Har en kollega som leier med Sixt i Europa og han sier at hvis man ikke leier nok etter å ha fått gratis Diamond så ryker Upgrades etter 12 måneder. Dette kan jo sikkert stemme tenker jeg ettersom de kaster Diamond etter folk med andre status og kredittkort. Edit: Fant denne her: The possibility of receiving an upgrade is only valid for up to 12 months from the issue date of the card. This advantage remains valid when you rent more than 10 times per 12 months with Sixt. http://www.sixt.com/rental-services/sixt-cards/sixt-platinum-card/
Jeg har leid 5 ganger av Sixt siden Jeg fikk Diamond i mai. I Italia ser de ikke statusen min siden de er franchise, det samme i Belgia. Ingen oppgraderinger å skryte av og nedgradert en gang. I Tyskland endte jeg opp med en Mini cabrio når jeg bestilte en Smart. Så langt er det ikke en status jeg gidder å jage etter
Jeg scorer ganske brukbart på oppgraderinger hos Sixt både i Norge og utenlands, i Malaga fikk jeg en AMG-utstyrt E-klasse når jeg hadde booket "3-serie eller tilsvarende". I Norge tror jeg at jeg har misset på oppgradering kun 1 gang, noe som uansett ikke var noe problem.
Sixt i Trondheim bryr seg iallefall ikke om garantert bil til Diamond, prøvde å leie en bil for noen helger siden og de sa at de ikke hadde noen tilgjengelige biler. Jeg sa at siden jeg har Diamond kort så skal jeg få bil uansett, dette visste de ikke, og bare sa at de ikke hadde noe tilgjengelig. Jeg gadd ikke å krangle og ringte til Avis istedet der jeg og har medlemskap.
For meg er det Stavanger som har en tendens til å rote det til, de har greid to ganger på rad å rote bort reservasjoner min (er Platinum)! Og kun en av gangene ordnet det seg med en bil... Trondheim har jeg god erfaring med, alltid bil, ting på stell og hittil oppgradert hver gang (selv om en av de gangene var samme biltype, men med automat) i 2014.
Har også Platinum som er matchet fra EBD, og bare prøvd det en gang, og jeg var alt annet enn imponert. Hertz No1 Gold funker bedre for meg enn Sixt har jeg konkludert med. Men hva skal egentlig til for å få Diamond? Finner ikke noe om dette hos Sixt i det hele tatt.
Er også platinum, og har ikke blitt oppgradert siste 3 gangene. Men vi prøver på nytt i morgen! Skal rapportere her om jeg blir oppgradert. En annen ting som er verdt å nevne er at jeg sammenlignet litt priser når jeg bestilte i sted. For det første (Dette er på Island) så var sixt seriøst 40% billigere enn Avis på den leietiden jeg skulle ha (7 dager, fra i morgen av). Så det var ikke tvil om hvilket selskap det skulle leies fra! Pris-sammenligning (7 dager - Sixt): Chevy Spark - Vanlig:1638NOK EBG: 1509NOK Chevy Aveo - Vanlig: 2520NOK EBG: 1869NOK VW Golf - Vanlig: 2906NOK EBG: 2126NOK Chevy Captiva - Vanlig: 3715NOK EBG: 3715NOK SSangyong Rexton - Vanlig: 6541NOK EBG: 4833NOK Som dere ser, så er det absolutt store prisforskjeller på noen biler (og på andre, ikke i det hele tatt), så det lønner seg virkelig å bruke 2min på å koble EBG/D kortet sitt til sixt kontoen! (Eller bare gå via SAS sine linker.)
Ok, jeg gjør mitt siste forsøk med Sixt i Europa neste uke. Blir det ikke noe spektakulært da, gidder jeg ikke mer. Har også en booking i Florida i desember, skal bli spennende å se om de har orden på sysakene her i landet
Som jeg nevnte i andre tråden, så ble jeg faktisk oppgradert denne gangen. Uten å spørre. Hadde tenkt å prøve de på SFO neste mnd, men ser at de ikke har utlevering av bil noen plass i San Fran.
Hadde tenkt å booke en billig bil fra AMS neste uke men det er jo sykt billig med Sixt premium biler mot Avis og de andre der nede, så jeg booket like gjerne en 5-serie auto så da satser jeg på å ikke bli oppgradert.
Bare husk å bestille forsikring ekstra. For ellers kommer den uten, og da må du kjøpe ny bil til dem av egen lomme om noe skulle gå galt.......
Ait, brukte en av 100 dollar kupongene jeg fikk courtesy of Sixt Italia i sommer og dro til med "Gi meg den største kjerra du har" som var en X5 eller lignende i Seattle. Kost? Dritbillig, 75 daler per dag Sixt var bortgjemt i ett hjørne på Seatac og det er akkurat samme opplegget som i Tyskland, bortsett fra at de ikke har beamere overhodet, bare amerikansk rask og MB. For en operasjon... Så man er Diamond og har selvsagt profil med førarkort og kredittkort lagret som hos alle andre. Meeen det holder ikke. Så uansett må du 1. Stå i kø ved skranken inne 2. De fyller ut kontrakt, drar kritikkort og ser på lappen og du må signere 3. Etter 10 minutter får du ett hefte med kart, matpakke, declaration of independence men ikke nøkkel 4. Ned rulletrappa. Du ser bilen og Sixt folk, men du må i motsatt retning til ei bu der det sitter to stykker. Frem med kontrakt og førerkort igjen. Du får nøkkel. 5. Du returnerer til samme Sixt folka som igjen sjekker ting og peker ut bilen, som i mitt tilfelle var inneparkert av en Q5 jeg heller ville hatt. 6. Off you FINALLY go, men vent! Vakt i porten der du må vise kontrakt og førerkort igjen før de senker Beirut bombeporten og du endelig kommer deg avgårde. Hos de andre 1. Tass ut til Executive Aisle. Plukk bilen du ønsker 2. Kjør til gaten, vis førerkort, ferdig. Så Sixt er helt på tryne her i USA
Min enste erfaring med Sixt var en nedgradering fra Audi A6/BMW 5/Mercedes E til en Audi A5 Sportback på NCE i sommer, så frister ikke ekstremt å bruke dem igjen. Men utleverings- og innleverings rosessen på NCE var meget bra. Har ennå ikke hørt noe fra dem ift skadene jeg påførte bilen, men har lært å tegne alle mulig forsikringer uansett, så var nok dekket opp og i mente
Sixt her i Bodø spytta ut en Ford Focus stasjonsvogn i stedet for den "Ford Ka or similar" vi hadde booket. Status: Sixt platinum