Sjekke inn på to fly på samme dag, men med intensjon om å kun benytte den ene flyvningen. Mulig?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av NH277, 01. april 2019.

1. NH277

NH277 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

Trenger en liten input fra dere for å se om det umulige vil være mulig.

Vurderer å kjøpe en veldig billig billett i klasse F fra A til B, med noen bonuspoeng som snart utløper på dato fra en flyplass i Asia. Flyturen er kort, men selskapet tilbyr F på denne ruten og en fantastisk lounge.

Problemet er at jeg har ingen intensjon om å fly denne strekningen. Jeg betaler det jeg skal med poeng og avgifter, før jeg sjekker sjekker inn (uten bagasje).

Like etter på så å sjekker jeg inn hos et annet flyselskap på samme flyplass, med innsjekket bagasje, til den destinasjonen jeg ønsker å reise til.

Jeg vil da sitte igjen med to boarding pass (en i F, som jeg kun har tenkt å benytte til lounge), og ett annet boardingpass til destinasjonen jeg ønsker å fly. Dette flyet avgår senere enn dette flyet jeg ikke har tenkt å benytte meg av.

Selskapene er uavhengige av hverandre, og ikke i samme allianse.

Vil dette kunne fungere i praksis? Det eneste jeg kan se at er tilfelle, er at jeg vil bli påminnet om boarding for min ikke planlagte flyvning i F-loungen, men denne skal jeg fint klare å snakke meg bort ifra med at jeg ønsker å ta en senere flyvning.

Eventuelt andre "problemer" jeg kan støte bort i?

Takk for input!

/C

Shyneno liker dette
  2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle ikke tro det ville by på problemer, men jeg ville sagt i fra i god tid(ca20min) før boardingen av F flighten at du dessverre ikke kan bli med flyet.

Shyneno liker dette
  3. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    går nok helt fint, men står nok i vilkårene vi godtar når vi bestiller at det ikke er lov :)

det blir jo lufthansa saken som var for noen måneder all over again.

Del denne siden