her om jeg blir oppgradert.
    En annen ting som er verdt å nevne er at jeg sammenlignet litt priser når jeg bestilte i sted.
    For det første (Dette er på Island) så var sixt seriøst 40% billigere enn Avis på den leietiden jeg skulle ha (7 dager, fra i morgen av). Så det var ikke tvil om hvilket selskap det skulle leies fra!

Pris-sammenligning (7 dager - Sixt):
    Chevy Spark - Vanlig:1638NOK EBG: 1509NOK
    Chevy Aveo - Vanlig: 2520NOK EBG: 1869NOK
    VW Golf - Vanlig: 2906NOK EBG: 2126NOK
    Chevy Captiva - Vanlig: 3715NOK EBG: 3715NOK
    SSangyong Rexton - Vanlig: 6541NOK EBG: 4833NOK

Som dere ser, så er det absolutt store prisforskjeller på noen biler (og på andre, ikke i det hele tatt), så det lønner seg virkelig å bruke 2min på å koble EBG/D kortet sitt til sixt kontoen! (Eller bare gå via SAS sine linker.)

tommy777 liker dette
  10. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ble oppgradert fra Volvo til Mercedes på værnes

11. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, jeg gjør mitt siste forsøk med Sixt i Europa neste uke. Blir det ikke noe spektakulært da, gidder jeg ikke mer. Har også en booking i Florida i desember, skal bli spennende å se om de har orden på sysakene her i landet

12. PettR

PettR パイロット

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Som jeg nevnte i andre tråden, så ble jeg faktisk oppgradert denne gangen. Uten å spørre.
    Hadde tenkt å prøve de på SFO neste mnd, men ser at de ikke har utlevering av bil noen plass i San Fran. :rolleyes:

13. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde tenkt å booke en billig bil fra AMS neste uke men det er jo sykt billig med Sixt premium biler mot Avis og de andre der nede, så jeg booket like gjerne en 5-serie auto så da satser jeg på å ikke bli oppgradert.

tommy777 liker dette
  14. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Bare husk å bestille forsikring ekstra. For ellers kommer den uten, og da må du kjøpe ny bil til dem av egen lomme om noe skulle gå galt.......

view liker dette
  15. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke helt - booker du på Sixt.no så er du forsikret med 9000 i egenandel.

16. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ait, brukte en av 100 dollar kupongene jeg fikk courtesy of Sixt Italia i sommer og dro til med "Gi meg den største kjerra du har" som var en X5 eller lignende i Seattle. Kost? Dritbillig, 75 daler per dag

Sixt var bortgjemt i ett hjørne på Seatac og det er akkurat samme opplegget som i Tyskland, bortsett fra at de ikke har beamere overhodet, bare amerikansk rask og MB.

For en operasjon... Så man er Diamond og har selvsagt profil med førarkort og kredittkort lagret som hos alle andre. Meeen det holder ikke.

Så uansett må du

1. Stå i kø ved skranken inne
    2. De fyller ut kontrakt, drar kritikkort og ser på lappen og du må signere
    3. Etter 10 minutter får du ett hefte med kart, matpakke, declaration of independence men ikke nøkkel
    4. Ned rulletrappa. Du ser bilen og Sixt folk, men du må i motsatt retning til ei bu der det sitter to stykker. Frem med kontrakt og førerkort igjen. Du får nøkkel.
    5. Du returnerer til samme Sixt folka som igjen sjekker ting og peker ut bilen, som i mitt tilfelle var inneparkert av en Q5 jeg heller ville hatt.
    6. Off you FINALLY go, men vent! Vakt i porten der du må vise kontrakt og førerkort igjen før de senker Beirut bombeporten og du endelig kommer deg avgårde.

Hos de andre

1. Tass ut til Executive Aisle. Plukk bilen du ønsker
    2. Kjør til gaten, vis førerkort, ferdig.

Så Sixt er helt på tryne her i USA

Last edited: 24. okt 2014
    Trety, SASDC8, Bizflyer and 1 other person like this.
  17. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Min enste erfaring med Sixt var en nedgradering fra Audi A6/BMW 5/Mercedes E til en Audi A5 Sportback på NCE i sommer, så frister ikke ekstremt å bruke dem igjen. Men utleverings- og innleverings rosessen på NCE var meget bra. Har ennå ikke hørt noe fra dem ift skadene jeg påførte bilen, men har lært å tegne alle mulig forsikringer uansett, så var nok dekket opp og i mente ;)

18. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Sixt her i Bodø spytta ut en Ford Focus stasjonsvogn i stedet for den "Ford Ka or similar" vi hadde booket. :p Status: Sixt platinum

SASDC8 liker dette
  19. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Alle er jo i kategorien limousine for dem så ;)

Cecilie liker dette

Del denne siden