Hei, har en bonusbillett bestilt via sas. Det er en egen billett BGO - OSL Så er det OSL - FRA (LH) FRA - ZRH (LH) ZHR - VIE (Austrian) VIE - BKK (Eva) Kan jeg sjekke inn i BGO hele veien, eventuelt på nett? Det er kun 2 timer i OSL
Du kan be dem sjekke den helt til BKK siden det er star alliance booking. Men du må nok få nytt boarding kort i Oslo (eventuelt SAS loungen).
Da må jeg ha kommet på en dårlig agent bak skranken i Trondheim. Jeg hadde en gang en billett TRD-CPH med SK (117-billettnummer) og en billett CPH-MUC-TBS med LH (220 billettnummer). Jeg fikk beskjed om at det ikke var mulig å sende bagasjen til sluttdestinasjonen. Men det var i 2019.
Kona opplevde tidligere i år det samme på Sola. SK SVG-CPH og TP CPH-LIS. I stedet for å prøve å hjelpe brukte agenten tid på å forklare at man ikke burde reise på separate billetter etc. Hun hadde 3 timer i CPH, så rakk fint å sjekke inn bagasjen på nytt der, men var lite goodwill å spore i skranken på SVG.
Helt sant, ofte møter man folk som ikke har peiling. Men det hender også at noen er veldig bra og kan sine saker.
Det er helt sant og ikke noe nytt på Sola. Helt ærlig, kanskje de verste i Norge. Ikke at de ikke ønsker, men de gidder ikke å prøve en gang, selv om de vet at det går ann å booke til slutt destinasjon (og det er star alliance som eks).