SIXT status

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Fredrik81, 08. april 2019.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hei

    Har PC hos Avis, men ser SIXT ofte er billiger og her er det vel letter å holde status så sant man er EBG eller høyere hos SAS. Tar det lang til å gå registrert statuse hos SIXT eller går dette automatisk, når man legger info ved registrering av konto hos dem. Hvordan er deres med SIXT. Mitt inntrykk er at de er på nivå med Hertz og Avis.
     
  2. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Jeg fikk godkjent status neste dag men tok 5-6 uker før kortet var i posten. Har ikke testet det ennå.
     
    Fredrik81 liker dette
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er veldig fornøyd med Sixt, bruker det mye, spesielt i USA. Er førstevalget mitt der hvis de har et kontor på stedet.

    Hertz er mitt andrevalg, og AVIS prøver jeg å unngå hvis jeg kan.
     
    Fredrik81 liker dette
  4. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,215
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Får man status match fra avis PC hos sixt, eller er ebg veien å gå?
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte du søke? F.eks sende SAS status via e-post?
     
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Begge deler fungerer. EBG gir visst automatisk status, men jeg matchet selv fra Avis PC.
    Sixt har en veldig fin prosess på nettsiden. Mener jeg fikk statusen på direkten.
     
  7. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Nei trengte ikke å sende noe. Mener at jeg bare fylte inn EBG nummeret.
     
  8. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilket nivå er det Sixt statusmatcher til?
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk Platinum (er vel høyeste?)
     
  10. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Det finnes også Sixt Diamond, men det er invite-only.
    SAS har pleid å gi dette til Pandions og LH gir det til HON.
     
    indahla liker dette
  11. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    2,976
    Bonuspoeng:
    93
    Fulgte eksempelet her og registrerte meg som bruker hos Sixt. Statusmatch til Platinum gikk på 1-2-3 med innlegging av EBG-nummer. Det hadde sikkert gått fint med Avis PC, ref. Gullars, tenkte jeg skulle forsøke alternativet.
     
    Fredrik81 liker dette
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her.
     
    OyvindN liker dette
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er det slik at du må vise det fysisk kortet eller holder det med førerkort og eventuelt app når du henter bilen. Tenker at om jeg bestiller bil til lørdag så får jeg neppe kortet før jeg reiser.
     
  14. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    173
    Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Stemmer.

    Jeg fikk Sixt Diamond av SAS, og det beste er at jeg har det livet ut. Alltid hyggelig å ta ut leiebil hos Sixt:)
     
    Misterix and Roberto like this.
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Avis prisene er helt koko, så nå ble det Sixt for første gang. 1800kr vs 3300kr hos Avis(Betal nå og 2600kr betal ved henting helt tullete). Begge er samme antallet dager, samme type bil og samme flyplass. I sommer var det 6500kr va 11500 for de billigste bilene. Avis lå 4-5000kr høyere oppover de dyrere bilene også. Det er gøy med ebpoeng kampanjer og sikkert lurt å være lojal, men disse prisen er latterlige.
    Nå får vi bare håpe Sixt har like bra service.
     
  16. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,205
    Likes mottatt:
    5,295
    Bonuspoeng:
    183
    Søkte statusmatch nå. Men finner ikke oversikt over fordeler noe sted.

    Har jo lest at Avis i Usa ikke er så ivrige på å levere fordeler, så da vurderes sixt.

    K
     
  17. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    I USA så får du oppgradert minst to klasser.(Ikke ved spesial biler eller lange leie perioder)

    Sixt Platinumkort - Kunder som leier mer enn 20 ganger i året.
    [​IMG]
    • Opptil 15%* rabatt hos Sixt rent a car og Sixt rent a truck.
    • Opptil 20%* rabatt på Sixt limousine service i Tyskland, Østerrike og Sveits. 10% i andre land.
    • Gratis oppgradering til neste bilgruppe og dobbel oppgradering i USA.**
    • Ingen leie formaliteter: Din personlige informasjon er lagret på kortet, ingen ventetid og enkel betaling.
    • Firmapriser: Link dine firmapriser direkte til kortet.
    • For hver leie hos Sixt, tjen***: Poeng med våre flyselskap samarbeidspartnere Poeng hos våre hotell samarbeidpartnere Bonuspoeng hos andre deltakende programmer.
    • SixtMobile uten grenser: iPhone, iPad, Android, BlackBerry, Windows Phone, bada: Med SixtMobile applikasjonen kan du reservere en leiebil når og hvor som helst.
    • Prioritert: Har du glemt å bestille leiebil? Ingen problem. Sixt prioriterer din reservasjon om du ringer inntil 24 timer før utleveringstidspunkt.
    • 4 timers mobilitets garanti i tilfelle nedbrudd
    *På alle offline og internett privatkunde rater for Sixt rent a car, Sixt rent a truck og Sixt limousine service gyldig ved leietidspunkt. Rabatten gjelder kun ved lokal tilgjengelighet og kan ikke kombineres med andre rabatter eller spesialtilbud.

    **Ved ledig kapasitet, ikke gyldig på langtidsleier, spesialbiler, motorsykler eller varebiler og lastebiler. Muligheten for oppgradering er kun gylig inntil 12 måneder etter utsendt kort. Fordelen fortsetter å gjelde om man leier mer enn 20 ganger innen 12 måneder hos Sixt.

    ***Noen rater er ekskludert fra poeng tjening. Bonusprogram kan ikke kombineres. Poeng kan etterregistreres inntil 6 måneder etter leien.
     
    democomputer liker dette
  18. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    For å få SIXT Platinum går du hit. Tar normalt 1 dag, så er du matchet. Og det virker som at du får match for "alltid", jeg har en kompis som matchet for snart 2 år siden, og da han spurte på flyplassen i Frankfurt hvor lenge statusen var gyldig fikk har opplyst at det var den fram til februar 2055.

    Spesielt i Tyskland har SIXT mye morsomt å tilby til ofte veldig hyggelige prisen. Selv har jeg booket en Mercedes S-klasse for 9 dager i mai, totalpris inkl fri kilometer havnet på hyggelige 5.900,- kroner, og jeg regner med at det som vanlig blir oppgradering til enten S 500 L eller SL 500.
     
  19. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også vært platinum et par år nå, og er det fortsatt uten å ha rekvalifisert på antall leier. De gangene jeg har leid hos Sixt har jeg vært veldig fornøyd med både service og utvalg i biler.
     
    Fredrik81, Kalsnes and indahla like this.
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,206
    Likes mottatt:
    21,254
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for godt tips.

    Når man kun er ebs men er Avis Pb(vært i minst 5år)
    Er det samme link man kan bruke?
     

Del denne siden