SK907 OSL-EWR kansellert 2 ganger på 4 dager

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av gregas85, 09. febr 2018.

  1. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Ser at SK907 (og retur) har blit kansellert to ganger på fire dager. Jeg skal fly med den i morgen 10 februar og ringte SAS for å høre hva som var grunnen. De sier at dette var tekniske årsaker. Det er litt spesielt at A330 maskinen settes på bakken. Er det noen som har mer inside informasjon om hva er det som skjer, event. reg nr på flyet?

    upload_2018-2-9_16-5-6.png
     
  2. EJN

    EJN Medlem

    Innlegg:
    110
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Det er LN-RKH som har vært problemet begge dagene. Ville tro at de setter inn en annen maskin i morgen, men du kan jo følge med på flightradar, der står det hvilket fly som settes inn. Hvilken maskin som flyr i morgen dukker vel opp ila kvelden. God tur!
     
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    903 og 945 ble kansellert i går.
    Sånt skjer og er egentlig ikke veldig vanlig.
     
  4. larssas

    larssas Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    LN-RKH hadde en feil på hovedhjulet som gjorde at den ble kansellert på tirsdagen hvertfall.
     
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har hatt voldsomt mye kanselleringer på longhaul så langt i år, selv også med heftig bruk av LN-RKP som i dag tar SK903.

    Pga fly på planlagt vedlikehold i HKG er det vært lite slakk i programmet og det har vært mye issues bla fly stående i Shanghai og andre steder.

    Nye fly kan ikke komme kjapt nok.
     
  6. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant!
    Kor mange gangar siste veka har LN-RKP blitt ståande på bakken???

    #just_sayin #haters_will_hate
     
  7. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Like mange ganger som det har landet...?
    :p
     
  8. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,446
    Likes mottatt:
    29,505
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke ofte det skjer, men veldig vanlig at de blir stående til på bakken til feilen er fikset.
     
    braathens safe liker dette
  9. mhogseth

    mhogseth Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Sitter selv stuck på Gardermoen etter dagens innstilling.
    Beskjeden vi fikk i dag var at det var et problem med en drivstoffpumpe og at man var avhengig av en ny fra Frankfurt. Denne kom tydeligvis rundt klokken 17 i dag, og svært mange fra dagens flight er flyttet til morgendagens.
     
  10. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Da er vi på samme fly i morgen
     
  11. mhogseth

    mhogseth Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ja, om det i det hele tatt blir noen flyvning i morgen..
     
  12. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Pleier ikke SAS å booke om passasjerer via andre selskap ? Alle måtte ha fått den valgmuligheten. Det går jo svært mange star alliance flyvinger hver dag.
     
  13. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk ikke mulighet ved første forsøk, ordnet seg på Tlf nr2 (DK). Lufthansa via Frankfurt.
     
  14. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Ok. Jeg har sete i business (I bookingklasse for poeng). Hva pleier SAS å gjøre ved Eurobonus billetter i business ved sånne situasjoner. Har jeg krav på å bli ombooket til et annet selskap i samme kabin ref EU reglene?
     
  15. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke krav/norm, men mitt tilfelle var SK/CT(I)/LAX.
    Tlf #1: No-can-do. Neste fly i morgen
    Tlf #2: Me-fix-ASAP
     
    Petter B-C liker dette
  16. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Forordningen skiller ikke mellom reiser betalt med poeng eller reiser som er betalt med penger. Blir du ombooket har du således krav på å bli booket om til samme serviceklasse, se art. 2 nr. 3 siste punktum.

    Ombooking skjer ellers i henhold til art. 8 nr. 1 bokstav b. En ombooking til alternative flyvninger med andre flyselskaper samme dag vil blant annet avhenge av kostnaden ved den aktuelle ombookingen og passasjerens behov for å komme frem, jf. “under comparable transport conditions”. Av egen erfaring er det lett å få igjennom ønsket ombooking dersom man sier hva man skal bookes om til, sammenlignet med å få flyselskapet til å finne alternativer!
     
    Travellingalf liker dette
  17. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Og da er det best å bruke hvilket verktøy for å finne beste "rute" å bli ombooket til ? Jeg har jo en "ikke revenue billett" for SAS, så hvilken bookingklasse vil de da måtte booke meg om til ?`

    Under orkansesongen i Florida så ble jeg booket om fra business I klasse fra OSL til MIA til CPH - ORD i faktisk selveste C klasse som ga meg 13,000 poeng selv om jeg betalte billetten med poeng.
     
  18. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    I slik tilfeller handler det ikke om bookingclass, men service-klasse. Hadde du billett i business, skal du bookes om til business.

    Ved ombookinger er det ofte ikke lenger tilgjengelig i award-klasser og du bookes da om til én av de bookingklassene som er ledig innenfor service-klassen og kan hanke inn poeng deretter. :)
     
    jtmath, braathens safe and dkvt like this.
  19. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Ved gaten nå. Ser ut som det er gårsdagens maskin (LN-RKH står det på hjulene, men navnet er Emund Viking)
    20180210_102627.jpg
     
    DanH liker dette

Del denne siden