Sixt med uheldig utvikling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoadKing, 31. mai 2023.

?

Hvordan foretrekker du at leiebilselskapene tar hånd om dekning ved skade?

  1. Jeg vil ha til valg en forsikring og en egenandel som dekker alt

    4 vote(s)
    23.5%
  2. Jeg vil ha mulighet til å velge individuelt hva jeg skal ha dekket

    13 vote(s)
    76.5%
  3. Bryr meg ikke

    0 vote(s)
    0.0%
  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    De siste gangene har jeg oppdaget nye ting hos Sixt.
    De har lenge vært på tvers av andre leiebilselskaper med å operere med inkludert kjørelengde på 100km/døgn i Norge (iallefall på Hell International), altså betale ekstra for fri kilometer.

    Som statusmedlem får du heller ikke fri ekstra sjåfør som man får andre steder.

    Har ikke likt det, men godtatt det pga konsistent utmerket service.

    Sixt har også utmerket seg med egen frontrute forsikring, denne har de nå utvidet til også å gjelde dekk, dvs du kan ikke lenger bare ta dekning for frontruta, men jaggu må du ta dekkene og, og det koster selvsagt mer.

    Så drar de skruen til, og tilbyr forsikring mot skade på interiør.

    Når det i tillegg er valg til å kunne få med GPS og/eller bluetooth handsfree, så begynner det å bli smått latterlig. Iallefall biler av litt større klasse har gjerne dette inkludert fra fabrikken.

    Summa sumarum opplever jeg at Sixt har tatt etter flyselskapene, og introduserer (riktignok fortsatt frivillig) spesifiserte ekstra for det de kan komme på av ideer, for ting som tidligere har vært dekket av en enkelt forsikring.

    Jeg syns ikke dette er noen god utvikling. Er det slik hos andre selskaper og?
     
    magnusant and NoLimit like this.
  2. FlamtheAvGeek

    FlamtheAvGeek Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    401
    Bonuspoeng:
    63
    Vet du om denne nye "trenden" gjelder i alle land der Sixt er, eller bare i Norge? :)
     
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,482
    Bonuspoeng:
    183
    Har sett Avis har begrensning på 100 km på «flyttebiler», men ikke funnet noen andre i Norge med begrensning på antal meter som er inkludert i leia.

    Enig i at Sixt drar på med rekord i tilvalg og er derfor skeptisk til å prøve de. Det må jo være en grunn til alle disse valgene, skal de prøve å melke samme bagatell flere ganger(som jeg har opplevd i Spania/England/Island). Agent løper rett til skramme/bulk når bilen blir tilbakelevert med dollartegn i øynene.
     
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    2,083
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde 100km/dag på Sixt Flesland mange ganger i fjor. I Alta var det imidlertid ubegrenset kjørelengde (den som vet hvilke avstander det er i Finnmark skjønner at det er helt nødvendig). I USA på LAX og ORD har det vært ubegrenset i fjor i høst i alle fall.

    Liker egentlig Sixt fordi de har skikkelige biler hvor Avis feks bare har gørrkjedelige kasser som transporterer deg dit du skal. Men man skal være obs og følge med, samt gi beskjed med en gang om de har gitt deg noe mer enn du ville ha. ORD opplevde jeg spesielt som veldig interesserte i «upselling» av alt mulig du ikke trenger. Inkludert å forsøke å selge deg oppgradering selv om du er diamond.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Aner ikke, lenge siden jeg leide bil i utlandet.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat det med skrammer har jeg heldigvis god erfaring med på Sixt. Har aldri skjedd og jeg har leid en del hos dem på hhv Hell Int og OSL.
    Eneste negative erfaring jeg har hatt er den gang jeg fikk en nyvasket Mercedes C og det var -15 og jeg gjorde tabben å åpne en dør bak… Da fikk jeg ekstra oppgradering neste gang.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Enig i at det er skikkelige biler og det er et incentiv for meg og. Ikke opplevd forsøk på upsell i Norge, tror det er mer et fenomen i utlandet. Men det skal sies at jeg sjelden ser oppgradering.
     
  8. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde en leie på LHR for et par uker siden og da fyren i skranken lurte på om jeg ville ha noe mer enn basic coverage sa jeg nei, det trenger jeg ikke fordi excess er dekket via reiseforsikringen. Signerer og kjører avgårde. Da vi kom frem der vi skulle overnatte så jeg plutselig at det var lagt til både det ene og det andre. Ringte inn med en gang og forklarte situasjonen. MANGE motstridende tilbakemeldinger fra flere representanter på hvordan vi kunne løse dette, men til slutt møtte jeg på en kar som kunne faget. Fikk navnet hans og skulle bare spørre etter han når vi leverte inn bilen. Det funket bra. Han var der, fikset opp i det hele og ga oss 100 pund i discount fordi bilen var skitten innvendig:)
     
    RoadKing and markus like this.

Del denne siden